Skocz do zawartości

Urwane lusterko, czyja wina?


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To dlaczego kobieta która zatrzymałą się na autostradzie, żeby przepuścić kaczki została skazana za spowodowanie wypadku, skoro ona stała, a w nią wjechały inne samochody?

 

Po drugie o jakim panowaniu nad autem mówimy? Dopiero po uderzeniu zastanawiałem się co to było bo tego nie było widać. Ile miałem jechać 5km/h i odstać mandat za tworzenie zatoru? Pas przecisny był zakorkowany. Nawet uniku bym nie mógł zrobić

 

 

Kolejny przykład. Rolnikowi zepsuł się ciągnik którym ciągnął przyczepę z sianem. Miał rozłożone burty. Obok przejeżdżał facet i nie widział burt. Ściął dach w samochodzie i pasażer zginął. Kto jest winny? Oczywiście, że rolnik został skazany.

 

 

 

http://olsztyn.wm.pl/465740,Tragiczny-wypadek-w-Olsztynie-Dyszel-wbil-sie-w-20-latka.html#axzz4zjlUHD5Y

 

 

Ostatnie zdanie proszę przeczytać:

''Sprawę pozostawionej bez nadzoru naczepy tira rozstrzygnie sąd.''

 

 

http://www.ratownictwo.opole.pl/index.php?option=com_k2&view=item&id=9013:groźny-wypadek-w-lewinie-brzeskim-metalowe-elementy-przecięły-osobówkę-w-akcji-lpr&Itemid=90

 

Moje pytanie.Po co sąd skoro wszytko jest jasne? Przyczepa stała, w biały dzień.

Edytowane przez HARPAGAN

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz "zgubiłem" przyczepkę na S7, która zjechała w lewo, wbiła się pod barierki na pasie zieleni i wystawała na pas ruchu nie więcej niż pół metra. Przypieprzyła w nią babka z czinkłeczento i wina była ewidentnie moja. Nikt się tej babki nie pytał dlaczego o czwartej nad ranem jechała lewym pasem po pustej drodze?

Albo inaczej: Zaparkuj samochód na przejeździe kolejowym i poczekaj na efekt. O ja p....... :)

 

 

Troszkę się czepiasz, myślałem że tego unikniemy ale skoro nie to tłumaczę: Mając na myśli pojazd nie będący w ruchu mam na myśli np pojazd zaparkowany, czy zatrzymany w sposób nie wymuszający pierwszeństwa, a nie pojazd który wjedzie na środek skrzyżowania na czerwonym zatrzyma się na sekundę po czym dostanie strzała, nie mam na myśli pojazdów pozostawionych na przejeździe kolejowym, ani wbitych przyczep w barierki (chociaż jeśli od wbicia przyczepy w barierkę upłynęła wystarczająca ilość czasu aby nie spowodować wymuszenia, to wina nie była stojącej przyczepy). Możecie się nie zgadzać, możecie wymyślać jakieś ekstremalne przypadki, możemy uznać że jest to nie do końca logiczne, ale takie są przepisy i koniec.

 

 

 

 

- Wina zawsze będzie leżała po stronie kierowcy, który jechał samochodem – wyjaśnia podinspektor Grzegorz Sudakow, naczelnik wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

 

 

 

 

 

Tyle w temacie.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policjant tylko człowiek i mylić się może. A co z przepisem o oznakowaniu elementów zagrażającym innym pojazdom znajdującym się w ruchy?

 

Znam jeden przypadek w którym kto gość zaczepia busem o klapę autobusu na parkinguuuu. Przyjeżdża policja i kierownik autobusu dostaje mandat i jest sprawcą zdarzenia.

Edytowane przez HARPAGAN

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętamy, ale to są drzwi samochodu i jest dzień, a nie klapa wisząca 2.5 m nad ziemią w nocy o grubości 2-3 cm

 

 

Znalazłem przepis z Danii który mówi:

 

Trafikale risici

I forbindelse med sikkerhed overfor trafikken, her er det vigtigt at anvende nogle sikkerhedsregler, passagererne skal orienteres om farerne, hvis de skal hente bagage enten ud mod vejen eller ind mod fortov, cykelsti.

Der kan evt. anvendes personale med refleksbånd eller veste, evt. opsættes advarselstavler eller afmærkning med lygter, f.eks. diodelygter eller andre former for gule blinkende lygter

Bagageklapperne er også et problem i forhold til andre trafikanter, især hvis de går langt ud ved åbning.

Der findes i dag tekniske muligheder for at åbne bagageklapper næsten helt lodret i modsætning til klapper der rager vandret ud, det kunne jo være en ide i forbindelse med nyanskaffelse af materiale,

Det er vigtigt at organisere arbejdet omkring sikker bagagehåndtering.

Af hensyn til udførelsen af arbejdet bør følgende overholdes

W zwiazku z zapewnieniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jest ważne aby przestrzegać norm bezpieczeństwa, pasażerowie muszą być świadomi zagrożenia jeśli chcą wyjąć bagaż od strony ulicy czy też chodnika jak i drogi rowerowej
Można postawić personel z opaskami odblaskowymi lub w kamizelce odblaskowej, znaki ostrzegające albo oznaczyć za pomocą świateł, np diodowych lub innych świateł migających na żółto. Klapa jest również problemem w stosunku do innych uczestników ruchu, szczególnie gdy wystaje daleko w bok po otwarciu. Są teraz klapy które otwierają się w pionie. To jest bardzo ważne aby zapewnić bezpieczeństwo przy załadunku/rozładunku bagaży.

Moim zdaniem, skoro nie było nikogo z odblaskami na ulicy i nie był żadnego oznakowania rozładowywania bagaży, to nie muszę się spodziewać otwartego luku, bo nie ma ku temu przesłanek. Jeśli byłby ktoś oznakowany to po problemi, bo bym nie uderzył. Nie zostały dopełnione obowiązki związane z rozładunkiem bagażu, gdyż luk był sobie pozostawiony na pastwę losu.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pamiętamy, ale to są drzwi samochodu i jest dzień, a nie klapa wisząca 2.5 m nad ziemią w nocy o grubości 2-3 cm

 

 

Czyli że drzwi samochodu to jakiś wyjątek? A może chodzi o wysokość? Czy może grubość? Przepis jest przepis, jak uważasz że w danym przypadku przepis stanowi błędnie o winie, to idziesz do sądu gdzie wygrasz lub nie.

 

Generalnie Kornacki powinien dostać mandat a winę poniósł kierowca autobusu pomimo że nie miał szans aby zapobiec zdarzeniu. Mógł nie przyjąć mandatu i walczyć w sądzie, mając duże szanse na wygraną.

 

Tak samo w przypadku klapy, idziesz do sądu, sąd powołuje biegłych, ci wydają opinię, sąd orzeka o winie lub niewinności. Natomiast zasada jest taka że na początku z automatu to ty jesteś winny.

 

4 jku

 

Zostaw wiec moze swoja fure w obszarze niezabudowana po zmierzchu bez wymaganego prawnie oswietlenia I nie zdziw sie gdy zostaniesz obwinionym spowodowania katastrofy w ruchu drogowym.

 

:crossy:

 

Wybacz, ale bzdura jakich mało. Co najwyżej dostanę mandat, nawet jak autobus z dziećmi w to wjedzie. Ostatnio był przypadek jak facet zabił policjantkę bo jak powiedział "jej samochodu nie powinno tam być". No ale był... Zasada jest taka że jak nie widzę, to nie jadę - nie zakładam że za łukiem drogi jest wolne, bo może tam coś stać, leżeć drzewo, albo jakiś pijak. W takim wypadku dalej jest wina kierowcy. Dziwie się że ludziom z doświadczeniem takie rzeczy trzeba tłumaczyć. Stosuje się zasadę ograniczonego zaufania i dostosowuje prędkość do warunków.

 

 

 

Moim zdaniem, skoro nie było nikogo z odblaskami na ulicy i nie był żadnego oznakowania rozładowywania bagaży, to nie muszę się spodziewać otwartego luku, bo nie ma ku temu przesłanek. Jeśli byłby ktoś oznakowany to po problemi, bo bym nie uderzył. Nie zostały dopełnione obowiązki związane z rozładunkiem bagażu, gdyż luk był sobie pozostawiony na pastwę losu.

 

 

No jedyną przesłanką jest obecność autobusu... Co najwyżej kierowca dostanie mandat. Jak chcesz ugrać więcej, zostaje sąd.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się pogubiłem w tych historiach :) żeby było jasne, nie mam zamiaru jakoś Cię atakować że to twoje wina itp. bo zapewne w tej sytuacji sam bym w tą klapę wjechał... Tyle że, no takie mamy przepisy... :flesje:

 

Swoją drogą wg mnie przed sądami trzeba się bronić i unikać prawie za wszelką cenę bo nawet jak pewny jesteś wygranej i uważasz że masz rację, to wynik potrafi zaskoczyć...

 

Wyciągnij wnioski na przyszłość i ciesz się że ci głowy nie obcięło... :)

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam czysto teoretycznie, gdyż nic mi tu nie pomoże w tej sytuacji. Uwierz mi, na kalpy zwracam szczególną ostrożność. Wiesz jak czasem jest, po prostu czegoś nie zauważysz. Tu warunki jeszcze nie sprzyjały i wyszło jak wyszło.

 

Dzięki za wszystkie komentarze i argumenty, te za i przeciw.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winę poniósł kierowca autobusu.

 

Tommo

 

Bo wine tak jak podales w tym swoim cytacie zawsze i bezwzglednie w kazdym przypadku ponosi kierowca autobusu. :icon_mrgreen:

 

Songo

 

jestem tegoi samego zdania ale Polacy niestety baja sie sadu jak diabel swieconej wody !

 

 

Stosuje się zasadę ograniczonego zaufania i dostosowuje prędkość do warunków.

 

4jku

 

W calej swojej wypowiedzi mieszasz komunizm z blatstwom :icon_mrgreen: Aby stosowac zasade ograniczonego zaufania to musisz miec podstawe. U mnie jest proste, bo § 3 ( 2 ) - Predkosc StVo mowi wyraznie -> wolne tlumaczenie, bez posiadania waznego powodu zabrania sie jechac tak powoli ( tamowac ruch ) aby utrudniac ruch / poruszanie sie innym. Zasadze nie widze nie jade to mozesz stosowac gdy

 

1. niemasz widoku w keirunku tam gdzie jedziesz

 

2. zostales oslepiony

 

3. oslepia Cie slonce

 

4. sytuacja jest niejasna

 

to tak z grobsza

 

Malo tego autostarda czy droga expressowa rzadzi sie swoimi prawami i mozesz jechac dana predkosci bo prawodawca przewiduje, ze ta droga bedzie przejezdna - dlatego tez pozerz jachac 500 km/h na swiatlach mijania . W obszerze niezabudowanym to nie dziala.

 

Podajecie przyklady ktore nie Maja nic wspolnego z tym co zaistnialo, najbardziej trafny jest moj przyklad z kosa, tylko jestescie tak ..... ze do Was to nie dochodzi. Rownie dobrze jak motocyklista utnie sobie glowe bo Jakis uj rozciagnal linke miedzy drzewami to winny tez bedzie motocyklista, bo nie dodtosowal predkosci do warunkow.

 

Zaden kierowca nie jest zobowiazany do tego aby przewidywac rzeczy absurdalne albo zabronione przez prawo / przepisy.

 

Kierowca tego autobusu na pewno slyszal, ze cos sie stalo, moze nawet i poczol i co zrobil ? S p i e r d o l i l ! Dlaczego ? Bo wiedzial, ze zostanie udupiony !

 

Na razie twierdzicie ze nie, ale jakos nikt z was nie wlkeil linka do ustawy o obowiazku oswietlenia pojazdu, Tommo ze wzgledu na wykonywana prace powinien to miec w malym palcu i znac na pamiec, tyle, ze on tego nie wklei, bo cala teoria pojdzie sie kopcic i okaze sie, ze nie mial racji

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden kierowca nie jest zobowiazany do tego aby przewidywac rzeczy absurdalne albo zabronione przez prawo / przepisy.

I tu się mylisz . Znam OSOBIŚCIE człowieka (nie opowiadania kolegi o szwagrze kumpla wujka Władka) któremu sąd przybił winę ponieważ nie ustąpił nadjeżdżającemu z prawej ( a z prawej nie można było wyjechać bo była droga jednokierunkowa tylko akurat nie w ta stronę )

werdykt sądu - kierowca który wyjechał pod prąd z prawej mandat a wina tego kto nie ustąpił nadjeżdżającemu z prawej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...