Skocz do zawartości

Wskaźnik ciśnienia oleju - pytanie do elektroników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zastąpić oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju w motocyklu innym - o takim:

https://mmb-messtechnik.de/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=89&virtuemart_category_id=13&lang=en&Itemid=185

Nie mogę natomiast zamontować czujnika ciśnienia dedykowanego do nowego wskaźnika - muszę zostawić oryginalny.

Niestety oba zestawy różnią się parametrami:
- oryginalny wskaźnik: VDO – 240 – 33,5 OHM, 12V;
- oryginalny czujnik (brak oznaczeń)


- nowy czujnik 10 Ohm - 184 Ohm.

- nowy wskaźnik (brak oznaczeń),

Czy jeśli podłączę stary czujnik do nowego wskaźnika to czy będzie on działał (czy czegoś nie uszkodzę), i czy będzie właściwie wskazywał?
Podejrzewam, że wskazania będą przekłamane – czy da się coś z tym fantem zrobić?

Czy ew. elektronik jest w stanie dorobić jakiś układ aby zestaw działał poprawnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy czujnik to "bomka"? :biggrin:

Dlatego, że nowy czujnik steruje wskazówką a stary tylko załącza masę. Nie uruchomisz zegara bez tego czujnika.

Możesz wyprowadzić dwójnik na czujnik kontrolki i bombkę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy czujnik to "bomka"? :biggrin:

Dlatego, że nowy czujnik steruje wskazówką a stary tylko załącza masę. Nie uruchomisz zegara bez tego czujnika.

Możesz wyprowadzić dwójnik na czujnik kontrolki i bombkę.

 

Hmm... nie bardzo załapałem o co chodzi z bombką :blush:

W oryginale mam czujnik, do którego podłączona jest kontrolka oleju i dodatkowo można podłączyć wskaźnik (VDO – 240 – 33,5 OHM, 12V).

(tzn. z czujnika wychodzą 2 kable i zgodnie ze schematem - do wolnego kabla możliwe jest podłączenie wskaźnika ciśnienia).

Nie chcę podłączać oryginalnego wskaźnika, bo mi nie pasuje stylistycznie i wolałbym ten z linka powyżej.

Ale z elektroniki jestem kompletnie lewy - i stąd potrzebna mi pomoc.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oeldruck_x_002900_400.png

 

 

To jest bomka. Taki czujnik masz w motocyklu?

Daj zdjęcia czujnika z moto i tego co masz to nie będziemy nabijać bez sensu postów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój czujnik wygląda tak:

https://www.ebay.com/itm/08-HARLEY-DAVIDSON-ELECTRA-GLIDE-CLASSIC-FLHTCI-OIL-PRESSURE-SENSOR-74438-99/253239136813?hash=item3af63a922d:g:C5cAAOSwaSZZ-0Vt&vxp=mtr

 

Wychodzą z niego 2 przewody: jeden do kontrolki oleju, drugi do wskaźnika ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czujnik mechaniczny i musisz miec do niego inny "zegarek" niz do czujnika elektronicznego.

Czyli zamiast przewodu elektrycznego rurka laczaca i zegar w ktorym olej mechanicznie reguluje wskazowke cisnienia ( manometr ).

Mam taki w swoim Triumphie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czujnik mechaniczny i musisz miec do niego inny "zegarek" niz do czujnika elektronicznego.

Czyli zamiast przewodu elektrycznego rurka laczaca i zegar w ktorym olej mechanicznie reguluje wskazowke cisnienia ( manometr ).

Mam taki w swoim Triumphie.

 

Raczej nie.

Przyjrzyj się dobrze zdjęciom, a konkretnie 3 z lewej. Widać na nim 2 piny do wtyczki elektrycznej.

https://www.ebay.com...SZZ-0Vt&vxp=mtr

Ten czujnik jest podłączany do wskaźnika takiego jak ponizej:

https://www.ebay.com/itm/OEM-HARLEY-STOCK-SILVER-FACE-ENGINE-OIL-PRESSURE-GAUGE-2001-13-TOURING-DASH-2/122952981288?fits=Make%3AHarley-Davidson&epid=1723357564&hash=item1ca0919b28:g:J6YAAOSwXqFaeN6y&vxp=mtr

Ma on parametry: VDO – 240 – 33,5 OHM, 12V;

 

Zastanawiam się wyłącznie, czy mogę ten zegar zastąpić takim:

https://mmb-messtech...g=en&Itemid=185

który ma parametry: 10 Ohm - 184 Ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś odporny na informacje. Adam jedynie w czym się pomylił to w rurce. W bombce masz układ zmieniający ciśnienie na rezystancję a kiedyś były w zegarze.

Nie możesz, 240 – 33,5 OHM w tym rezystancja maleje wraz ze wzrostem ciśnienia, 10 Ohm - 184 Ohm a w tym rośnie wraz ze wzrostem.

(tak sugeruje opis).

Do zegarka, który pokazałeś musisz zastosować taki jeśli masz do 10 barów

https://mmb-messtechnik.de/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=89&virtuemart_category_id=13&lang=en&Itemid=185

 

lub jeśli do 5 barów:

https://mmb-messtechnik.de/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=58&virtuemart_category_id=31&Itemid=185&lang=en

 

I jeszcze kwestia gwintów na nich.

 

BTW oferta takich (podobnych) zegarków jest chyba również w PL.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...