Skocz do zawartości

Powrót do mechanicznego zapłonu. HD EVO


Rekomendowane odpowiedzi

Podpiąłem. Iskra wróciła, a silnik odpalił. Z tylnym kołem nic nie robiłem Większość motocykla jest w takim stanie w jakim przyjechał dwa tygodnie temu. Na razie próbuję identyfikować problemy i doprowadzić do tego, żeby przejechać nim kilka ulic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK.

Ale wiesz, że cewka z zapłonu elektronicznego nie powinna pracować w układzie przerywaczowym?

Generalnie mam słabe pojęcie o elektronice. Tak naprawdę motoryzacja bawi mnie tylko w wersji klasycznej, gaźniki, aparaty zapłonowe, skrzymie biegów, proste silniki. Mam współczesny samochód, który serwisuję w serwisie i starczy. Także wielkie dzięki za wskazówkę. Zastanowię się co dalej, na razie muszę zrobić pompę oleju, bo po odpaleniu wywaliło mi pół szklanki przez odmę. Tymczasowo dam inna cewke i po złożeniu pompy odpale. Chcę się przejechać i zobaczyć czy będzie ok. Jak wszystko pójdzie dobrze zaprojektuję i zrobie elektrykę i spróbuje przejść przeglad. Po sezonie zajme sie kosmetyka i konstrukcja. zdecyduje np co ze zbiornikiem paliwa , ustale czemu został podniesiony i co to za łata na ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci odrazu odpowiedzieć na te Twoje wszystkie powyzsze pytania, ale jak wolisz dochodzić sam - prosze bardzo... ;)

W końcu satysfakcja z samodzielnego ogarniecia tematu to nie byle jaka sprawa... :)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Ci odrazu odpowiedzieć na te Twoje wszystkie powyzsze pytania, ale jak wolisz dochodzić sam - prosze bardzo... ;)

W końcu satysfakcja z samodzielnego ogarniecia tematu to nie byle jaka sprawa... :)

Z przyjemnoscia posłucham opinii i porad fachowca. Prawdę mówiac nigdy nie robiłem remontu w motocyklu z lat 80. Zawsze były to znacznie starsze maszyny, Wiekowo i technologicznie, W sumie przy tych Harleyach bawię sie dobrze, ale i obawiam, że mogę cos popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję słów Fisa, i jego rad co do doboru zapłonu na pewno warto posłuchać.

Jednak przejście na zapłon mechaniczny jest możliwe i kosztuje niewiele.

Jak kiedyś miałem Evo wpadłem na taki sam pomysł i kupiłem mechaniczny układ zapłonowy Accela (krzywka, przerywacz, kondeksator, prostacki automat do przyspieszania zapłonu) i działało to bezawaryjnie. Cewka też Accela - dedykowana do tego układu zapłonowego.

Zaletą była prostota -regulacja przerwy to nic skomplikowanego, a skoro lubisz podłubać - to wręcz zaleta.

Jak kiedyś zostawiłem na noc włączony zapłon i spaliłem cewkę - kupiłem w pobliskim GS-ie cewkę od malucha i spokojnie wróciłem do domu... a nawet dłużej- cewki już nie zmieniłem.

Nie umiem Ci tylko powiedzieć, czy na oryginalnym zapłonie motocykl jeździłby lepiej.

Ale w tej kwestii pomoże zapewne Fisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie neguję słów Fisa, i jego rad co do doboru zapłonu na pewno warto posłuchać.

Jednak przejście na zapłon mechaniczny jest możliwe i kosztuje niewiele.

Jak kiedyś miałem Evo wpadłem na taki sam pomysł i kupiłem mechaniczny układ zapłonowy Accela (krzywka, przerywacz, kondeksator, prostacki automat do przyspieszania zapłonu) i działało to bezawaryjnie. Cewka też Accela - dedykowana do tego układu zapłonowego.

Zaletą była prostota -regulacja przerwy to nic skomplikowanego, a skoro lubisz podłubać - to wręcz zaleta.

Jak kiedyś zostawiłem na noc włączony zapłon i spaliłem cewkę - kupiłem w pobliskim GS-ie cewkę od malucha i spokojnie wróciłem do domu... a nawet dłużej- cewki już nie zmieniłem.

Nie umiem Ci tylko powiedzieć, czy na oryginalnym zapłonie motocykl jeździłby lepiej.

Ale w tej kwestii pomoże zapewne Fisu

Dzięki. Zapłon mechaniczny jest prosty i tani. Ogarnąłem go w pół godziny i mogłem odpalić silnik. Tak jak lubie, prosto i zrozumiale. Pozostaje przestroga Fisa, że na dłuzszą metę zniszczę silnik. To mi dało do myślenia. Na razie szykuje motor do sezonu, a jesienią zdecyduje co dalej. Moze jednak powinienem wybrać cos starszego, z przed epoki elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...