loser92 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Siemanko! Jako że sezon już w sumie zaczęty pora wziąć się powoli w garść i zacząć porządki w moto. Mianowicie w zeszłym roku kupiłem swój pierwszy motor wybierając Aprilie Rs 50 z 1996 roku z silnikiem 50/70 am6. Przejeździłem na niej trochę w sumie dzień w dzień przez kilka miesięcy no i bach pod koniec sezonu motocykl padł. Początkowo problem tkwił w tym że na po odpaleniu na wolnych obrotach motocykl gasł, trzeba było go chwilę potrzymać na wyższych obrotach i dopiero załapał, do tego dosyć często podczas przejechaniu kilkunastu kilometrów i zagrzania motocyklu po prostu gasł bez możliwości odpalenia do póki nie wystygł. Jako że jestem osobą pesymistyczną moje podejrzenia od razu padły na spuchnięty tłok i zapewne od tego zacznie się moja zabawa. Pytanie kieruję do osób które mogłyby udzielić pomocy w kwestii wyboru cylindra. Interesowałby mnie najlepiej cały zestaw w postaci tłoku cylindra i uszczelek. Na chwilę obecną w mojej głowie utkwił cylinder Power Force 70/80 Minarelli am6. Czy są tu jakieś osoby polecające bądź nie polecające i mogące pomóc w doborze cylindru do apki. Z góry uprzejmie bardzo dziękuję za jaką kolwiek pomoc w moim temacie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 To nie jest sprawa puchnacego tloka, tylko w pierwszym przypadku zle dzialajacego gaznika, lub w drugim przegrzewania sie ktoregos z podzespolow skladajacych sie na uklad zaplonowy tego motorka. Puchniecie tloka ma bardzo charakterystyczne objawy i w obecnych fabrycznych konstrukcjach praktycznie sie nie zdarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser92 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Witam dziękuję za odpowiedź. Kupując w zeszłym roku motocykl sprzedajacy zaznał że motor stal jakis okres czasu. Wszystko bylo ok tak jak opisalem dopiero pod koniec sezonu zaczęło się. Czyli rozumiem aby zacząć od gaźnika. Wyczytałem duzo w Internecie na ten temat za nim napisalem tutaj i dużo osób pisało że objawy które miałem wychodzą z założenia że to wina tłoku. Jest jakaś możliwośc sprawdzenia czy z tlokiem jest wszystko ok nie rozbierajac całego silnika.? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 W jaki sposob wygladalo to gasniecie motocykla po "zagrzaniu i przejechaniu kilkunastu km", czy po zgasnieciu dalej mogles wlaczyc zaplon, zakrecic rozrusznikiem tyle ze silnik nie dawal sie odpalic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser92 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 W jaki sposob wygladalo to gasniecie motocykla po "zagrzaniu i przejechaniu kilkunastu km", czy po zgasnieciu dalej mogles wlaczyc zaplon, zakrecic rozrusznikiem tyle ze silnik nie dawal sie odpalic ? Nie raz i nie cały kilometr przejechałem i padał. Zależy od dnia jednego dnia było wszytko ok a na drugi dzień się pierdzieliło. Po zgaśnięciu zapłon działał kręcił rozrusznik ale za cholerę nie dało się odpalić, próbowałem też na pych i też nic z tego. W weekend będę miał możliwość zmierzenia kompresji w silniku więc podeśle informację co tam dokładnie wyszło. Mam nadzieję że będzie wszystko ok a okaże się błachostka. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Jezeli po zgasnieciu motocykla mogles krecic rozrusznikiem to nie ma tutaj zadnego puchniecia tloka.W takim przypadku rozrusznikiem bys nie zakrecil.Jest 100 innych powodow dlaczego tak sie moglo dziac i problemem bedzie znalezienie tego wlasciwego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser92 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Rozumiem a jakieś porady od czego najlepiej by tu zacząć i włożyć najpierw ręce. Z góry uprzejmie dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser92 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Witam. Mianowicie motocykl po mierzonej kompresji ciśnienie pokazało 6 . Wyczyściłem wyregulowałem gaźnik i problem z gaśnięciem i obrotami znikł :) Przed wczoraj przejeździłem pół dnia wczoraj to samo i jest wszystko w porządku. Dziękuję Panie Adamie za udzielenie pomocy. Temat można zamknąć. Pozdrawiam i życzę szerokości ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Bardzo prosze, ale chce ci zwrocic uwage ze cisnienie sprezania jest za niskie.Jak je mierzyles i jakim miernikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser92 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Bardzo prosze, ale chce ci zwrocic uwage ze cisnienie sprezania jest za niskie.Jak je mierzyles i jakim miernikiem ? Witam. Mierzony został za pomocą manometru. Mierzyłem je poprzez wkręcenie gwintu w świece i odpalaniu silnika do póki wskaźnik nie stanie w jednym miejscu, tak jak napisałem wyżej pokazał równą 6 bar :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Sprawdz w serwisowce ile powinno byc - wygooglasz ja w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser92 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) 9-10.5, idealna to 12 Na chwilę obecną jeździ odpala bez problemu i w dwa dni trochę już przejeździłem, wiem że czeka mnie remont silnika, ale póki co no niestety czymś do pracy trzeba dojeżdzać :) Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez loser92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 No i wiesz na czym stoisz, bedzie chec / pienidze - bedzie remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.