Skocz do zawartości

Tania 125 w 4t


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od 3 lat posiadam Peugeota XP6, i jako że jestem dosyć masywny, jego moc mi już nie wystarczy. Ważę około 90 kg, więc pod stromsze górki nie wyrabia bez rezo na 3-4 biegu i wyżej. Od razu mówię - hard enduro jeżdżę czasami, raczej rzadko. Zazwyczaj jeżdżę po polnych i leśnych drogach. Chcę kupić jakiegoś 125 w 4t, najlepiej do 4000 złotych. 2t nie chcę, ponieważ nie potrzebuję 40 kuca, nie chcę wydawać mnóstwa pieniędzy na paliwo i uwielbiam dźwięk 4t. Znalazłem kilka ofert Hyosung XRX 125 w cenie 2800-3500 zł. To koreańska firma, nigdy wcześniej o niej nie słyszałem, ale na internecie znaleźć mogę o niej tylko dobre opinie. Mało awaryjny, oszczędny, tani w utrzymaniu a na ebayu ma mnóstwo części. Ma 12KM, co powinno wystarczyć do wjazdów pod górki pod które miałem wcześniej problem (w Peugeocie miałem sportowy wydech, gaźnik 21mm, reszta seria, więc moc pewnie w okolicy 10KM). Problem był w tym, że pod górkę nie mogłem się rozpędzić, na 3 biegu obroty spadały, i nie mogłem wbić rezo. W 4t moc jest też na dole obrotomierza, więc myślę że to może rozwiązać mój problem. Co sądzicie o Hyosungu XRX 125, i co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kategorię A (wspominałeś o 40 kucach więc pewnie masz) to patrz od 250ccm i 20KM.

Mam 125 10KM i albo pojadę 85km/h po asfalcie, albo po zmianie zębatki dam rade kawałek terenu ogarnąć do 50km/h.

250ccm w moim Scarabeo te 130km/h z trudem ogarnie, ale jednak ogarnie.

Jak masz kat A to dosyć uniwersalny w zastosowaniach jest stary Fredek, a i budżet przy poszukiwaniach może starczyć.

125ccm w 4T to jazda na maksa w kolumnie TIR-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienił stryjek siekierkę na kijek.

 

W 125 4t mocy również jest bardzo mało i przy 90kg dobitnie odczujesz jej braki. Najlepiej przejedź się jakąkolwiek 125 to sam ocenisz, moce wszystkich są bardzo zbliżone.

Wiem bardzo dobrze że 12KM przy mojej wadze to nie dużo, ale XP6 na rezonansie daje rade do 4 biegu bez problemu (60-70km/h w terenie mi w zupełności wystarczy), problemem jest brak mocy w dolnej części obrotów, więc nawet na lekkim wzniesieniu nie mogłem rozpędzić się do rezonansu. W 125 4t moc jest bardzo podobna, ale od samego początku, więc mógłbym się bez problemu rozpędzać do tych 60km/h, a przynajmniej tak mi sie wydaje dlatego pytam.

 

Jak masz kategorię A (wspominałeś o 40 kucach więc pewnie masz) to patrz od 250ccm i 20KM.

Mam 125 10KM i albo pojadę 85km/h po asfalcie, albo po zmianie zębatki dam rade kawałek terenu ogarnąć do 50km/h.

250ccm w moim Scarabeo te 130km/h z trudem ogarnie, ale jednak ogarnie.

Jak masz kat A to dosyć uniwersalny w zastosowaniach jest stary Fredek, a i budżet przy poszukiwaniach może starczyć.

125ccm w 4T to jazda na maksa w kolumnie TIR-ów.

Nie mam kategorii A, nie mam nawet kategorii B, ale będę w najbliższej przyszłości robił dlatego szukam enduro 125 którym mógłbym się też poruszać po drodze.

Edytowane przez GangcAte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem bardzo dobrze że 12KM przy mojej wadze to nie dużo, ale XP6 na rezonansie daje rade do 4 biegu bez problemu (60-70km/h w terenie mi w zupełności wystarczy), problemem jest brak mocy w dolnej części obrotów, więc nawet na lekkim wzniesieniu nie mogłem rozpędzić się do rezonansu. W 125 4t moc jest bardzo podobna, ale od samego początku, więc mógłbym się bez problemu rozpędzać do tych 60km/h, a przynajmniej tak mi sie wydaje dlatego pytam.

 

Nie mam kategorii A, nie mam nawet kategorii B, ale będę w najbliższej przyszłości robił dlatego szukam enduro 125 którym mógłbym się też poruszać po drodze.

To się doucz, na 125 wsiądziesz najwcześniej po 3 latach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się doucz, na 125 wsiądziesz najwcześniej po 3 latach ;)

Racja, dopiero dziś się o tym dowiedziałem, szczerze powiedziawszy nigdy tego nie sprawdzałem aż do dziś, słyszałem tylko o możliwości jazdy na B do 125 od kolegów xD

 

Ale to nie o tym jest ten temat, czy możemy wrócić do głównego wątku? xD

Edytowane przez GangcAte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ponieważ w poprzednim temacie który założyłem nikt nie był tak miły aby cokolwiek polecić tylko komentował brak prawa jazdy do jazdy w terenie, zakładam nowy temat z nieco zmienionym pytaniem. Chciałbym kupić enduro 125 w 4t do 3500zł. Błagam nie odradzajcie mi tego mówiąc że 2t lepsze idt, gdyż jestem tego świadom, jednak moje fundusze nie pozwalają mi na zakup 2t(głównie chodzi o spalanie), nie potrzebuję 40KM i uwielbiam dźwięk 4t w enduro. Chcę 4t i nic nie zmieni mojego zdania. Zainteresowany jestem Hyosungiem XRX 125 - koreański, unowocześniony DR 125. Silnik ten sam, więc z częściami nie ma problemu. Zastanawia mnie jednak moc - 12KM przy mojej wadze 90Kg. Nie jeżdżę hard enduro, tylko po polnych drogach, ale mieszkam w terenie górzystym więc zdarzają się stromsze pagórki. Myślicie że wyciągnie mnie bez konieczności pałowania na 1 biegu? I jakie inne 125 w 4t polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro i tak nie masz prawka to może coś większego w 4t? Miałem okazję pojeździć dr125 i z własnego doświadczenia obstawiam że znudzi Ci się po 2 tygodniach bo mocy to za wiele tam nie ma.

Budżet mam do 3,5k więc większe 4t odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...