zioolko Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Panowie na motocyklu z tematu mam teraz następujące opony: przód ME 880 130/90 16 67Htył ME 880 140/90 B16 77H Reinforced Bieżnik, wygląd, owal idealny. Ponieważ jednak jedna jest z 2005 a druga z 2007 muszę się z nimi pożegnać. Nie chce eksperymentować więc raczej znowu pójdę w ME tym razem 888.I teraz pytanie zasadnicze. Czy: A) iść w metryczne takie jak mam teraz 130 przód 140 tył. (nośność odpowiednio 67H i 77H)B) iść w oznaczenia zza wielkiej wody i wsadzać w jednym rozmiarze MT90. (nośność odpowiednio 72H i 74H)c) czy też idąc w metryczne wsadzać przód i tył taki sam rozmiar 130 (nośność odpowiednio różna będzie 67H i 73H) Te europejskie 130 mają trochę za małą nośność na przedniej/tylnej, no ale jakoś do tej pory bez problemu na takiej motocykl jeździł (z przodu, z tyłu była nośność z zapasem), a ja nadwagi oraz jazdy z ciężarami nie planuję. Fabrycznie niby powinno być MT90 na przodzie i tyle (ew 130 na obu). Oprócz przekłamań w liczniku i możliwość teoretycznego zahaczenia o nakrętkę zestawu szybkiego montażu wewnątrz błotnika (nie mam obniżonego zawieszenia, ale do nakrętek jest raczej poniżej 10 cm, a taki jest chyba skok zawieszenia), widzicie jakieś minusy (a może plusy) opony 140 na tyle? Zastanawiam się czy jak teraz była taka włożona i włoże 130 to czy odczuje to w czasie jazdy na plus lub minus (czy się trakcja zmieni, etc.). Reasumując - oprócz różnicy w rozmiarze jest jeszcze to zamieszanie z nośnością.Czy tu jest tak samo jak w samochodzie, że jak jest większa nośność to ścianka jest twardsza i komfort odpowiednio mniejszy? Dodatkowo pytanie poza tematem - ponieważ wszystkie te opony występują w wersji czarnej albo WW (z białym pasem), warto się do czarnego fat boya pakować się w biały pas? Cenowo w zależności od rocznika ( na rynku jest zalew 2014/2015 i trochę 2017) opony wygląda to podobnie lub zgoła odmiennie (na niekorzyść "białych"). Jeżeli macie jakieś inne propozycje producentów, to zanim nie dokonam zakupu to jestem jeszcze na nie otwarty.Czytałem co prawda temat-rzeka o oponach do harleya, ale co chwilę nowe modele wchodzą, robione co chwilę w innych fabrykach, z innymi wadami, etc. Więc generalnie świeże spojrzenie miło widziane. PozdrawiamPiotrek Edytowane 22 Maja 2017 przez zioolko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Ta 140 to kombinacja, do Evo wchodzą z tyłu 130. Musisz kupić tylną oponę z oznaczeniem RF (reinforced) - czyli wzmocniona. Nośność 73H na tył jest OK. Trakcyjnie nie poczujesz różnicy. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioolko Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) Ta 140 to kombinacja, do Evo wchodzą z tyłu 130. Musisz kupić tylną oponę z oznaczeniem RF (reinforced) - czyli wzmocniona. Nośność 73H na tył jest OK. Trakcyjnie nie poczujesz różnicy. Czy opona mają indeks 74 musi mieć jednocześnie oznaczenie reinforced? Te od Metzellera MT90 na tył bez białego pasa takiego oznaczenia nie posiadają.Mają je natomiast te z metryczną rozmiarówką 130/90/16 na tył ale z mniejszym indeksem 73. Sprawdziłem dzisiaj dokładniej te MT90 są z indeksem B, czyli są diagonalne z opasaniem, więc z tego powodu nie ma dodatkowego napisu, że są wzmocnione.Te metryczne metzelery są najprawdopodobniej radialne, ale głowy nie dam. Stąd na nich występuje w wersji wzmocnionej na tył napis Reinforced. Edytowane 30 Maja 2017 przez zioolko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 O ile pamiętam to od Metzelera dedykowane są do HD modele ME880 i nowy ME888. Mają metryczne oznaczenia i tylne występują chyba wzmocnione 73H RF i mniejsza nośność niewzmocniona do innych motocykli. ME888 130/90/16 73H RF to są opony na tył do HD EVO od Metzelera. To sa oznaczenia metryczne, MT to oznaczenia brytyjskie. Jeśli chcesz podrążyć i znaleźć różnice między 130/90/16 a MT90 zapraszam tu: http://www.foreven.com/motorcycles/Tyres/JoshOnTires.htm Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioolko Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 O ile pamiętam to od Metzelera dedykowane są do HD modele ME880 i nowy ME888. Mają metryczne oznaczenia i tylne występują chyba wzmocnione 73H RF i mniejsza nośność niewzmocniona do innych motocykli. ME888 130/90/16 73H RF to są opony na tył do HD EVO od Metzelera. To sa oznaczenia metryczne, MT to oznaczenia brytyjskie. Jeśli chcesz podrążyć i znaleźć różnice między 130/90/16 a MT90 zapraszam tu: http://www.foreven.com/motorcycles/Tyres/JoshOnTires.htm Zamówiłem już stety/niestety te z oznaczeniem brytyjskim, które to polecono mi w jednym z salonów hd (zamówiłem poza salonem), wskazuje je także równolegle metrycznych konfigurator online na stronie metzelera. Czy zrobiłem dobrze, czy źle to się okaże. Głowa boli od takich pierdołowatych dylematów, a człowiek ma na głowie inne ważniejsze rzeczy. Dodatkowo poza tematem więkość dostępnych od ręki metrycznych Me888 to 2013,2014,2015, a zależało mi na 2017 i takie zamówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Oponeo ma opony nie starsze niż 6 miesięcy. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.