Borasek5 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Witam!Miałem już wiele problemów z moją Yamahą, także to nic nowego, że piszę w tym dziale ;)Ogółem większość z nich rozwiązałem, dziękuję Wam za pomoc :)W trakcie sezonu byłem zmuszony do wymiany wału, powodem była usterka (prawdopodobnie fabryczna) oryginalnego wału, która była na tyle poważna, że wolałem jednak nie regenerować wału, a kupić nowy. Jednak jak większość z Was pewnie wie, YBRka jest bardziej chińska niż inne modele Yamahy i to głównie stamtąd pochodzą jej podzespoły, więc zamówienie nowego wału i jego czas przybycia do Polski był trochę zbyt długi, zwłaszcza że znajomy mechanik miał za dużo innej roboty i prosił mnie o streszczanie się z częściami. Nie mogłem włożyć do YBRy kompletnie zepsutego wału, więc znalazłem zamiennik pochodzący z bliźniaczego (czyt. podobnego chińskiego odpowiednika) modelu. Tenże nawet okej wyglądający zamiennik został założony z myślą, że resztę sezonu 2016 i 2017 przejeździ.Jak się okazało, zamiennik ma jednak luz (zdaniem mechanika u podstawy korbowodu - czyli nie od strony sworznia - nie jestem w temacie silników także tylko tak to umiem wytłumaczyć) co objawia się metalicznym stukotaniem, najbardziej słyszalnym w zakresie 4-6k obrotów. Niemniej jednak od wymiany przejechałem motocyklem już trochę ponad 1000 km od tej wymiany i odgłos stukotania jest taki sam, zdaniem mechanika nawet trochę mniejszy niż był na początku.Tu moje pytanie. Wymienić wał na nowy, czy wyeksploatować obecny wał do granic możliwości?I tak mam zamiar kupić fabryczny wał wraz z tłokiem, chciałbym tylko dowiedzieć się od Was czy zrobić to jeszcze podczas tej zimy, czy może na początku następnej.W tym sezonie przejechałem około 4000 km, w przyszłym będzie pewnie podobnie, może trochę więcej, jednak przewiduję jedną kilkuset kilometrową trasę i to z jej powodu się zastanawiam.Co zrobilibyście na moim miejscu?Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Zrób jak trzeba to teraz bo bedziesz cały kolejny sezon przeżywał - wytrzyma czy nie wytrzyma. A i jazda z nie do konca sprawnym motocyklem to przyjemność żadna.A rok stwierdzisz że czas przesiaść się na coś innego wiec wyremontujesz motocykl komuś...Na tym nie zaoszczedzisz bo i tak trzeba to zrobic, ale jak w połowie sezonu zacznie porządnie tłuc to jeszcze stracisz jego połowena remonty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ancymon Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Nowy wał zamiennik ma luz góra dół na korbowodzie ? dobrze rozumiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Szukaj na włoskim Ebayu. W YBR 125 jest silnik Minarelli. Jeśli się nie mylę, montowany jest/był także w Rieju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.