Skocz do zawartości

Kawasaki ER6n niezidentyfikowany dzwięki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kilka pytań do osób które miały styczność z tym motocyklem - a często występuje w szkółkach jazdy (niestety za czasów gdy zdawałem panował poczciwy GN250 więc nie mam porównania z inną Kawą) Kupiłem go na końcu zeszłego roku, stan bardzo zadbany, przebieg około 27tys i wygląda na oryginalny patrząc na każdy element motocykla (sporo handlarzy pewnie z miejsca skręciłaby go o połowę widząc stan moto). Moje wątpliwości wzbudzają trzy rzeczy, ewidentnie szumi kosz sprzęgłowy, wprawdzie lekko ale nie znalazłem informacji żeby to była przypadłość tego modelu, tak jak pisałem nie mam porównania do innej ER6. Silnik dobrze przyspiesza, nie dławi się w pełnym zakresie obrotów i odpala zawsze na "dotyk" ale generuje też sporo wibracji zwłaszcza w dolnej strefie czy to standard? Jednak najbardziej martwi mnie że jadąc jednostajnie, obojętnie na jakim biegu gdy się wsłucham mam wrażenie że słyszę coś jakby takie cykliczne ocieranie, nie wiem skąd dokładnie dobiega, jednak raczej z silnika chociaż na wolnych obrotach dźwięk ten nie występuje (nie chodzi też o naciąg łańcucha itp). Dodam że po kupnie wymieniłem olej na Motul 10W40 i filtr ale nie miałem informacji co było wcześniej zalane, po tej operacji sprzęgło zaczęło właśnie troszkę inaczej pracować. Zrobiłem ponad 1200km ale nic się nie zmienia. Może jestem przewrażliwiony i ten model po prostu tak ma i trochę "szorstko" pracuje w końcu to 2 cylindry a nie 4. Proszę o wypowiedz osób które miały okazje jeździć tym modelem a pewnie będzie takich kilka:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój problem powiązany jest najprawdopodobniej ze sprzęgłem. Gdy podciągnę linkę sprzęgła tą przy silniku, wibracje maleją i hałas również jest mniejszy ale po jeździe czuć swąd, wiec wróciłem do poprzednich ustawień. Dodam że sprzęgło nigdy nie ślizga, na żadnym biegu i obrotach, bez względu na ustawienie linki, tarcze pewnie są ok. Czy jazda w takim stanie może czymś grozić?? Może lepiej oddać do mechanika żeby sprawdził, kosz sprzęgłowy, sprężyny itd? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślę zalać Valvoline SynPower 4T 10w40 (syntetyk) bo od początku nie podobała mi się praca silnika po wymianie na motula. Myślę że nic się nie stanie jak po motulu (półsyntetyk) przejdę na pełen syntetyk ? Na motulu przejechałem max 2 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olej wymieniony na Valvoline, mam wrażenie że silnik pracuje dużo lepiej. Przejechałem dopiero 20 km ale widać przez wizjer że olej nadal jest bursztynowy, gdy wlewałem poprzednio Motula po odpaleniu zaczął się pienić a po 2 min pracy był już całkowicie czarny, nieprzeźroczysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...