Miras86 Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Witam, mam kilka pytań do osób które miały styczność z tym motocyklem - a często występuje w szkółkach jazdy (niestety za czasów gdy zdawałem panował poczciwy GN250 więc nie mam porównania z inną Kawą) Kupiłem go na końcu zeszłego roku, stan bardzo zadbany, przebieg około 27tys i wygląda na oryginalny patrząc na każdy element motocykla (sporo handlarzy pewnie z miejsca skręciłaby go o połowę widząc stan moto). Moje wątpliwości wzbudzają trzy rzeczy, ewidentnie szumi kosz sprzęgłowy, wprawdzie lekko ale nie znalazłem informacji żeby to była przypadłość tego modelu, tak jak pisałem nie mam porównania do innej ER6. Silnik dobrze przyspiesza, nie dławi się w pełnym zakresie obrotów i odpala zawsze na "dotyk" ale generuje też sporo wibracji zwłaszcza w dolnej strefie czy to standard? Jednak najbardziej martwi mnie że jadąc jednostajnie, obojętnie na jakim biegu gdy się wsłucham mam wrażenie że słyszę coś jakby takie cykliczne ocieranie, nie wiem skąd dokładnie dobiega, jednak raczej z silnika chociaż na wolnych obrotach dźwięk ten nie występuje (nie chodzi też o naciąg łańcucha itp). Dodam że po kupnie wymieniłem olej na Motul 10W40 i filtr ale nie miałem informacji co było wcześniej zalane, po tej operacji sprzęgło zaczęło właśnie troszkę inaczej pracować. Zrobiłem ponad 1200km ale nic się nie zmienia. Może jestem przewrażliwiony i ten model po prostu tak ma i trochę "szorstko" pracuje w końcu to 2 cylindry a nie 4. Proszę o wypowiedz osób które miały okazje jeździć tym modelem a pewnie będzie takich kilka:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miras86 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Mój problem powiązany jest najprawdopodobniej ze sprzęgłem. Gdy podciągnę linkę sprzęgła tą przy silniku, wibracje maleją i hałas również jest mniejszy ale po jeździe czuć swąd, wiec wróciłem do poprzednich ustawień. Dodam że sprzęgło nigdy nie ślizga, na żadnym biegu i obrotach, bez względu na ustawienie linki, tarcze pewnie są ok. Czy jazda w takim stanie może czymś grozić?? Może lepiej oddać do mechanika żeby sprawdził, kosz sprzęgłowy, sprężyny itd? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Zmień olej bo ten motul to jakiś syf. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miras86 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Czy olej miałby aż tak poważny wpływ? Mogę zmienić tylko na jaki konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Valvoline i będzie pan zadowolony ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejv81 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Ja tam w er6n Castrol lałem i też zadowolony byłem, erka też nie marudziła :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 Jaki wleje to wleje,byle nie podróbka, a Motul to najczęściej podrabiana oliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miras86 Opublikowano 8 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Właśnie myślę zalać Valvoline SynPower 4T 10w40 (syntetyk) bo od początku nie podobała mi się praca silnika po wymianie na motula. Myślę że nic się nie stanie jak po motulu (półsyntetyk) przejdę na pełen syntetyk ? Na motulu przejechałem max 2 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Śmiało :lalag: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miras86 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Olej wymieniony na Valvoline, mam wrażenie że silnik pracuje dużo lepiej. Przejechałem dopiero 20 km ale widać przez wizjer że olej nadal jest bursztynowy, gdy wlewałem poprzednio Motula po odpaleniu zaczął się pienić a po 2 min pracy był już całkowicie czarny, nieprzeźroczysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.