Petr23 Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Witam, część i czołem, nowy na forum, nowy (zdający prawo jazdy) motocyklista, proszę o wyrozumiałość :DPosiadam suzuki gsxr 600, 97r i około miesiąca temu miałem taki problem gdzie miałem zwarcie przewodów i musiałem kilka wymienić, ale zwróciłem też uwagę na regulator napięcia gdzie przewody do niego bardzo się nagrzewały. Postanowiłem zmienić więc regulator, zmieniłem na nowy przewody są grubsze więc teraz grzaly się bardziej przed kostka, szedłem po przewodach i właśnie doszedłem do iskrownika(który też był bardzo nagrzany), jak odkrecilem okazało się że tam jest olej, pytanie czy powinien tam być? Dodam jeszcze że jak przechyle na lewo motor to leje się jak z fontanny.. :oNa grafice skąd się leje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Skarbelku, odkręciłeś pokrywę silnika, to leje ci się olej. Silnikowy. Proste. Pod pokrywą nie był iskrownik tylko alternator. I tak ma być. Pływa w oleju. Grzeje się, bo: -sam silnik wytwarza ciepło-przepływ prądu wytwarza ciepło-korozja wtyczek zwiększa opór co wytwarza ciepło Zmieniłeś regulator, to dobrze. Leje się olej i nie wiesz, dlaczego - to niedobrze. Zaleca się: 1/ oddać sprzęt do kompetentnego mechanika. 2/ Zbadać stan elektryczny alternatora - izolacja cewek, ewentualne przebicie izolacji czy zwarcie. 3/ Zdobywanie wiedzy o motocykliźmie. Powodzenia :) Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Petr23 Opublikowano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 No właśnie, brat można powiedzieć pół mechanik samochodowy mówił że w motorach występują iskrowniki i tak mi powiedział że to jest, tymbardziej że jak wpisze w internet też mi takie coś wyskakuje, więc tak napisałem.Ale co do tematu rozumiem że tam olej się znajduje i to normalne? No bo właśnie jedni mówią że jest olej, większość mówi że tam nie powinien się znajdować no i w końcu nie wiem co robić. Na internecie pisali ze kostki mogą być zaśniedziale i nie ma dobrego styku i mogą się kabelki nagrzewac, tylko czemu ten dekiel tego alternatora jest tak gorący przy 4 minutowej pracy, a kabelki zaczynają się już grzać jak mu podnosze obroty do 10 tys tak parę razy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 To jest altek ze stalymi magnesami w statorze, czyli samowzbudny, ktory na moje oko wyglada dobrze.Pracuje on w oleju, wiec nawiniety jest drutem specjalnie izolowanym ktoremu olej nie przeszkadza.Nowa uszczelka po zdjeciu resztek starej i przykrec pokrywe z powrotem.Kable zbadaj przy kostce laczacej, czy nie sa sztywne. To beda 3 kable od alternatora oczywiscie bo od regulatora sa nowe.Iskrowniki wyeliminowano z motocykli w latach 70 ub wieku, i stosowane one byly do zaplonu motocykla a nie do ladowania baterii.Przed zrobieniem czegokolwiek w motocyklu trzeba najpierw zadawac pytanie a pozniej dzialac, a nie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.