Mati Gretzki Opublikowano 10 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 Witam na wstępie i pozdrawiam fotumowiczów Mam pytanie, na które nie mogę znaleść jasnej odpowiedzi. Niedawno zdemontowałem i wyczyściłem gazniki (dwa) w mojej CeBuli. Po montażu był problem, ponieważ prawdopodobnie łapał lewe powietrze, ale po kolejnym rozkręceniu i skręceniu króćców jest ok. Chciałbym teraz wyregulować to, cvo powinno się wyregulować, tzn mieszanke obrotów jałowych, obroty jałowe, zsynchronizować gazniki i może ewentualnie skasować luzy zaworowe. Zaznaczam, że jestem amatorem, nie mechanikiem. Na chwilę obecną po czyszczeniu gazników motor jezdzi super generalnie od 3k obr., bez problemu się rozpędza i silnik pracuje jak żyleta. Poniżej 2000 - 1500 obr/min zaczyna się dławić i gasnie. Doprawdy nie wiem co w tym momencie wyregulować i wjakiej kolejności?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Brak regulacji w zakresie wolnych obrotów. Do regulacji potrzeba trochę wiedzy i doświadczenia. Do poprawnej synchronizacji gaźników do wiedzy i doświadczenia jeszcze wakuometry. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Sadze ze masz zapchany uklad wolnych obrotow, ktory wymaga oczyszczenia.Najlepiej oddac korpusy gaznikow na myjke chemiczna lub ultradzwiekowa po rozebraniu ich i usunieciu wszystkich czesci plastikowych i gumowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 I nie próbuj gotować na nich zupy octowej ;) Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Gretzki Opublikowano 11 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Gazniki były już w myjce ultradzwiekowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 To musisz sprawdzic czy masz drozne przewody i dysze wolnych.Niedawni pisalem post jak to zrobic i nie chce mi sie powtarzac.Znajdz watek z gaznikami gotowanymi w occie.Jezeli przeloty sa czyste to trzeba gazniki wyregulowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Gretzki Opublikowano 23 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Gażniki dla pewności jeszcze raz rozebrałem i wyczyściłem. Pod tym względem wszystko cacy, śruby do regulacji mieszanki ustawiłem taj jak było, poniżej 3k obr silnik zaczyna nioerówno pracować a jak obr spadają do poniżej 2k zaczyna gasnąć. Nie wiem co powinienem najpierw wyregulować, mieszankę, czy zsynchronizowa. Słyszałem jeszcze o kasowaniu luzów zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 W przypadku takim jak twoj zaczynasz od sprawdzenia luzow.Jezeli tam jest dobrze przechodzisz do gaznikow.Poniewaz piszesz ze silnik "chodzi jak zyleta" powyzej 3 tys to podejrzewam ze to jednak gazniki.Skad wiesz ze gazniki ( przeloty ukladu wolnych obrotow w korpusach ) sa czyste ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Gretzki Opublikowano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Przedmuchałem parządnie jeszcze raz kompresorem i powietrze przez nie przelatuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Nie masz mozliwosci zeby sprawdzic ze powietrze przelatuje przez to co trzeba.Zacznij od zakupu carb cleanera w spray'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Gretzki Opublikowano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Ok spróbuje jeszcze tym, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Wyjmujesz gazniki, zdejmujesz komory plywakowe z dolu i przepustnice podcisnieniowe z membranami z gory.Bierzesz korpusy w reke i patrzac z gory w dno gaznikow zobaczysz otworki wyjsciowe ukladu wolnych i przejscia.Od dolu w korpus masz wkrecone centralnie dysze glowne i rozpylacze, z boku mniejsze dysze wolnych.Wykrecasz te dysze i wykrecasz sruby regulacji mieszanki na wolnych obrotach razem ze sprezynami i oringami.Sprawdzasz pod swiatlo czy otworki dysz wolnych obrotow sa drozne, jesli nie trzeba je udroznic.Lapiesz gazniki tak zeby widziec dno korpusu z otworkami, a jednoczesnie zatkac palcem otwor po srubie regulacyjnej.Wkladasz rurke wylotowa z puszki carb cleanera w spray'u w otwor po dyszy wolnych i strzelasz sprayem.Musisz widziec solidne chmurki rozpylonego plynu idace z otworkow w dnie gaznika.Zmieniasz potem polozenie palca i zatykasz otwor po dyszy wolnych a strzelasz przez otwor po srubie regulacyjnej i rowniez muszi miecwytrysk plynu z otworkow w dnie gaznika.Potem drugi gaznik, robisz to samo.To dopiero da pewnosc ze dysze i przeloty w korpusie sa czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Gretzki Opublikowano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Zrobiłem tak jak doradziłeś, dodatkowo ustawiłem zawory. Nadal nie trzyma wolnych obrotów. Zubożyłem też trochę mieszankę, ponieważ po próbnej jezdzie sprawdziłem świece i były przykopcone. Czasem trzyma ok 1100obr ale generalnie gaśnie i nierówno chodzi poniżej 2000obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Czy sprawdzales cisnienie sprezania w tym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Gretzki Opublikowano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Nie sprawdzałemPoszukam kogoś kto ma manometr lub kupię i odezwę sie po pomiarach. Dzieki za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.