Skocz do zawartości

Aprilia rs 50. Cylinder.


loser92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko!



Jako że sezon już w sumie zaczęty pora wziąć się powoli w garść i zacząć porządki w moto.


Mianowicie w zeszłym roku kupiłem swój pierwszy motor wybierając Aprilie Rs 50 z 1996 roku z silnikiem 50/70 am6. Przejeździłem na niej trochę w sumie dzień w dzień przez kilka miesięcy no i bach pod koniec sezonu motocykl padł. Początkowo problem tkwił w tym że na po odpaleniu na wolnych obrotach motocykl gasł, trzeba było go chwilę potrzymać na wyższych obrotach i dopiero załapał, do tego dosyć często podczas przejechaniu kilkunastu kilometrów i zagrzania motocyklu po prostu gasł bez możliwości odpalenia do póki nie wystygł. Jako że jestem osobą pesymistyczną moje podejrzenia od razu padły na spuchnięty tłok i zapewne od tego zacznie się moja zabawa.



Pytanie kieruję do osób które mogłyby udzielić pomocy w kwestii wyboru cylindra. Interesowałby mnie najlepiej cały zestaw w postaci tłoku cylindra i uszczelek.



Na chwilę obecną w mojej głowie utkwił cylinder Power Force 70/80 Minarelli am6.


Czy są tu jakieś osoby polecające bądź nie polecające i mogące pomóc w doborze cylindru do apki.



Z góry uprzejmie bardzo dziękuję za jaką kolwiek pomoc w moim temacie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest sprawa puchnacego tloka, tylko w pierwszym przypadku zle dzialajacego gaznika, lub w drugim przegrzewania sie ktoregos z podzespolow skladajacych sie na uklad zaplonowy tego motorka. Puchniecie tloka ma bardzo charakterystyczne objawy i w obecnych fabrycznych konstrukcjach praktycznie sie nie zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziękuję za odpowiedź. Kupując w zeszłym roku motocykl sprzedajacy zaznał że motor stal jakis okres czasu. Wszystko bylo ok tak jak opisalem dopiero pod koniec sezonu zaczęło się. Czyli rozumiem aby zacząć od gaźnika. Wyczytałem duzo w Internecie na ten temat za nim napisalem tutaj i dużo osób pisało że objawy które miałem wychodzą z założenia że to wina tłoku. Jest jakaś możliwośc sprawdzenia czy z tlokiem jest wszystko ok nie rozbierajac całego silnika.? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposob wygladalo to gasniecie motocykla po "zagrzaniu i przejechaniu kilkunastu km", czy po zgasnieciu dalej mogles wlaczyc zaplon, zakrecic rozrusznikiem tyle ze silnik nie dawal sie odpalic ?

 

Nie raz i nie cały kilometr przejechałem i padał. Zależy od dnia jednego dnia było wszytko ok a na drugi dzień się pierdzieliło. Po zgaśnięciu zapłon działał kręcił rozrusznik ale za cholerę nie dało się odpalić, próbowałem też na pych i też nic z tego. W weekend będę miał możliwość zmierzenia kompresji w silniku więc podeśle informację co tam dokładnie wyszło. Mam nadzieję że będzie wszystko ok a okaże się błachostka. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli po zgasnieciu motocykla mogles krecic rozrusznikiem to nie ma tutaj zadnego puchniecia tloka.

W takim przypadku rozrusznikiem bys nie zakrecil.

Jest 100 innych powodow dlaczego tak sie moglo dziac i problemem bedzie znalezienie tego wlasciwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mianowicie motocykl po mierzonej kompresji ciśnienie pokazało 6 . Wyczyściłem wyregulowałem gaźnik i problem z gaśnięciem i obrotami znikł :) Przed wczoraj przejeździłem pół dnia wczoraj to samo i jest wszystko w porządku. Dziękuję Panie Adamie za udzielenie pomocy. Temat można zamknąć. Pozdrawiam i życzę szerokości ;)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosze, ale chce ci zwrocic uwage ze cisnienie sprezania jest za niskie.

Jak je mierzyles i jakim miernikiem ?

 

Witam. Mierzony został za pomocą manometru. Mierzyłem je poprzez wkręcenie gwintu w świece i odpalaniu silnika do póki wskaźnik nie stanie w jednym miejscu, tak jak napisałem wyżej pokazał równą 6 bar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9-10.5, idealna to 12



Na chwilę obecną jeździ odpala bez problemu i w dwa dni trochę już przejeździłem, wiem że czeka mnie remont silnika, ale póki co no niestety czymś do pracy trzeba dojeżdzać :)


Edytowane przez loser92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...