Skocz do zawartości

Prawidłowy montaż lifterów


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w trakcie wymiany wałków rozrządu.

Podczas rozbierania silnika zauważyłem, że wszystkie moje litery są zamontowane odwrotnie tzn otworem olejowy do zewnątrz.

Sporo się naczytałem, że otwory powinny być skierowane do silnika.

Jestem pewien, że nikt wcześniej tam nie zaglądał przede mną.

Zostawić je tak jak były czy zamontować otworami do w kierunku silnika?

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam powinienem podać jaki silnik.

88" A. 2004 twin

P.S. błąd w pierwszym poście. Powinno być liftery zamiast litery oczywiście

Edytowane przez pyzdra1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spokojnie, nie czepiam sie literówek.

Pytałem o firmę od lifterów, bo są różnice... i podejrzewam, że jak zmieniasz wałki to liftery tez... :cool:

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liftery są oryginalne i takie też pozostaną.

Mailowałem z firmą fueling (mam od nich wałki ) i dział techniczny pisał, że wałki można stosować z oryginalnymi lifterami i sprężynami zaworowymi.

Wymieniłem napinacze i łożyska wałków

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to niezmieniałbym pozycji części które pracowały tak od nowosci...

Zmiana kierunku otworów nie ma w TC aż tak wielkiego znaczenia jak w EVO.

Z kolei silniki EVO posiadają różny system zasilania lifterów wiec tu trzeba miec wiedze co sie robi, w TC tego problemu nie ma bo wszystkie bloki zasilaja liftery w olej w taki sam sposób.

To o czym piszesz - to tak po prawdzie, ani jeden ani drugi system nie jest optymalny... ktos kto sie wypowiada o tym jak to montowac chyba nie do końca rozkminił "problem".

Tak wiec ja bym nie kombinował, bo to nie ma sensu w tym akurat przypadku.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro tak, to niezmieniałbym pozycji części które pracowały tak od nowosci...

Zmiana kierunku otworów nie ma w TC aż tak wielkiego znaczenia jak w EVO.

Z kolei silniki EVO posiadają różny system zasilania lifterów wiec tu trzeba miec wiedze co sie robi, w TC tego problemu nie ma bo wszystkie bloki zasilaja liftery w olej w taki sam sposób.

To o czym piszesz - to tak po prawdzie, ani jeden ani drugi system nie jest optymalny... ktos kto sie wypowiada o tym jak to montowac chyba nie do końca rozkminił "problem".

Tak wiec ja bym nie kombinował, bo to nie ma sensu w tym akurat przypadku.

Witaj Fis. Wtrące się , prosilbym o wyjasnienie jakie sa rodzaje systemów zasilania lifterów w evo, bo jestem wlasnie w trakcie montazu. Interesuje mnie rowniez ustawienie otworów w lifterach przy montazu. dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liftery są oryginalne i takie też pozostaną.

Mailowałem z firmą fueling (mam od nich wałki ) i dział techniczny pisał, że wałki można stosować z oryginalnymi lifterami i sprężynami zaworowymi.

Wymieniłem napinacze i łożyska wałków

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

 

Nie do końca chyba załapałem, ale Oni napisali, że mozesz stosowac wałki OEM i sprezyny OEM czyli masz wałki "bolt in".

Ja miałem na mysli stosowanie uzywanych lifterów do nowych wałków... przynajmniej takich z wiekszym "nalotem"... :wink:

Ale rozumiem, ze tą sprawę już ogarnąłeś...

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Takie małe sprostowanie, liftery w evo można założyc otworem w każdą stronę, nie ma to znaczenia, po to jest kanał smarujący w kolo liftera, żeby olej dotarł z każdej strony. Więc nie potrzeba jakiejś szczególnej wiedzy ,aby je zamontować. System smarowania jest jeden i zupełnie nic skomplikowanego tam nie ma , także nie ma co straszyć Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie do końca chyba załapałem, ale Oni napisali, że mozesz stosowac wałki OEM i sprezyny OEM czyli masz wałki "bolt in".

Ja miałem na mysli stosowanie uzywanych lifterów do nowych wałków... przynajmniej takich z wiekszym "nalotem"... :wink:

Ale rozumiem, ze tą sprawę już ogarnąłeś...

Tak. Sprawa juz ogarnięta.

Mtocykl juz na chodzie. Jeszcze tylko strojenie na hamowni.

Odczuwalna różnica w jeździe już jest na duży plus

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...