Skocz do zawartości

Urwane lusterko, czyja wina?


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdarzenie miało miejsce w Danii jakby komuś umknęło. Tu nie jest tak ja w PL. Przykład, kolegi kolega jechał drogą z pierwszeństwem, z podporządkowanej wyjechał mu koleś no i trach. Przyjechało policja i przesłuchała świadków. Świadkowie stwierdzili, że jechał niebezpiecznie, że wyprzedził chwilę wcześniej pojazd jadący z dopuszczalną prędkością. Skończyło się tak, że został uznany winnym kolizji, bo ten co wyjeżdżał z podporządkowanej nie może zakładać, że pojazdy jadące na drodze z pierwszeństwem przekraczają prędkość. Facet powiedział, że jak ruszał to pojazd był daleko. Pozamiatane.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ks widziałeś ten autobus co fotkę wkleiłem, że nie miał żadnego oświetlenia tego bagażnika? To nie wyjeżdżaj mi tu moim brakiem kompetencji w tej kwestii, bo nie ma żadnych przepisów wymagających takowego oświetlenia.

Druga sprawa to wymyślasz jakieś absurdalne przykłady, żeby na siłę poprzeć swą błędną tezę.

Życie usłane jest masą dziwnych i złożonych sytuacji. Nie da się napisać prawa wprost odnoszącego się do każdej zaistniałej sytuacji z życia człowieka. Wprowadza się więc przepisy ogólne i pod nie egzekwuje prawo. Jeżeli dany przypadek jest wyjątkowo zawiły prawnie, zajmuje nim się sąd a często kilka jego instancji.

Ale generalnie jest tak, że jeżeli ktoś popełnił jakieś wykroczenie na drodze ale bezpośrednio nie wpłynął na powstanie zdarzenia drogowego, nie może całkowicie za nie odpowiadać. Jeżeli nocą idzie człowiek po drodze bez kamizelki odblaskowej, nie oznacza to, że mogę go bezkarnie przejechać. Jeżeli ktoś pozostawił zepsuty samochód bez oświetlenia na pasie ruchu, nie oznacza że mogę w niego przywalić i wziąć odszkodowanie z jego polisy. Prawo nie może tak działać!

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Tommo, ale gdy zaparkowany samochód za jaki uważam ten autobus, stworzył zagrożenie dla prawidłowo jadących innych pojazdów przez rażące zaniedbanie kierującego, to powinny być na to jakieś przepisy.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Songo otworzenie drzwi komuś nagle przed nosem, wybiegnięcie gwałtownie przed maskę jadącego pojazdu czy zgubienie przyczepy która przelciała na drugi pas ruchu wpadając na inne auto są zdarzeniami w ruchu! To są zupełnie inne sytuacje.

 

Wg. Was jadąc drogą jak zobaczę źle zaparkowany samochód, albo ma otwarte drzwi bo zapomniał ich zamknąć albo idzie człowiek drogą nieoświetlony, mogę walić bezkarnie bo jestem na prawie. To jest dopiero bzdura i paranoja.

 

ks z tą kosą się udałeś że hej. Ale masz w nocy wypadek. Wpadł na Ciebie dziki zwierz, rozwalił auto ,nie masz świateł, nie zdążyłeś jeszcze wyjść z auta i stoisz na pasie drogowym. Po chwili wpada na Ciebie rozpędzony drugi samochód i robi z ks'a mielonkę turystyczną. Chcesz mi powiedzieć że w tej sytuacji winny jest ks bo nie oświetlił odpowiednio swojego samochodu? Czy kierowca który nie dostosował prędkości do warunków na drodze i nocą cię nie zauważył, doprowadzając do tragedii? Jak sądzisz?

Tomasz, idąc tym tokiem rozumowania to nawet motocykliści wjeżdżający w stalowe linki rozciągnięte pomiędzy drzewami powinni ponosić winę za to że w nie wjechali...

Inny przykład: Najeżdżasz po ciemku na pijanego leżącego na drodze. Czyje będzie wina? Twoja bo nie dostosowałeś prędkości do widoczności i nie zachowałeś ostrożności?

Moim zdaniem wystarczy udowodnić że mijając autokar zachował przepisową odległość i nie przekroczył ograniczenia prędkości. Jeśli tak faktycznie było a klapa wystawała na tyle żeby mimo wszystko sięgnąć lusterka, to jest to dobry punkt oparcia w sądzie.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie zasadzki typu rozciągnięta linka, zakopana bomba, zastawiona zapadnia czy nawet ks'owa kosa nie można wg. mnie rozpatrywać pod kątem zdarzenia drogowego. To jest zwykła próba zbrodniczej napaści na życie człowieka. Także ten nie wymyślajcie już nowych, proszę...

Natomiast leżącego, stojącego, klęczącego, rannego, pijanego, itp. człowieka na drodze przejechać nie możesz. Myślałem że jest to oczywiste dla każdego.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo.

 

Dla Ciebie to sa dziwne absurdalne a dla mnie to chleb powszedni. Wiem, ze te przepisy znasz, i nie wlkeisz wymaganej ustawy, bo sam siebie zapedzil bys w kozi rog.

 

Kller

 

ja tez znam przypadek gdzie pewien menager z firmy Tommy Hiflinger jechal ulica 50 km/h i nie ustapil ierszenstwa z prawej ( gdzie 10 m wczesniej jest koniec 30 km/h ZONE czyli pierszenstwo z prawej i przypierdzielil w jadace z prawej Auto. Sytuacja troche dziwna poprzez swoista budowe nulicy ( troche przekombinowane ), Menager wziol adwokata, ten porobil tak foty aby nie bylo z nich nic konkretnie widac i sprawe wygral.

 

Wygral, bo druga strona nie byla kumata, nie wziela sobie adwokata.

 

Ja akurat mialem przypadek, ze Kursant jechal ulica gdzie mielismy zwezenie jezdni i i pojazdy jadace z przeciwka Maja pierszenstwo. Z naprzeciwka jechal Kolo BMW nie jechal przy krawezniku nie odbil lekko w prawo aby uniknac olizji i po prostu przypieprzyl mi w lusterko ktore mi sie zlozylo. Jego bylo oblamane.

 

Sprawa zostala zalatwiona przez ubezpieczalnie, ja zaplacilem jej 86 € i mialem spokoj, Gdyby przekasowal mi strone nie zostawil bym sprawy w ten sposob tylko wziol adwokata i wygladalo by zupelnie inaczej bo my bylismy juz na wylocie a o dopiero w te zwezenie wjezdzal. W tym przypadku zaplacilem gapowe i nie bawilem sie w sady, bo sprawe bym wygral. Txyle, ze finansowo byl bym w plecy znacznie wiecej niz zaplacilem.

 

To, ze ktos wygral nie znaczy, ze mial racje.

 

Ziggi,

 

bardzo trafnie to ujales, nic dodac, nic ujac.

 

Tommo,

 

otworzenie klapy w autobusie jest wlasnie zbrodniczym czynem, bo ktos inny mogl stracic zycie.

 

Ciesze sie, ze powli zaczynasz rozumiec :icon_mrgreen:

 

;crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha jak przyciągnięcie linki przez drogę porównujesz do otworzenia bagażnika w autobusie, to chyba czas zakończyć tą durną dyskusję.

Zasadniczo świadome i ewentualnie nieświadome spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo świadome i ewentualnie nieświadome spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.

 

 

TT

Nie. Rozciągnięcie linki na wysokość głowy motocyklisty, nie jest świadomym spowodowaniem zagrożenia w ruchu, tylko świadomym czynem w celu spowodowania śmierci bądź ciężkich obrażeń człowiekowi. To jest zupełnie inna klasyfikacja czynu.

Analogicznie strzelanie z pistoletu do ludzi jadących w samochodzie nie jest świadomym spowodowaniem zagrożenia w ruchu, tylko próbą popełnienia morderstwa. Zupełnie inna waga czynu. Świadome spowodowanie zagrożenia na drodze, to cofanie na autostradzie, bo się zjazd przegapiło, teraz chyba jazda pod wpływem, klasyfikowana jest jako świadome zagrożenie w ruchu itp.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo,

 

zechcesz mi wytlumaczyc dlaczego PJ kat. D kosztuje 10 000 pln'ow a kategori B kosztuje 1 500 pln'ow ? :icon_mrgreen:

 

Zwracam uwage na zdanie z num. 5

 

 

Oddział 2
Zatrzymanie i postój

Art. 46.
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach,
w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących
i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.
2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany ustawić
go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej.
3. W czasie postoju na drodze poza obszarem zabudowanym pojazd powinien
znajdować się, jeżeli to tylko możliwe, poza jezdnią.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany stosować sposób zatrzymania lub postoju
wskazany znakami drogowymi.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany w czasie postoju zabezpieczyć pojazd
przed możliwością jego uruchomienia przez osobę niepowołaną oraz zachować
inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia wypadku.

 

Art. 52.
1. Kierujący pojazdem silnikowym lub szynowym jest obowiązany, podczas zatrzymania
lub postoju w warunkach niedostatecznej widoczności, używać świateł pozycyjnych
przednich i tylnych lub świateł postojowych. Dopuszcza się włączenie świateł
postojowych jedynie od strony środka jezdni w pojeździe nie złączonym z przyczepą
oraz w zespole pojazdów o długości nie przekraczającej 6 m.

 

Art. 61.

 

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim
umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony
tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie
przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m,
jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał
na odległość większą niż 23 cm,

 

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:
1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej
lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z
przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym
umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku,
2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o
wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej
krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym
światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym
światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się
w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku;
jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza
3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej
części ładunku,

Kumam, ze klapa nie jest ladunkiem ale nie masz prawa wprowadzenia pojazdz do ruchu ktorego szerokosc przekracza 2,55 m ( przynajmniej bez odpowieniego zabezpieczenia. Otwierajac klape bagaznika ktora jest " dluzsza " niz 40 cm i jej nieoznakowanie sprawia, ze z automatu znajdujesz sie w czarnej doopie.

 

co bylo do udowodnienia !

 

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus nie był w ruchu to po pierwsze. Jakby jechał z otwartym bagażnikiem, sytuacja byłaby zupełnie inna.

Po drugie, zwracasz po raz kolejny uwagę na kategorię D kierowcy stojącego autobusu i wyższe wymagania co do niego, a przecież Harpagan ma to samo uprawnienie, więc analogicznie powinieneś tego samego wymagać od niego, czyż nie?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dlatego jak ja wydaję bagaż to stoję na ulicy do póki nie zamknę klapy!

 

 

 

Haha jak przyciągnięcie linki przez drogę porównujesz do otworzenia bagażnika w autobusie, to chyba czas zakończyć tą durną dyskusję.

 

 

 

Oczywiście, że można. Kiedyś gościu uderzył w taką klapę i ściął przedni słupek i weszła do środka. Dobrze, że nikt nie siedział na siedzeniu pilota, bo by obcięło mu głowę. Pozostawienie nieoznakowanej klapy, to jest rażące i świadome narażanie innych na utratę życia lub zdrowia. ja to rozumiem i zawsze stoję na ulicy dopóki nie zamknę klapy, bo mnie kierowcy widzą, a kawałek metalu wiszący nad głowami w nocy już niekoniecznie. U nas szef kazał mechanikom zamontować świecące lampki na krańcach klap i pomimo iż je mamy nadal stoję do zamknięcia klapy.

Edytowane przez HARPAGAN

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HARPAGAN to bardzo dobrze że tak robisz, trzeba to pochwalić i zgadzam się, że otwarta klapa bagażnika stanowi potencjalne zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Wg. mnie zawiasy drzwiczek powinny być systemu nożycowego i otwierać się pionowo do góry, przez co tak bardzo by nie odstawały. Ale nie zmienia to faktu, że osoba najeżdżająca na taki element, musi ponieść odpowiedzialność. Inaczej doprowadziłoby do trudnych do przewidzenia patologii na drogach rodem z bliskiego wschodu.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobus nie był w ruchu to po pierwsze. Jakby jechał z otwartym bagażnikiem, sytuacja byłaby zupełnie inna.

Po drugie, zwracasz po raz kolejny uwagę na kategorię D kierowcy stojącego autobusu i wyższe wymagania co do niego, a przecież Harpagan ma to samo uprawnienie, więc analogicznie powinieneś tego samego wymagać od niego, czyż nie?

 

Achza, czyl jak nie byl w ruchu to mozna go zaparkowac na srodku srzyzowania, czy jak ? Parkujac pojazd musisz zwrocic uwage aby nie byl / nie stwarzal zagrozenia w ruchu, jezeli otwierasz klape a ta na 80 cm czy na mert wystaje i znajduje sie na pasie ruchu, to stworzyles zagrozenie i za nie odpowiadasz.

 

 

No niestety od kierowcy autobusu wymaga sie wiecej, przede wszystkim wiecej wyobrazni.

 

Szkoda, ze dalej nie rozumiesz, ze ruch ogolny zaczana sie od ostroznosci

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdjęcie klapy. Ile ona ma długości? 30cm czy raczej ok 1m? Bo ktoś zarzucał, że klapy są krótkie.

 

Nie wiem dlaczego przekręciło zdjęcie bokiem, sorki za to

post-13074-0-83425500-1511961279_thumb.jpg

Edytowane przez HARPAGAN

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...