zioolko Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Panowie, zaczęło mi się dzisiaj pocić w Fat Boy`u evo, pod owalnym dekielkiem rewizyjnym w kapie sprzęgła (tym do łańcucha).Zamówiłem uszczelkę 60567-90C. Jak przyjdzie będę zmieniał. Ponieważ nie mam serwisówki, mam kilka pytań: - Przy odkręceniu jak mniemam nie powinienem się spodziewać, że na mnie wyleje się olej, czy też powinienem go najpierw spuścić?- Z jakim momentem dokręcać śruby rewizji?- Kupić do tego jakiś uszczelniacz? (piszą w internetach w usa, że zwykła uszczelka jest kiepawa i coś tam doszczelniają, ale pobieżnie czytałem i sami piszący nie wiedzieli o którym deklu piszą dużym, czy małym) - Wyciek może mieć związek z upałami + zostawianiu motocykla na kosie mocno pochylonego (dodatkowo na zboczu górki), czy może z dużymi prędkościami przelotowymi na autostradzie?. Czy jest to raczej zwykłe zmęczenie materiału ? (olej był wymieniony w tym sezonie) Pytania lamerskie, ale wolę się spytać niż narobić biedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 U mnie sączyło ze śrub, bo otwory z gwintem mam "przelotowe" . Zastosowałem taśmę teflonową do uszczelniania rur- tzn. nawinąłem trochę na gwint śrubek i dokręciłem z wyczuciem i mam spokój z poceniem. A żeby odkręcić bez obawy wycieku - to jeśli nie masz podnośnika centralnego to pod kosę podłóż klapkę byle nie za grubą bo przeważysz go w drugą stronę i będą szkody. Momentu dokręcania nie pamiętam bo dokręcałem "na wyczucie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioolko Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 U mnie sączyło ze śrub, bo otwory z gwintem mam "przelotowe" . Zastosowałem taśmę teflonową do uszczelniania rur- tzn. nawinąłem trochę na gwint śrubek i dokręciłem z wyczuciem i mam spokój z poceniem. A żeby odkręcić bez obawy wycieku - to jeśli nie masz podnośnika centralnego to pod kosę podłóż klapkę byle nie za grubą bo przeważysz go w drugą stronę i będą szkody. Momentu dokręcania nie pamiętam bo dokręcałem "na wyczucie"Dzięki za odpowiedź. Taśmę teflonową powinienem mieć, czy mam otwory przelotowe, to się zobaczy po odkręceniu.W międzyczasie poszperałem w necie i śruby należy dokręcić na 10 foot-pounds, po przeliczeniu przez kalkulator to 13,56 Nm. Zdziwiło mnie, że zaczęło pocić się z dnia na dzień, ale tak jak pisałem postawiłem dzisiaj moto na takiej kamiennej górce i ostro był w lewo pochylony, druga sprawa że dzisiaj gorąco było niesamowite i się pewnie oliwa w wodę zamieniła. W każdym razie zaczekam na uszczelkę, wymiana na pewno nie zaszkodzi. Tak abstrahując od sedna tematu, zaskoczył mnie ten "wyciek" bo się przyzwyczaiłem (wbrew obiegowym opiniom), że z mojego harasa nic nie kapie. Co prawda sączy mi się delikatnie od kupna żywica z obudowy/uszczelnienia czujnika położenia bodajże wału (kapa z prawej strony w okolicach hamulca nożnego) ale z tego co czytałem to TTTM, mogę ew zmienić na inny czujnik, ale póki działa to się nie spieszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioolko Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 (edytowane) Up. Uszczelka przyszła, jest już wymieniona. Moment dałem ok 14 Nm. Śruby dokręcałem na krzyż pion/poziom Postawiłem prawie do pionu moto - kosa na kawałku drewna, jak Lech N radził. Dwa otwory były były przelotowe - dałem teflon na dwie śruby przy łebkach. Dwie śruby długie, dwie krótkie - ważne, żeby nie pomieszać przy zakładaniu (włożyłem je sobie w kartkę, żeby nie pomylić) Uszczelka fabryczna jest wypukła z jednej strony, dałem wypukłość na zewnątrz (sprawdzałem w necie, ponoć nie ma różnicy, bo i tak się spłaszcza). Powierzchnie przeczyszczone, odtłuszczone, złożone. Na razie nie cieknie :) Edytowane 2 Sierpnia 2017 przez zioolko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek hd Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 np. w sporciaku te srubki od inspekcji w oryginale maja dodatkowo o-ringi .srednica ich to taka jak otwor pod leb srubkki. i nigdy nie cieklo.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioolko Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 np. w sporciaku te srubki od inspekcji w oryginale maja dodatkowo o-ringi .srednica ich to taka jak otwor pod leb srubkki. i nigdy nie cieklo. pzdrO-ring by pewnie nie zaszkodził, ale z drugiej strony łatwo przy za dużym momencie przeciąć gumę. W każdym razie wszystko szczelne. Przeleciałem do Karpacza + parada i powrót i nic nie cieknie. OT. Z ciekawostek to strzelanie z tłumika na paradzie (ostre marchewy) spowodowały, że znowu poluzowały mi się tylne kierunki i lusterko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 To Loctite lub odpowiedni moment - ciekawostka: rozkręcają się w HD śruby dokręcone za słabo, ale również zbyt mocno - dlatego warto pilnować momentów dokręcania.. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.