Skocz do zawartości

Suzuki intruder VL 125 brak iskry


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kupiłem niedawno uszkodzonego Suzuki Vl 125 motocykl nie ma iskry.

Kiedy zdemontowałem bak osłony,siedzenie widziałem że elektryka jest ładnie przegrzebana.

Stwierdziłem że nie będe się bawił w strzelanie na oko co może być padnięte tylko wszystko poskładam od nowa.

Postanowiłem zdemontować cała wiązkę elektryczną w domu ją rozpakowałem i sprawdziłem kabel po kabelku czy nie ma gdzieś przerwy i czy nie jest jakiś kabel podpięty gdzie indziej.

wiązka jest sprawdzona zaizolowałem ją szkotem parcianym i sprawdziłem resztę podzespołów.

- Odcięcie zapłonu (wyłacznik na kierownicy) - SPRAWNY

- Czujnik stopki bocznej - przy zamkniętym obwodzie nie ma pełnego przejscia. zrobiłem mostek aby mieć pewność że zwiera.

- Impulsator - na mierniku wykazuje 0.220 Ohm (z czego sie dowiedziałem według serwisówki powinien mieć około 0.200 ohm) reaguje na dotyk magnesem. - Moim zdaniem sprawny

- Stacyjka - po przemierzeniu łączyła źle okazało się że wkład stacyjki był włożony odwrotnie i łączyła całkiem inaczej niz powinna - Naprawiona ( łaczy prawidłowo)

- Regulator napięcia - Brak (z czego się orientuje nie wpływa to na iskrę)

- Cewki - Sprawdzone na urządzeniu do pomiaru cewek zapłonowych - SPRAWNE

- Czujnik prędkosciomierza - ( widać że było coś przy nim majstrowane lecz nie wiem do końca czy jego prawidłowa praca wpływa na iskrę)

- Moduł zapłonowy - (wielka niewiadoma poprzedni własciciel go wymieniał na jakis za 50 zł z allegro... )

To wszystko sprawdziłem i chyba nic więcej nie wpływa w tym motocyklu na brak iskry ( no chyba że o czymś zapomniałem)

podejrzewam przepalony moduł zapłonowy który mógł ulec uszkodzeniu poprzez źle łączącą stacyjke.

Może są jakieś firmy które moga sprawdzić moduł zapłonowy czy jest sprawny ? nie chciał bym wydawać 400 zł na używany moduł który by sie okazał niepotrzebny.

no i nie jestem przekonany co do tego impulsatora nie wiem jak dokładnie go przemierzyć żeby mieć pewność że jest sprawny.

Każda rada mile widziana ;D może razem dojdziemy do tego co padło w tym motocyklu Z góry dzięki i pozdrawiam Grzegorz ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma tu elektromechaników ? ;D chodzi mi przede wszystkim o to czy dobrze sprawdziłem impulsator bo po za impulsatorem i modułem zapłonowym mam wszystko sprawdzone więc jeżeli dobrze przemierzyłem impulsator i jest sprawny to wymieniam moduł i mam nadzieje że iskra się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie na impulsatorze podczas kręcenia silnikiem.

Poza tym upewnij się, że na pomarańczowo białym przewodzie dochodzącym do modułu zapłonowego po włączeniu zapłonu pojawia się dodatnie napięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu jakaś konkretna odpowiedz.

 

Na module zapłonowym po włączeniu zapłonu na pomarańczowo-białym przewodzie jest napięcie.

Impulsator po przemierzeniu pokazuje dokładnie 231 Ohm i w trakcie kręcenia wytwarza napięcie zmienne 4v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...