Skocz do zawartości

Niedziałający wskaźnik paliwa Electra Glide.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim Harleyu Electra Glide nie działa wskaźnik paliwa. Lampka go podświetla ale wskazówka jest cały czas na pozycji zerowej. Ze wskaźnika wielokrotnie wypinałem i wpinałem kostki elektryki i nic to nie dało. Czy to może być wina pływaka czy wskaźnik jest zepsuty. Jakieś porady??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luty są wewnątrz wskaźnika, więc należy go rozebrać. Ale najpierw bym sprawdził czy dochodzi jakiś prąd do końcówki kostki którą wpinasz w zegar.

Tylko wiedz że ramki zegarów są z bardzo twardego materiału- nie jak europejske z gównolitu.

Na pw. napiszę Ci namiary do kolegi z ZG który może pomóc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadzia znam, mój dobry kolega z klubu Bachus. A jak sprawdzić czy prąd
dochodzi do kostki, zwykłą probówką?? czy jak. Próbowałem też rozebrać
wskaźnik, odkręciłem 3 śrubki z tyłu zegara ale żadne wieczko czy coś
nie chce schodzić i wskaźnik dalej się trzyma jak się trzymał. Jakaś
porada??

Edytowane przez cypek zg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz miernik - multimetr do kostki i przełącz /włącz stacyjkę.Jakieś małe napięcie powinno się pokazać.

Ramkę trzeba poodginać- umiejętnie żeby nie porobić załamań na krawędziach. Jesli tego nie robiłeś to pogadaj z jakimś zegarmistrzem , może pomoże .

 

Edytowane przez lech N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie rozbierania wskaźnika, pewien pogląd oczywiście daje film podrzucony przez Lecha, ale poszukaj na forum rozbieranie licznika do H-D.

Był bardzo fajny film, łopatologiczny, krok po kroku.

Niestety w Hd nie idzie tak łatwo jak na filmie Lecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdza się instalację,potem czujnik w baku ,następnie zegar.I dopiero po tym wszystkim można zabierać się za rozbieranie zegara.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zrobiłem tak. Instalacja jest ok sprawdzałem probówką. Następnie wyjąłem wskaźnik ciśnienia oleju i podłączyłem go pod kostki od wskaźnika paliwa. Po przekręceniu stacyjki strzałka wskaźnika przemieściła się na maksymalną wartość. Nie wiem czy to prawidłowe wskazanie czy przekłamanie gdyż nie pamiętam ile na koniec sezonu przed zimowaniem motocykla miałem zalanego paliwa, być może było na ful i dlatego wskaźnik pokazuje maksa. Jutro wypompuję kilka litrów benzyny i sprawdzę co będzie pokazywał zegar. Macie jakieś info czy wskaźnik ciśnienia oleju może robić za wskaźnik paliwa. Oba wyglądają tak samo poza tarczami oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobierałem się do wskaźnika ładowania, to wcześniej kupiłem woltomierz (zegar) od jakiegoś ciągnika, który miał taką samą średnicę puszki. Kupiłem z zamysłem zastosowania środka do hd. Po rozebraniu okazało się że luty w środku nie łączą, polutowałem i poskładałem oryginał- zapas leży w szafce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cypek zg, nie znasz się na tym, udaj się do kogoś, kto się na tym zna zanim uwalisz wiecej rzeczy. Czujnik poziomu paliwa i czujnik cisnienia oleju daja zupełnie inne sygnały (nie pamiętam takich szczegółów a nie mam czasu sięgnąć do literatury), i możesz któryś usmażyć...

 

Procedura diagnozy usterki jest prosta - sprawdzić połączenia elektryczne, sprawdzić czy działa czujnik poziomu paliwa (miernikiem a nie probówką, trzeba jeszcze wiedzieć jaki sygnał powinien się pojawić) i jeśli tam jest wszystko ok to sprawdzać zegar. Zdarzały się problemy z połączeniem elektrycznym przy czujniku.

 

Tak na marginesie to bodajże od 97 roku zdarzały się problemy z czujnikami poziomu paliwa - brak wskazania lub błędne wskazanie poziomu, zaczynało się z reguły od zatrzymywania się wskaźnika powyżej rezerwy - i potem niespodzianka jak motocykl staje z braku paliwa. Ten czujnik się wymienia w całości, jest to odrobinę upierdliwe, ale szczegółów teraz nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...