Kati2018 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Hej. Mam pytanie, czy można rozebrać obrotomierz silnika w Gienku. Obroty powoli rosną i spadają, linka jest ok. Nie wiem czy mam kupić nowy czy mogę go zreperować :) . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Wszystko można rozebrać...z reguły problem to jest ze złożeniem.Jeśli ktokolwiek miałby Ci pomóc to zegarmistrz...chyba, że sam to chcesz ogarniać. Druga sprawa czy jest sens bo może tanio można kupić taki zegar?Daj jakąś fotę. Nówki:https://pl.aliexpress.com/item/New-FREE-SHIPPING-for-Suzuki-GN-250-GN250-Speedometer-Tachometer-Complete-Clocks-Gauges/32798380093.html Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kati2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 Hej. Jestem nowa w tym temacie. :rolleyes: Zastanawiam się czy to jest rzecz do naprawy czy wymiany. Są takie części, których się nie rozkłada na elementy pierwsze, i zastanawiam się czy to jest właśnie taka rzecz, i czy ktoś już to rozkręcał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 (edytowane) Jeśli naciąć tę metalową kryzę na całym obwodzie i odgiąć śrubowkrętem to zdejmie się szybę a potem tarczę. Naciąć można nawet gumówka na płask, ważne że zostanie trochę blaszek do powtórnego zagięcia. Jak to się zrobi z głową to nawet od góry nie powinno być widać. Jak widać tarcza ma śrubki, więc da się dobrać do flaków. Edytowane 3 Listopada 2018 przez wiciu_r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 W zależności od materiału to i czasem wystarczy poodginać śrubokrętem bez nacinania. Druga sprawa czy cokolwiek naprawisz bo jak sprężyna pękła to nici z tego. Poza tym procedura zdjęcia wskazówki obowiązkowa do wykonania. Najpierw trzeba wyjąć bolec i pozwolić wskazówce opaść luźno. Powtórrzyć tak 3 razy i zaznaczyć miejsce, w którym się zatrzymuje. Wtedy szmatka na tarcze, widelec i w osi ośki podważyć ją. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 Obrotomierz czy prędkościomierz to mechanizm, który zamienia obroty przenoszone przez linkę w ruch wskazówki. Jej powrót zapewnia wspomniana przez Montera sprężyna. Samo rozebranie nie jest wielką sztuką (pod warunkiem, że robi się to z głową). Ramkę lepiej poodginać, a nie nacinać, bo z dużym prawdopodobieństwem to drugie uszkodzi tez obudowę. Umiejętne odginanie bardzo często pozwala zastosować ramkę jeszcze raz. Potem trzeba zdjąć wskazówkę, co często powoduje większe straty niż zużycie eksploatacyjne. Dobrze jest podgrzać punkt mocowania grotem lutownicy bo to rozluźni połączenie wciskowe. Potem jak wspomniał Monter trzeba podważyć widelcem. Jak i tego dokonamy, zdejmujemy cyferblat, a po odkręceniu wkrętów od dołu prawdopodobnie uda się wyjąć cały mechanizm. Moje obawy budzi podkładka lub tulejka znajdująca się przy obudowie, bo może się okazać, że to rodzaj kryzy naciskanej na wałek wyjściowy, i trzeba by j jakoś zsunąć. Optymistycznie to tylko wzmocnienie obudowy i cały mechanizm uda się wyjąć z puszki. No i dochodzimy do pytania co dalej można zrobić? W przypadku kogoś, kto nie ma części do wymiany, nie ma wiedzy o sposobach czy to regulacji czy to naprawy podzespołów obrotomierza jedyną możliwą czynnością pozostaje wyczyszczenie mechanizmu i ew. nasmarowanie osi obracających się części. Można więc zadać sobie pytanie czy wkładając kupę roboty i zachodu w demontaż coś się osiągnie? Moim skromnym zdaniem w twoim przypadku lepiej wymienić, ale z drugiej strony wiele się nie traci. Być może oczyszczenie pomoże, chociaż z własnego doświadczenia wiem, że zwykle problem dotyczy zużytego łożyskowania poszczególnych części mechanizmu, które bez naprawy lub wymiany, nie powracają do pełnej sprawności. Wówczas też trzeba kupić nowy obrotomierz. Reasumując, laikowi polecę od razu szukanie nowej części, bo prawdopodobieństwo naprawienia jest znikome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kati2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 dzieki wielkie za info spróbuje rozebrac i zrobic dam znac co z tego wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.