Skocz do zawartości

Gazniki w Hondzie


Mati Gretzki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstępie i pozdrawiam fotumowiczów

Mam pytanie, na które nie mogę znaleść jasnej odpowiedzi. Niedawno zdemontowałem i wyczyściłem gazniki (dwa) w mojej CeBuli. Po montażu był problem, ponieważ prawdopodobnie łapał lewe powietrze, ale po kolejnym rozkręceniu i skręceniu króćców jest ok. Chciałbym teraz wyregulować to, cvo powinno się wyregulować, tzn mieszanke obrotów jałowych, obroty jałowe, zsynchronizować gazniki i może ewentualnie skasować luzy zaworowe. Zaznaczam, że jestem amatorem, nie mechanikiem. Na chwilę obecną po czyszczeniu gazników motor jezdzi super generalnie od 3k obr., bez problemu się rozpędza i silnik pracuje jak żyleta. Poniżej 2000 - 1500 obr/min zaczyna się dławić i gasnie. Doprawdy nie wiem co w tym momencie wyregulować i wjakiej kolejności?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz sprawdzic czy masz drozne przewody i dysze wolnych.

Niedawni pisalem post jak to zrobic i nie chce mi sie powtarzac.

Znajdz watek z gaznikami gotowanymi w occie.

Jezeli przeloty sa czyste to trzeba gazniki wyregulowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gażniki dla pewności jeszcze raz rozebrałem i wyczyściłem. Pod tym względem wszystko cacy, śruby do regulacji mieszanki ustawiłem taj jak było, poniżej 3k obr silnik zaczyna nioerówno pracować a jak obr spadają do poniżej 2k zaczyna gasnąć. Nie wiem co powinienem najpierw wyregulować, mieszankę, czy zsynchronizowa. Słyszałem jeszcze o kasowaniu luzów zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku takim jak twoj zaczynasz od sprawdzenia luzow.

Jezeli tam jest dobrze przechodzisz do gaznikow.

Poniewaz piszesz ze silnik "chodzi jak zyleta" powyzej 3 tys to podejrzewam ze to jednak gazniki.

Skad wiesz ze gazniki ( przeloty ukladu wolnych obrotow w korpusach ) sa czyste ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmujesz gazniki, zdejmujesz komory plywakowe z dolu i przepustnice podcisnieniowe z membranami z gory.

Bierzesz korpusy w reke i patrzac z gory w dno gaznikow zobaczysz otworki wyjsciowe ukladu wolnych i przejscia.

Od dolu w korpus masz wkrecone centralnie dysze glowne i rozpylacze, z boku mniejsze dysze wolnych.

Wykrecasz te dysze i wykrecasz sruby regulacji mieszanki na wolnych obrotach razem ze sprezynami i oringami.

Sprawdzasz pod swiatlo czy otworki dysz wolnych obrotow sa drozne, jesli nie trzeba je udroznic.

Lapiesz gazniki tak zeby widziec dno korpusu z otworkami, a jednoczesnie zatkac palcem otwor po srubie regulacyjnej.

Wkladasz rurke wylotowa z puszki carb cleanera w spray'u w otwor po dyszy wolnych i strzelasz sprayem.

Musisz widziec solidne chmurki rozpylonego plynu idace z otworkow w dnie gaznika.

Zmieniasz potem polozenie palca i zatykasz otwor po dyszy wolnych a strzelasz przez otwor po srubie regulacyjnej i rowniez muszi miec

wytrysk plynu z otworkow w dnie gaznika.

Potem drugi gaznik, robisz to samo.

To dopiero da pewnosc ze dysze i przeloty w korpusie sa czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiłem tak jak doradziłeś, dodatkowo ustawiłem zawory. Nadal nie trzyma wolnych obrotów. Zubożyłem też trochę mieszankę, ponieważ po próbnej jezdzie sprawdziłem świece i były przykopcone. Czasem trzyma ok 1100obr ale generalnie gaśnie i nierówno chodzi poniżej 2000obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...