Skocz do zawartości

Luz układu tłok cylinder Jawa TS 350


mostasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W jawie Ts 350 ma luz 0,16 tzn. tłok ma 58,22 a cylinder przy samym oknie wydechowym 58,38 . Drugi cylinder ma 58,36. Tłoki są równe i zbliżone do fabrycznych ? Jak sądzę w takim wylataniu należy się szlifowanie do II nadwymiaru na luz 0,05 ??
Generalnie w jawie czasami robili luz 0,03 ale może nie ma co przesadzać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.03 to głupota w chłodzonym powietrzem 2T za ciasno , chyba że naprawdę jeździsz po emrycku .......

 

inna sprawa to jakość maszyny którą robi szlif i honowanie :D

 

tłoki masz z almotu chińskie czy jakies normalne ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznica średnic tłok -cylinder to 0.06(czyli 0.03) przy orginalnych czesciach. Musisz pamietac że zamiennik moze inaczej sie rozrszerzac niż orginał co bedzie skutkowac przytarciem.

Zmierz cylinder w 3 wysokosciach i w dwóch osiach. i zobaczysz jaki szlif zrobic
Szlif w JAWIE robimy co 0.25

Sam osobscie dla almotów zrobiłem 0.05 i nic sie ne dzieje.

Edytowane przez Masselo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tłoki są czeskie AX (almet - czeskie , nie mylić z almot) montowane od lat 80 -tych w Cz (jawy miały tłoki MH), ale te AX idealnie trzymają wymiar fabryczny - mierzyliśmy średnicówką w 15 miejscach tłok i cylinder :P Szlif będzie na 0,05 bo fachowcy się boją na 0,03 że to trzeba mega delikatnie docierać - mam czujnik temperatury wody od audi i go wkładam pod świecę -jak osiągam 110 - 115 stopni to gaszę motor i czekam aż ostygnie do 90 -w taki sposób mija pierwsze 100 -150 km, potem już tak się nie grzeje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

-jak osiągam 110 - 115 stopni to gaszę motor i czekam aż ostygnie do 90 -w taki sposób mija pierwsze 100 -150 km, potem już tak się nie grzeje :P

 

najgłupszt możliwy sposób chłodzenia prosisz się żeby złapało ......

 

milion razy lepiej by było zgasić go przy niższej temp albo jak osiągnie 110-115 jechać tak żeby wystygł .....

 

90% ludzi zaciera silniki przez przegrzanie gasząc przegrzany silnik i licząc że wystygnie to będzie dobrze a nawet w wiatrołapie jak jedziesz to temperatura jest odprowadzana z tłoka i pierścieni bo rusza się i cylindry owiewa powiew wiatru a jak się zatrzymasz to nie .........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...