Skocz do zawartości

GPZ 500s 90r,, światła przednie


Koczot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem pojawił się około tygodnia temu.
Z początku jak wszystko było git, światła przednie po przekręceniu zapłonu zapalały się (wersja amerykańska moto) przy naciśnięciu starter przygasały- moto palił, one się zapalały.
Po jakimś czasie po przekręceniu kluczyka świateł brak - moto paliłem - światła paliły.
2/3 dni temu wracając z trasy zgasły mi światła - dojechałem do domu, rano chciałem wymienić żarówkę ale była ok. przekręciłem kluczyk nic, odpaliłem to działały ale tylko mijania po 10 minutach długie też działały. Gdy moto się solidnie rozgrzał znowu przestały świecić mi światła. Następnie moto ostygł odpaliłem i działały by po chwili znowu zniknąć. Co to może być? Przewody/kostki wydają się być ok. Wina regulatora?

Dodam, że tylnie światła, kierunki i podświetlenie zegarów trybi jak należy

Edytowane przez Koczot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydają..dość kluczowe słowo. Poza tym przekaźnik do sprawdzenia. Miernik w takiej sytuacji jest bardzo pomocny. Ladowanie możesz sprawdzi ale przestałbyś jeździć już dawno jakby go nie było.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam "padnięty" moduł czy jak by to nazwać sterownik świateł amerykańskich który wykrywa odpalenie silnika ( domyślam się że że właśnie po napięciu ładowania ale to tylko moje domysły ) i dopiero wtedy zapala światła

Więc i trop kiepskiego ładowania w takiej sytuacji byłby do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano po odpaleniu światła załączyły się po około 30 sekundach, teraz wcale prób z 5.

 

Teraz sprawdziłem napięcie na aku bodajże 13.5 jak motocykl wyłączony.
Przy odpalonym na jałowym (1400) około 14.1-14.3
Przy 4/5 tys. obrotów spada napięcie na aku do 13.7/8

Edytowane przez Koczot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnią GPZ miałem z 10 lat temu więc nawet nie pamiętam gdzie ten sterownik świateł się znajduje ale w nim bym szukał awarii . to puszka ok 13 cmx4x4 z której wychodzi kilka przewodów długości ok 20 cm zakończonych kostką . całkiem możliwe że właśnie ta kostka robi problemy .

Moim zdaniem ten spadek napięcia przy 4/5 tys obr świadczy o problemie z elektryką ale nie na tyle żeby to miało wpływ na światła

I jeszcze drobna uwaga - gpz w wersji USA nazywa się ex500 a nie gpz :biggrin:

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem leży w skrzynce nad akumulatorem coś tam się pomieszało, silnik powinien dawać sygnał, że już chodzi i powinny odpalić się światła coś tu zawodzi. Rozwiązanie na szybko .... ominąłem skrzynkę przewodem i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...