Michal1325 Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Niedawno zrobiłem remont w mojej YZF250, lecz chwilę później rozciekły się lagi. Wymieniłem uszczelniacze, zalałem olejem, 370ml do lagi i 150 do kartridża. Teraz na motocyklu przednie zawieszenie jest mega twarde, tak, że jak zeskoczyłem z półmetrowej górki to nieźle dostałem po łapach. No, ale to jest typowa crossówka, jeszcze zalałem główną komorę lag do maximum to nie ma co się dziwić, ale nie w tym rzecz. Podczas składania zapomniałem jak były złożone. Teraz czytajcie uważnie: Nie mam w lagach tej części zaznaczonej na rysunku cyfrą 1. Zamiast tego mam dwie plastikowe tulejki (tak jakby 5cm odcinki rurki). Jedna z tych tulejek zakończona jest twardą gumą. Do tego są tam jeszcze dwie plastikowe o ringi. I teraz nie wiem jak to powinno być poprawnie ułożone. Założyłem tak, ale nie wiem czy dobrze:TULEJKA (z gumą w stronę kartridża)---<O RING<---SPRĘŻYNA<----O RING<-----TULEJKANo i pytanie czy to jest dobra kolejność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 pokaż na tym schemacie,który to jest element http://www.partzilla.com/parts/search/Yamaha/Motorcycle/2009/YZ250F+-+YZ250FYL/FRONT+FORK/parts.html Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal1325 Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Na schemacie jest to element zaznaczony 19,43. Nie mam teraz jak załączyć dokładnego zaznaczenia z rysunku, ale ja tej części nie mam i zamiast tego dwie tulejki i o ringi jak pisałem wcześniej. I nie wiem jak je poprawnie ułożyć :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spaliniarz Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) pewnie ktoś podkręcał zawieche i dał taki patent zrób zdjęcia tych tulejek , zawieszenie może być twarde bo było ustawiane pod ciezkiego zawodnika sprawdź jaką masz spreżyne może za twardą i najważniejsze to sprawdź czy ten rocznik się zgadza na 100 % może to jakieś inne lagi albo inne niż montowane fabrycznie. Edytowane 21 Września 2016 przez Spaliniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal1325 Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) No, zdjęć tych tulejek nie dodam bo już lagi złożyłem w takiej kolejności jak opisałem. Są tak zajebiście twarde, że jak stawałem na kole, jechałem po dziurach to nieźle dawało po łapach. Ogólnie w serwisówce jest napisane, żeby lać max 370ml oleju no i w sumie ja zalałem ten max czyli 370ml. No i są mega twarde, bujając motocyklem, lewo się uginają. No nic, spróbowałem regulacji. W lewej ladze- spoko. W drugiej- coś ta śruba od regulacji nie działała i... no cóż, zniszczyłem ją, mimo, że robiłem to bardzo ostrożnie. Ech, co za gówno-aluminium. Śruba nie chciała ruszyć. Co ciekawe w dolnej regulacji tej prawej lagi- to samo, też śruba nie chciała ruszyć ale już nie kombinowałem. Tak bardzo nie znam przeszłości tego motocykla... Potem przeszedłem do tylnego zawieszenia. Olałem jakąś wstępną regulację i górę (przy zbiorniku ciśnienia) wyregulowałem na 12 kliknięć od oporu a dół co ciekawe był wyregulowany na najbardziej soft. Dziwne. Przednia opona ma napisane "enduro competition" także podejrzewam, że poprzedni właściciel nią jeździł enduro. W sumie typek od którego ją kupiłem jeździł w górach, ale miał ją kilka miesięcy i, żeby tak zajechać przednią oponę... Mówił też, ze motocykl ten jest sprowadzony ze stanów także podejrzewam, że w jakiś sposób ta yamaha została przystosowana do jazdy w terenie, ale nie przez tego właścieciela od którego kupiłem. Oczywiście mowa tu tylko o oponach i regulacji zawieszenia. sprawdź jaką masz spreżyne może za twardąNie ma opcji, żeby była za twarda. Po kupnie motocykla fajnie pracowało, potem zaczęło cieknąć, oddałem do mechanika który mnie okradł z uszczelniaczy (założył jakieś stare), ale przez 5 mth jak nie ciekły to działały fajnie, a teraz jak sam wymieniłem uszczelniacze i olej to takie twarde się zrobiły....Co może być przyczyną tej twardości? Mam nadzieję, ze jak wyleję z 50ml oleju to będzie ok :/ ....Sprawa kolejna- sprzęgło. Przed remontem silnika działało okej. Po remoncie jechałem raz i słabo tzn. Na zgaszonym silniku nie dało się prowadzić motocykla na biegu ze wciśniętym sprzęgłęm i jak normalnie nim jeździłem to biegi 1-3 dosyć ciężko wchodziły. Dzisiaj je naciągłem i wszystko fajnie ok, ale zatrzymuję się, wciskam sprzęgło a motocykl powoli się toczy jakbym jechał na półsprzęgle. Potem trochę pojeździłem i normalnie działało- mogłem stać w miejscu z wciśniętym sprzęgłęm, ale biegi 1-3 nadal wchodzą ciężej niż przed remontem :( Załączam zdjęcie- którymi nakrętkami ja mam operować, żeby regulować sprzęgło?Załączam też zdjęcie lag, nie wiem po co w sumie i tak trochę nie wyraźne. Zakładając samemu trochę uszkodziłem ten uszczelniacz, ale już do końca sezonu na nim przejeżdżę w nadzieji, że laga się nie zrzyga olejem jak to kiedyś miało miejsceNo i jeszcze ten wężyk od chłodnicy. Nie pamiętam, żeby przed remontem on się stykał z kolankiem czy jak to się nazywa. Dzisiaj zauważyłem, że zaczyna sie chyba przepalać, topić. Czym to zabezpieczyć?Co do zdjęć tulejek- no tak jakby biały kawałek rurki pcv o długości 5cm, grubości ścianki 3 lub 4mm.Przepraszam za chaos w wypowiedzi :( Lagi Reiger- chyba są oryginalne :( Edytowane 21 Września 2016 przez Michal1325 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.