Skocz do zawartości

Czas budować nowe monstrum na dwusuwie ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

wpadł mi w ręce....silnik Trabanta 601, czyli 2T 600ccm na dwóch garach :D

 

zabieram się do mozolnej budowy Choppera z dwusuwem ale takiego wyrywającego ramiona ze stawów jak wejdzie w rezo.

 

w tym poście będę starał się wrzucać co się tam obecnie dzieje

 

ale w związku z tym że jest tu wielu fanów 2T a ja szukam i szukam i nie mogę znaleźć

 

to mam pytanie czy ktoś może ma mapę kanałów cylindra? chciałbym zobaczyć jak to wygląda nim wezmę się za generalkę i porting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od najprostszych rzeczy -membrany na dolotach ,. l odleżyć zamach , gaźnik w jakiś od krosówy bym poszedł i osobno doloty ( ogarniasz tiga ? ) zapłon elektronik nawet z wykorzytaniem seryjnego przerywacza jako czujnika to już dużo ugrasz :D

 

silnik trabanta ma zajebisty potencjał na dużą moc , ja kiedyś chciałem koniecznie buggy z tym piecem robić ale brak gratów mnie zniechęcił ....

 

wychodzisz ze skrzyni trampka z napędem na łańcuch z półosi czy na boss hosa i tylko sprzęgło :D ?

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od najprostszych rzeczy -membrany na dolotach ,. l odleżyć zamach , gaźnik w jakiś od krosówy bym poszedł i osobno doloty ( ogarniasz tiga ? ) zapłon elektronik nawet z wykorzytaniem seryjnego przerywacza jako czujnika to już dużo ugrasz :D

 

silnik trabanta ma zajebisty potencjał na dużą moc , ja kiedyś chciałem koniecznie buggy z tym piecem robić ale brak gratów mnie zniechęcił ....

 

wychodzisz ze skrzyni trampka z napędem na łańcuch z półosi czy na boss hosa i tylko sprzęgło :D ?

 

 

membrany chyba oleje bo tam są stawidła, myślę póki co w ten sposób, po generalce oczywiście, polerkach itd

 

wrzucić większy gaźnik, wywalić koło zamachowe i spawaka założyć, podnieść okno wydechowe co by go zakręcić na 7-8tys, tylko teraz mam gwoździa jak chodzi o układ wydechowy, czy robić jeden dyfuzor na dwa gary (pracują w różnych cyklach) czy osobno, poza tym gdzie ja to zmieszczę w ramie hardtailu?

 

co do biegów to urżnę blok tak żeby spasować z dołem od jakiegoś moto, skrzynia szóstka była by wypas z mocnym sprzęgłem, napęd z wału, zębatka - łańcuch na sprzęgło i jazda

 

jeszcze wracając do silnika to po takich skromnych modach już powinna być petarda ale z czasem pewnie coś dojdzie

 

zapłon? HGW xD no właśnie coś będę musiał skombinować, oryginalnego nie mam a i podejrzewam że jest do dupy, CDI z allegro ni uja bo indukcja za mała na dwie świece, pewnie z innego dwugarowego dopasuje ale większość japońców R2 to 4T, może dwa niezależne od kosy spalinowej? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zapłon? HGW xD no właśnie coś będę musiał skombinować, oryginalnego nie mam a i podejrzewam że jest do dupy, CDI z allegro ni uja bo indukcja za mała na dwie świece, pewnie z innego dwugarowego dopasuje ale większość japońców R2 to 4T, może dwa niezależne od kosy spalinowej? xD

 

normalny tranzystorowy albo tyrystorowy elektronik , projekt z czegoś do kaszla bo w kaszlu i tak iskra była non stop( co obrót wału jak w 2t ) i dynamiczna zmiana kąta wyprzedzenia była realizowana mechanicznie na przerywaczu i podłączyć takie moduł pod oryginalny przerywacz ( 2 sztuki każda na jeden cylinder )

odpadnie ci wtedy problem wypalania styków przerywacza przez duży prąd , ciągła regulacja przerwy i elektronik jest szybszy mniej bezwałdny i lepiej się na nim kręci ( lepsza reakcja na gaz i wyższe obroty maksymalne

 

 

co do biegów to urżnę blok tak żeby spasować z dołem od jakiegoś moto, skrzynia szóstka była by wypas z mocnym sprzęgłem, napęd z wału, zębatka - łańcuch na sprzęgło i jazda

 

nom :D zajebiście byłoby znaleźć silnik motocyklowy co ma napęd sprzęgła łańcuchem ale chyba 90% współczesnych ma zębatką z wału więc będzie gruba rzeźba ( mnie jedyny sprzęt co ma sprzęgło napędzane łańcuchem jaki kojarzę to ogar 200 :D )

 

chyba że kosz sprzęgłowy przerobić na zębatkę pod łańcuch zamiast zębatki odbierającej z wału ale coś mi się wydaje że obciązenia wywołane szarpaniem łańcucha ukręca wałek ze sprzęgłem

 

 

ale większość japońców R2 to 4T

 

czujnik od japsa a moduł budować własny , dwusuw nie potrzebuje dynamicznego wyprzedzenia a to mają japsy 2 garowe w module tranzystorowym realizowane , można zobaczyć co będzie się działo z mapą od jakiegoś gs500 , ale ja myślę że będzie lipa :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...