Skocz do zawartości

Zipp Pro 50/125 problem z odpalaniem.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Istnieje dziesiątki innych parametrów decydujących o tym czy akumulator będzie w stanie zakręcić rozrusznikiem przy danym napięciu, czy też nie. To samo tyczy się napięcia tzw spoczynkowego. 12.8 V jeszcze nigdy nie udało mi się trafić nawet od nowości, a aku kupuję z najwyższej półki pod prądożerne CA. Tak samo 12.2 V przy określonych warunkach z palcem w tyłku zakręci rozrusznikiem, tym bardziej że mówimy o pojemności bagatela 49cm3. Dlatego pytam kto Cię tak bezczelnie okłamał i dlaczego powielasz takie bzdury?

 

 

Co do autora tematu to z całym szacunkiem ale z takim opisem to chyba wróżbita maciej tu potrzebny.

 

(palił tylko na kopke). Po czasie kopka przestała współpracować.

Co to znaczy przestała współpracować ? Uszkodziłeś (przepraszam, uszkodził się :biggrin: ) mechanizm czy mechanizm działa, ale silnik nie chce zapalić?

 

Teraz zastanawiam się dlaczego nie odpala na starter (na przekaźnik łapie odrazu)

 

Wyjaśnij jakie kroki czynisz aby odpalił "na przekaźnik". Wyjaśnij co znaczy nie odpala na starter - kręci rozrusznikiem ale nie pali, czy nie kręci wcale?

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powielam bzdur. Wszystko zależy od stanu akumulatora bo może być akumulator co nie obciążany daje załóżmy 12,5, a przy odpalaniu może i spadać do 5 V wtedy maszyny nie odpalisz. Co innego jeśli ktoś ma dobry akumulator który trzyma napięcie pod obciążeniem. To wychodzi na to że kupujesz zleżałe akumulatory, żeby nie traciły swojej pojemności w magazynach powinny być podładowywane co kilka miesięcy. Akurat jeśli chodzi o CA to jestem w temacie i wiem że bardzo mało ludzi to kupuje więc zazwyczaj to leżaki.

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,8v to będzie miał 2 godz. po kompletnym ładowaniu, następnego dnia zdrowy aku powinien mieć miedzy 12,4v a 12,5v. taką pojemność odpali nawet jak będzie miał 11,4v. Wracając do tematu sprawdź połączenia masowe przy regulatorze,module i czy cewka WN jest dobrze przykręcona do ramy, potem sprawdź czy przewód wysokiego napięcia jest w dobrym stanie opcjonalnie wymień razem ze świecą groszowa sprawa. jeśli to nie przyniesie efektu to musisz zajrzeć do statora może być tak że tam coś nie styka . Zakładam że gaźnik jest czysty i wyregulowany skoro nic o tym nie pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę komentował.

 

Zastanawia mnie jak można udzielać rad na nieznane zagadnienie, to jakaś wbudowana intuicja, sztuczna inteligencja, jak wy to robicie panowie? Nie wiemy czy problem jest natury mechanicznej, bo np. zatkana dysza główna w gaźniku, czy też elektrycznej, np. uszkodzona wiązka el. włącznika, brak iskry, itp.

 

 

12,2 V w fazie spoczynku to za mało żeby odpalić maszynę.

 

 

chwilę później

 

Tak czy siak raczej to nie wina akumulatora, bo autor twierdzi ze odpala na przekaźnik

 

 

LEŻĘ :laugh:

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale maszyna niby odpala omijając przekaźnik więc mechanika niby w porządku. Głupie kłócenie się o prąd w akumulatorze wszystko zależne jest od tego czy aku trzyma dobre napięcie pod obciążeniem. A poza tym zauważ ze autor mógł zostawić akumulator na zimę w zimnym garazu i te 12,2 V pod obciążaniem może gwałtownie spadać. Ale akumulator możemy wykluczyć, bo autor mi pisał dziś na priv że go ładował i jest to samo tzn normalnie kręci, ale nie odpala.

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie nie wiem dlatego podaje różne propozycje, autor nic nie pisze o układzie paliwowym tylko o elektrycznym więc w tym kierunku próbuje pomóc. Podejrzewam że to właśnie prędzej zatkany gaźnik. Zostaje tylko czekać na odp. autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje dziesiątki innych parametrów decydujących o tym czy akumulator będzie w stanie zakręcić rozrusznikiem przy danym napięciu, czy też nie. To samo tyczy się napięcia tzw spoczynkowego. 12.8 V jeszcze nigdy nie udało mi się trafić nawet od nowości, a aku kupuję z najwyższej półki pod prądożerne CA. Tak samo 12.2 V przy określonych warunkach z palcem w tyłku zakręci rozrusznikiem, tym bardziej że mówimy o pojemności bagatela 49cm3. Dlatego pytam kto Cię tak bezczelnie okłamał i dlaczego powielasz takie bzdury?

 

 

Co do autora tematu to z całym szacunkiem ale z takim opisem to chyba wróżbita maciej tu potrzebny.

 

Co to znaczy przestała współpracować ? Uszkodziłeś (przepraszam, uszkodził się ) mechanizm czy mechanizm działa, ale silnik nie chce zapalić?

 

 

Wyjaśnij jakie kroki czynisz aby odpalił "na przekaźnik". Wyjaśnij co znaczy nie odpala na starter - kręci rozrusznikiem ale nie pali, czy nie kręci wcale?

Kopka się złamała nie wiem jakim cudem ale już jest nowa i na kopke odpala. Na przycisk wgl. Nie kreci rozrusznik. Na przekaźnik jak się zrobi zwarcie to odpala czasami. Tylko zastanawia mnie dlaczego na module zapłonowym nie ma napiecia?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

12,8v to będzie miał 2 godz. po kompletnym ładowaniu, następnego dnia zdrowy aku powinien mieć miedzy 12,4v a 12,5v. taką pojemność odpali nawet jak będzie miał 11,4v. Wracając do tematu sprawdź połączenia masowe przy regulatorze,module i czy cewka WN jest dobrze przykręcona do ramy, potem sprawdź czy przewód wysokiego napięcia jest w dobrym stanie opcjonalnie wymień razem ze świecą groszowa sprawa. jeśli to nie przyniesie efektu to musisz zajrzeć do statora może być tak że tam coś nie styka . Zakładam że gaźnik jest czysty i wyregulowany skoro nic o tym nie pisałeś.

Na module i regulatorze nie ma wgl napiecia mimo, że są nowe tak jak i wiązka elektryczna jest nowa.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Teraz na dodatek mam taki problem, że jak już jadę wrzucam z dwójki na trójkę i odrecam manetke to zaczyna mi gasnąć a jak zredukuje na dwójkę to jest spokojnie. Dziwnie się dlawi.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przycisk wgl. Nie kreci rozrusznik

 

 

 

Przepalony bezpiecznik lub uszkodzona wiązka elektryczna lub uszkodzony przekaźnik lub uszkodzony przycisk startera.

Masz tu schemat el. jakiegoś randomowego rometa http://arecki113.republika.pl/schematy/Romet%20Pony50.jpg

Zlokalizuj mówiąc łopatologicznie Y/H które idzie do Y/R zrozumiesz czego szukać w moto. Oczywiście nie sugeruj się kolorami, to nie diagram do Twojego sprzętu

 

 

Na module i regulatorze nie ma wgl napiecia

 

Czy jak odpalisz silnik to jest ładowanie? Mówiąc dokładniej sprawdź napięcie na aku na odpalonym silniku, powinno być 13.6V-14.5V

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być słaba masa lub słaba przewodność wtyczek możesz mieć zaśniedziałe lub słabo łączące styki. Jeśli masz przerywanie obrotów to sprawdź przewody przy impulsatorze (cewka zapłonowa). Miałem kiedyś podobnie złożyłem moto i pojechałem się przejechać w super pogodę wracając złapał mnie deszcz moto nagle zaczynał przerywać przy większych obrotach kopał prądem po rekach i gasnął w końcu zdechł mi na drodze. To była tylko moja głupota, bo naprawiałem elektrykę zostawiłem ją na wierzchu i tak wyjechałem, a nikt nie spodziewał się takiej pogody. Wiadomo deszcz w końcu ustąpił ja od gościa na domkach pożyczyłem szmatę, całą elektrykę przeczyściłem i moto dopiero odpaliło. Sprawdź cała elektrykę, a głównie porozpinaj i posprawdzaj kostki.

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopka się złamała nie wiem jakim cudem ale już jest nowa i na kopke odpala. Na przycisk wgl. Nie kreci rozrusznik. Na przekaźnik jak się zrobi zwarcie to odpala czasami. Tylko zastanawia mnie dlaczego na module zapłonowym nie ma napiecia?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Na module i regulatorze nie ma wgl napiecia mimo, że są nowe tak jak i wiązka elektryczna jest nowa.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Teraz na dodatek mam taki problem, że jak już jadę wrzucam z dwójki na trójkę i odrecam manetke to zaczyna mi gasnąć a jak zredukuje na dwójkę to jest spokojnie. Dziwnie się dlawi.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Na module nie będzie napięcia jak jest zgaszony silnik. Moduł jest zasilany bezpośrednio z cewki statora. Na regulatorze napięcie powinno być tylko na czerwonym przewodzie + gdy silnik zgaszony. Gaźnik do czyszczenia jak się dławi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no dobra to jutro dam znać jak sprawa wygląda

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Więc sprawa wygląda tak, na module przy zapalonym silniku jest napięcie. Na regulatorze wgl. Nie ma napięcia. Walnieta wiązka elektryczna?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...