Skocz do zawartości

Suzuki gsxr 600 problem z iskrownikiem


Petr23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, część i czołem, nowy na forum, nowy (zdający prawo jazdy) motocyklista, proszę o wyrozumiałość :D

Posiadam suzuki gsxr 600, 97r i około miesiąca temu miałem taki problem gdzie miałem zwarcie przewodów i musiałem kilka wymienić, ale zwróciłem też uwagę na regulator napięcia gdzie przewody do niego bardzo się nagrzewały. Postanowiłem zmienić więc regulator, zmieniłem na nowy przewody są grubsze więc teraz grzaly się bardziej przed kostka, szedłem po przewodach i właśnie doszedłem do iskrownika(który też był bardzo nagrzany), jak odkrecilem okazało się że tam jest olej, pytanie czy powinien tam być? Dodam jeszcze że jak przechyle na lewo motor to leje się jak z fontanny.. :o

Na grafice skąd się leje:

post-91193-0-83600300-1507540751_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skarbelku, odkręciłeś pokrywę silnika, to leje ci się olej. Silnikowy. Proste.

Pod pokrywą nie był iskrownik tylko alternator. I tak ma być. Pływa w oleju.

 

Grzeje się, bo:

-sam silnik wytwarza ciepło

-przepływ prądu wytwarza ciepło

-korozja wtyczek zwiększa opór co wytwarza ciepło

 

Zmieniłeś regulator, to dobrze.

Leje się olej i nie wiesz, dlaczego - to niedobrze.

 

Zaleca się:

1/ oddać sprzęt do kompetentnego mechanika.

2/ Zbadać stan elektryczny alternatora - izolacja cewek, ewentualne przebicie izolacji czy zwarcie.

3/ Zdobywanie wiedzy o motocykliźmie.

 

Powodzenia :)

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, brat można powiedzieć pół mechanik samochodowy mówił że w motorach występują iskrowniki i tak mi powiedział że to jest, tymbardziej że jak wpisze w internet też mi takie coś wyskakuje, więc tak napisałem.

Ale co do tematu rozumiem że tam olej się znajduje i to normalne? No bo właśnie jedni mówią że jest olej, większość mówi że tam nie powinien się znajdować no i w końcu nie wiem co robić. Na internecie pisali ze kostki mogą być zaśniedziale i nie ma dobrego styku i mogą się kabelki nagrzewac, tylko czemu ten dekiel tego alternatora jest tak gorący przy 4 minutowej pracy, a kabelki zaczynają się już grzać jak mu podnosze obroty do 10 tys tak parę razy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest altek ze stalymi magnesami w statorze, czyli samowzbudny, ktory na moje oko wyglada dobrze.

Pracuje on w oleju, wiec nawiniety jest drutem specjalnie izolowanym ktoremu olej nie przeszkadza.

Nowa uszczelka po zdjeciu resztek starej i przykrec pokrywe z powrotem.

Kable zbadaj przy kostce laczacej, czy nie sa sztywne. To beda 3 kable od alternatora oczywiscie bo od regulatora sa nowe.

Iskrowniki wyeliminowano z motocykli w latach 70 ub wieku, i stosowane one byly do zaplonu motocykla a nie do ladowania baterii.

Przed zrobieniem czegokolwiek w motocyklu trzeba najpierw zadawac pytanie a pozniej dzialac, a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...