Skocz do zawartości

Prosze o porade jakiego crossa kupić !


miros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Strzalek, sorki Cię ale 15 lat jeżdżę na crossie, mój ojciec 35 i wiem co mówię. Inaczej bzdur bym nie pisał.

 

Mój sąsiad jeżdzi w MP w motocrosie i mó kolega też i oni zmieniają częsci tak jak napisałem. Tyle, ż wszyscy w klasie 125. W 250 to wtedy będzie co 20-30 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz "Twój sąsiad" jeździ. Mój Ojciec jeździł w MP w crossie 20 lat zawodowo i ponad 10 lat ściga się jako veteran. Żywotność części jaką podajesz tyczy się zawodowców, ale nie osób, które jeżdżą dla przyjemości. Crossówka pod ręką zawodowca "kipi od gorąca", a pod władaniem "amatora troszkę się zagrzeje". Z całym szacunkiem, ale miros zawodowcem nie jest, więc nie musi tak rygorystycznie podchodzić do wymiany części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz "Twój sąsiad" jeździ. Mój Ojciec jeździł w MP w crossie 20 lat zawodowo i ponad 10 lat ściga się jako veteran. Żywotność części jaką podajesz tyczy się zawodowców, ale nie osób, które jeżdżą dla przyjemości. Crossówka pod ręką zawodowca "kipi od gorąca", a pod władaniem "amatora troszkę się zagrzeje". Z całym szacunkiem, ale miros zawodowcem nie jest, więc nie musi tak rygorystycznie podchodzić do wymiany części.

 

Tak zgadzam sie z Tobą. Ja podaje czasy dla zawodowca. Chodziło mi o to że 30 godzin dla tłoka to jest czas dla amatora a zawodnicy zmieniaja go 2 razy czesciej.

A miros jako początkujący to spokojnie 30 godzin przelata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec to 30 h jest z dotarciem czy po dotarciu  Kurde ciezko crossa docierac w terenie a jak wyjechac na główna .Też nie brzmi to zafajnie docierac moto co miesiac lub dwa

 

W croswkach docieranie trwa tylko podczas pierwszej jazdy z nowym tłokiem. Tam nie ma tulei żeliwnej którą sie długo dociera, żeby zlikwidować wyry po nożu tokarskim pozostawaionym po szlifie i spasowaniu tłoka w tulei. W motocyklach crosowych jest zastosowany na tuleji spiek NIKASYL który jest odporny na przegrzania i dużo bardziej trwały niż standardowa tuleja. W nikasylu nie robi sie slifów i po założeniu tłoka jeżdzisz tylko chwile spokojnie. A co do docierania w terenie to praktycznie tak samo jak na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tych wszystkich wypowiedziach, doszlem do wniosku, nie kupuje crossa bo widze ze niezle trzeba w takie sprzety wkladac kasy  zostaje przy enduro  
i też dobre wyjście z sytuacji. Brawo

 

Ja tak zrobiłem. Tzn miałem honde cr 125 ale zminiłem na DT125 w której koszty utrzymania sa bardzo małe a i na miato moge sobie czasem wyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nikasilu nie robi sie szlifów????????? to po co sa nadwymiary tłoków???? może głupie pytanie ale ja już zgłupiałem wiem że tuleja np w CR starczy na 100 godz a tłoki na 30, korba na sezon tak mówią zawodnicy

po prostu nikasil sam sie wyciera i dajesz wieksze tłoki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nikasilu nie robi sie szlifów????????? to po co sa nadwymiary tłoków???? może głupie pytanie ale ja już zgłupiałem wiem że tuleja np w CR starczy na 100 godz a tłoki na 30, korba na sezon tak mówią zawodnicy

 

Co do korby to kolega w KTM SX 125 2004 zmieniał 3 tłok i nie zmienił korby efekt był taki ze korbowód szlag trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...