Skocz do zawartości

Yamaha Aerox - Zwalnia a potem przyspiesza


Grzybu7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wyglada tak że niedawno kupiłem Aeroxa i sprawa wyglada tak ze podczas podjazdu pod górę w 2 osoby skuter zwalnia ma muła a potem nagle przyspiesza i znowu zwalnia (manetki odkrecona na maks.). Kolejnym problem jest to ze ma strasznie odporną reakcje na gaz tj. Po dodaniu gazu chwile czeka się na ruszenie a w trakcie jazdy jak odpuszczę gaz i dodam go w połowie to ma w tym miejscu muła i wyglada jak by zalewało gaźnik. Kto wie co to moze być i czy profilaktycznie wyregulować gaźnik ?

 

Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik - może.

Drugie, co mi przychodzi do głowy to przekładnia na wariatorach. Wygląda, jakby tuleje były przytarte i nie mogą swobodnie się przemieszczać. Przekładnia nie dostosowuje się płynnie do aktualnego obciążenia. O ile kojarzę, to powinna pływać w oleju. Kiedy był zmieniany i czy jest w ogóle?

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aerox świeżo po serwisie wiec raczej nie mozliwe zeby cos bylo nie tak bo to tylko występuje jak sie jedzie w dwie osoby a tak to jest ok. To wyglada tak jak by gaźnik zalewalo i potem spalilo nadmiar i znowu to samo. A czytałem ze jeszcze może to być wina rolek na wariatorze ?

 

Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaki kolor ma świeca to odpowiesz sobie na pytanie czy go zalewa.

 

Nie wnikam na czym polegał ten serwis ale z dobrym serwisem to on raczej nie miał nic wspólnego. Wyczyść filtr powietrza, nasącz odpowiednim środkiem, wymień świecę, sprawdź czy na fajce i przewodzie nie ma przebicia (dla świętego spokoju profilaktycznie wymień bo to kilka złotych), rozbierz układ przeniesienia napędu, oceń stan talerzy wariatora. Talerze powinny być idealnie gładkie, bez wyczuwalnych rowków. Jak wyczujesz rowek na talerzu to albo papier ścierny i szlifowanie albo nowe. Rolki oraz ich prowadnice w wariatorze powinny być czyste, rolki bez żadnych wytarć czy ubytków. Tam wszystko musi się swobodnie i lekko przesuwać. Sprężyny sprzęgła też mogą być już zużyte, okładziny również. To samo tyczy się sprężyny centralnej. Pasek w jakim stanie? Dalej do sprawdzenia zawór membranowy czy pod światło nie ma prześwitów. Jak to wszystko dokładnie przepatrzysz, wykluczysz wszelkie nieszczelności na łączeniu gaźnika to dalej możesz szukać w gaźniku. Dość często w starszych sprzętach potrafi szwankować i zawieszać się automatyczne ssanie. Sprawdź czy tak nie jest. Jak to dalej nie pomoże to kłania się porządna regulacja gaźnika. Ale zakładam, że skoro skuter po serwisie to ktoś wszystkie opisane przeze mnie czynności wykonał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...