DZIADU Opublikowano 23 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2004 Od pewnego czasu, zastanawiam się nad zjawiskiem podnoszenia motocykla pod czas hamowania przodem w łuku.Dlaczego występuje to w motocyklach posiadających 16-to calowe koło przednie oraz 18-to calowe koło tylne.Jak już wiecie, ujeżdzam Yamahę FZ 750 z 87r wersje jeszcze posiadającą takowe zestawienie kół. Tego typu zestawy mozna uświadczyć również w innych motocyklach np. VF, GPZ, chciałbym nadmienić że kiedyś na takich motocyklach ścigano się po torach wyścigowych. W FZ po 89r zmieniono koło przednie na 17-to calowe i podobno kłopot znikł, mimo pozostawionej 18-tki z tyłu. Jeśli ktoś z was ma trochę pojęcia na temat zawieszeń oraz geometrii motocykla, niech odpowie mi, od czego zależy ten fenomen?? Co jest zaklęte w tym nieszczęsnym 16-to calowym kole przednim?? Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 24 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2004 Jeżeli pisząc podnoszenie masz na myśli prostowanie się moto, to zdarza się to w wielu motocyklach, i bardzo często przyczyną są opony. Jest to nawet jedno z kryteriów oceny opony (poczytaj testy w Motocyklu). Np. Dunlopy 207 mają spory moment prostujący (testowałem w górach), natomiast lepiej już jest nawet w Metzelerach Z4 - tylko te są twardsze i nie dają się tak pewnie złożyć jak Dunlopy. Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 24 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2004 To o czym piszesz ma sens, lecz mój temat dotyczy specyficznego układu rozmiarów kół stosowanego w motocyklach w latach osiemdziesiątych, pytanie brzmi: Dla czego tak się dzieje w motocyklach posiadających 16-to calowe koło przednie??Opony mają większe znaczenie niż się niektórym wydaję, lecz jeśli nie jechałeś jeszcze motocyklem z takimi kołami to powinieneś spróbować, jest to dziwne uczucie i sądzę że ten efekt powodowany przez opony nie jest nawet w połowie tak dokuczliwy jak to o czym piszę. Kto jeździł FZ, GPZ, GPX, VF, ten dokładnie wie jak to wygląda. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2004 16 / 18 to wyjatkowo nieszczesliwy uklad majacy oprocz prostowania w zakretach sklonnosc do shimmy. Ja mialem w swoim GSX 16 / 17 i tez bylo to niezbyt stabilne - zamienilem na 17 / 17 i motor odzyl. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.