mech Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam,Mam w CBR F4 gniazdo zapalniczki z woltomierzem podpięte pod przewody zapłonu i masy z wiązki idącej do zegarów. Jak jeżdżę po mieście to pokazuje mi przeważnie 13.6V, bez rewelacji ale i bez tragedii. Sprawdzałem ten woltomierz multimetrem podpiętym pod te same przewody i pokazywał mniej więcej to samo.No i teraz ciekawostka - woltomierz cały czas podpięty pod zegary a multimetr - pod klemy akumulatora:przekręcony kluczyk w stacyjce - 12.6V na akumulatorze, 12.5V na zegarach, mniej więcej to samoprzekręcony kluczyk + światła mijania - 12.25V na aku i 11.6V na zegarachkluczyk + mijania + światło hamulca - 12.1V na aku i 11.1V na zegarachNie jestem specem od elektroniki, na chłopski rozum wydawało mi się, że napięcie powinno być takie samo w instalacji. Więc pytanie do Was - czy to jest normalne czy też jest jakiś problem (np. strzelam - z masą)? Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez mech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Powinno ale jest takie zjawisko jak spadek napięcia na połączeniach. Mierniki napięcia wpinamy zawsze na klemy bo to napięcie nas interesuje do monitorowania. To, ze masz spadek 0,5V na zegarach to nic takiego. Konserwacja połączeń poprawić może sytuację choć nie musi. Czasem to syzyfowa robota. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Normalne jest że chińskie woltomierze przekłamują.Nie masz się czym przejmować. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Normalne jest że chińskie woltomierze przekłamują.Nie masz się czym przejmować.No nie specjalnie, większość tych mini woltomierzy jest dobrze wyskalowana...a przeszło mi ich trochę przez ręce. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 No tak ale on ma jakieś gniazdo zapalniczki z woltomierzem. Do takich kombajnów mam ograniczone zaufanie. Nie mówię ze nie masz racji odnośnie spadków napięcia na połączeniach, ale po prostu mam wrażenie, że kolega szuka problemu tam gdzie go nie ma i chciałem zbagatelizować jego obawy. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mech Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Normalne jest że chińskie woltomierze przekłamują.Nie masz się czym przejmować.Nie no gdy oba mierniki były podpięte pod zegary to pokazywały to samo we wszystkich trzech sytuacjach. Dopiero jak podpiąłem multimetr pod klemy to pojawiła się różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 No tak ale on ma jakieś gniazdo zapalniczki z woltomierzem. Do takich kombajnów mam ograniczone zaufanie. Nie mówię ze nie masz racji odnośnie spadków napięcia na połączeniach, ale po prostu mam wrażenie, że kolega szuka problemu tam gdzie go nie ma i chciałem zbagatelizować jego obawy.Zgoda, problemu jako takiego tu brak. Bolączka większości motocykli. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mech Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Zgoda, problemu jako takiego tu brak. Bolączka większości motocykli.Dzięki za odpowiedź. Nie chodziło mi o szukanie problemu na siłę. Lubię czasem zrobić coś prostego przy moto i czegoś się przy okazji nauczyć lub zrozumieć jak to działa. A że nie bardzo wiedziałem skąd taka różnica napięć może się brać i google też nie bardzo odpowiadał - postanowiłem zapytać Was. Tak w międzyczasie wpadłem na pomysł, że jutro sprawdzę sobie jeszcze napięcię między plusem z zegarów a masą bezpośrednio z aku - w ramach eksperymentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Jak chcesz coś pożytecznego zrobić to porozpinaj wtyczki i oczyść je ze sniedzi, pospinaj ponownie i podociskaj. Przeczyść też główne połączenie masy do ramy i bądź zaskoczony zmniejszeniem spadków ;).A jak jeszcze masz spray do połączeń elktrycznych to spryskaj tym połączenia. Pełny orgazm gwarantowany. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mech Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Sam sobie odpowiem, Monter miał rację. Pogrzebałem dziś przy motocyklu i rzeczywiście chodziło o spadki na połączeniach. W sumie przed zegarami jest kilka miejsc z kostkami/połączeniami - najpierw główny bezpiecznik przy aku, później kostka stacyjki, sama stacyjka puszczająca prąd po przekręceniu kluczyka, powrót przez kostke stacyjki i do bezpieczników a stamtąd w kierunku zegarów. Pomierzyłem rezystancje na tych odcinkach wiekszosc miala podobny wynik. Jedynie na kostce przed stacyjką miałem duży opór i troche na połączeniu przed głównym bezpiecznikiem. Wyczyściłem te styki i faktycznie, w sytuacji gdzie wcześniej pokazywało mi 11.1V, teraz mam np 11.5V :)Na mój chłopski rozum to działa to tak, że połączenia nie są idealne i mają jakąś rezystancję. A że są w obwodzie szeregowo, to część napięcia jest na nich tracona i zostaje mniej na resztę obwodu. Jak na każdym odcinku z połączeniem stracimy 0.1-0.2V, to ogólnie na zegarach może być o 0.5-1V mniej niż na akumulatorze.Nadal do końca nie czaję czemu różnica między napięciem na aku a na zegarach zwiększa się wraz z włączaniem kolejnych odbiorników (światla, hamulec, kierunkowskaz), skoro rezystancja polaczen a wiec straty na nich sa caly czas takie same. Zakładam, że tłumaczy to z charakterystyka akumulatora lub schemat elektryczny moto oraz wiedza z elektryki, której mi brakuje, bo nie uważałem na fizyce w szkole :)Dziękuję Wam za odpowiedzi. Skoro wiem, że przy normalnej jeździe ze światłami mam na wyświetlaczu 0.5-0.7V mniej niż na aku to to mi spokojnie wystarcza do stwierdzenia czy regler jest dobry i bateria się ładuje. Nie chce mi się jeszcze raz tego lutować więc zostawię to tak jak jest. Natomiast jeśli miałbym robic to jeszcze raz to rozwazyłbym podłączenie mojego gadżetu przez jakiś przekaźnik świateł z allegro - sterowanie z zasilania zegarów ale samo wejście bezpośrednio z akumulatora. Dzięki i pozdrawiam! Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez mech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.