pawelj86 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Witam serdecznie wszystkich chciałbym przedstawić swój problem i mam nadzieję że ktoś z was pomoże mi rozwiązać mój problem. posiadam Triumph sprint st 1050 i jest to mój pierwszy moto z monowahaczem i oto problem:Chciałem popuścić naciąg łańcucha celem zdjęcia go i mam problem z poluzowaniem.Popuściłem srubę kontrującą na monowahaczu i teraz zaczął się problem . Ząbkowana nakretka (niemam pojęcia jak się nazywa :P) ani drgnie pod oporem klucza do niej dedykowanego (hakowego) nawet próbowałem delikatnie metodą śrubokręt i młotek ale też bez skutku, wpuściłem już chyba pół WD-40 i ani drgnie. Nie wiem pewnie poprzedni właściciel dawno t am nie zaglądał i zapiekło się. Mam pytanie czy może ktoś z was borykał się z tym samym problemem co ja i znalazł rozwiązanie tego problemu . nie chcę walić na siłę młoytkiem aby czegoś nie uszkodzić Bardzo proszę o poradę POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Częsty problem niestety.Najlepsze rozwiązanie, to rozebrać cały naciągacz, wyczyścić, posmarować i złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelj86 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) też tak słyszałem ale zdjąłem koło ale nie mogę teraz odkręcić nakrętki od strony zębatki czy ona jest jakoś zabezpieczona i jak to rozebrać aby sie tam dostać jeśli masz to za sobą to proszę daj wskazówki Edytowane 15 Stycznia 2017 przez pawelj86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 Nakrętka jest zabezpieczona przez zagięcie krawędzi. Trzeba to odgiąć i najlepiej popuścić, gdy koło jest zamontowane i ktoś wciśnie tylny hamulec. Chyb że masz klucz pneumatyczny :wink: .Tu masz mały poradnik ze zdjęciami, ale opis po angielsku.http://www.motohowto.com/content/triumph-speed-triple-2006-rear-hub-and-cush-drive-bearing-replacement Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelj86 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) kurcze wygląda poważnie po rozebraniu nie bedzie potrzebna wymiana na nowe jakieś uszczelki zimeringi itd????? przerabiałeś to ????? i jak poszło ciężko czy tylko groźnie wygląda i czy konieczne jest wymiana od razy wszystkich uszczelniaczy i łożysk????? Edytowane 15 Stycznia 2017 przez pawelj86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 To zwykła robota, bez przesady. Jak rozbierzesz to wiadomo, że łożyska kryte do wymiany i ewentualnie klocki Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelj86 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 No ale jak łożyska są ok to po rozłożeniu i tak muszę je wymienić (chyba nie ) skoro chcę tylko przeczyścić mechanizm naciągu łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Wymieniałeś w nim łożyska? Pewnie nie więc przy okazji takiej rozbiórki bym to zrobił profilaktycznie bo koszta są niewielkie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelj86 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 A jak to już macie za sobą to czy u was też był problem z wybiciem tylnej osi z wahacza bo ja nie mogę jej wybić siedzi i ani drgonie Dokonałem się do tego etapu i nie mogę wybić osi z wahacza pomożecie Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Spróbuj użyć jakiegoś ściągacza. Nap.......ie młotkiem więcej zaszkodzi niż pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Ja bym mocno podgrzał oś i poczekał aż ostygnie całkowicie, póżniej podgrzał wahacz i wtedy próbował. Taka metoda często mi pomagała z zapieczonymi rzeczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelj86 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Nie no podgrzewanie sobie daruję kolega coś tam kiedyś podgrzewał i nie wytrzymało Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Użyj opalarki, nie palnika. Może pomóc, ale wtedy uszczelnienia na bank do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelj86 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 jutro pożyczę kilka ściągaczy może się uda bo chyba nic tam już nie blokuje od strony tarczy nic oprócz ściągniecia koła nie trzeba luzować popuszczać , a jeśli chodzi o wymianę łożysk i uszczelniaczy to macie jakieś namiary na te części bo na alledrogo niestety do tego modelu niemamasakra aż dziwne że tak mocno siedzi nie chcę już napi.....ć w tą śrubę bo zaraz gwint sklepie na osi i dopiero będzie li[pa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 (edytowane) Gdy rozmontujesz całość, to odczytasz rozmiary (ewentualnie zmierzysz) i wtedy dokupisz co trzeba. Który masz rocznik tego Triumpha?A co do osi, to pewnie trzyma ją ten występ. Edytowane 16 Stycznia 2017 przez nazirro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.