Skocz do zawartości

Michal1325

Forumowicze
  • Postów

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    JetForce
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Śląsk

Osiągnięcia Michal1325

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Hej, od niedawna jestem posiadaczek KTM EXC 200 z 2009 roku. Przy zakupie wiedziałem, że klamka sprzęgła jest twarda, była też w pół ułamana. Kupiłem nową klamkę, wymieniłem płyn w układzie na magura blood, dedykowany. przy wymianie, wraz ze starym olejem wyleciało też trochę wody. Niestety klamka sprzęgła nadal twarda. Rozebrałem sprzęgło, zeszlifowałem rowki na koszu zewnętrznym, przejrzałem tarcze, przekładki, docisk- wszystko w bardzo dobrym stanie. Wyczytałem w necie, że to może wina twardych sprężyn- kupiłem nowe OEM, wykosztowałem się trochę bo 200zł kosztowały, no ale nic- sprzęgło nadal twarde. I nie to, że jestem mięczakiem, łapę mam dosyć wyćwiczoną od klamki w yzf, porównywałem z innymi KTMami i o wiele lżej chodzi, na jeden paluszek a u mnie jednym palcem max 5 ruchów i już brak siły. Muszę używać min. 2 palców co jest bardzo uciążliwe i jest przyczyną wielu gleb, ponieważ nie mam takiego chwytu na kierownicę i już nie raz mi wyrwało ją z tej ręki. Na prawdę nie wiem już co robić, jestem załamany. Kupiłem ktm z marzeniem o fajnym, leciutkim sprzęgle a tu taka niespodzianka :( No, ale jeszcze raz, przypominam: - Nowy płyn w sprzęgle - Nowy olej w silniku - Długa klamka - Kosz sprzęgłowy zewnętrzny spiłowany - tarcze, przekladki, docisk w dobrym stanie Co może być przyczyną tego twardego sprzęgła?
  2. Brzmi jak dobra rada :D Jutro albo w weekend poskładam cały układ i zaleję płynem. Dodam, że przez ten cały czas od ostatniego wyjazdu w chłodnicy była jakaś mieszanka wody mineralnej i trochę płynu. No nic, pompa prawdopodobnie będzie działać, więc jeżeli problem nadal będzie się powtarzał to już nie wiem co. Wątpię, żeby uszczelka głowicy siadła, niedawno była wymieniana przy remoncie. Jest w ogóle jakiś sposób, żeby sprawdzić czy pompa wody działa poprawnie? Ech, chyba pomyśle o zamontowaniu wiatrakach. Startuję w zawodach za dwa tygodnie i go sprzedaje, dalej będę szukał dwusuwa w enduro...
  3. Jak sprawdzić czy otwiera się przy odpowiednim ciśnieniu? Poza tym, korek raczej nie ma nic do tego, że się gotuje :/
  4. Ostatnio na wypadzie z ekipą, zjeżdżając z podjazdu zauważyłem, dym/ parę z chłodnic. Szybko wyłączyłem motocykl i sprawdziłem co jest grane. Korek wlewu był poluźniony a chłodnice były letnie, jedynie gorące na spodzie, gdzie zostało trochę płynu. Po odkręceniu korka oczywiście nie widziałem tam płynu chłodniczego. No nic, zalałem wodą mineralną, bo akurat miałem przy sobie i pojechałem dalej. Potem, gdy zaliczyłem glebę na podjeździe, zobaczyłem, że z wężyka odpływu (tego od chłodnicy) wylatywała woda, spieniona w dodatku (woda którą wlałem była gazowana). Teraz w domu, na postoju jak go odpaliłem, po minucie działania na jałowym, zaraz po odpaleniu wystrzeliło trochę pary z prawej chłodnicy, tak jakby była w niej dziura. Zgasiłem i włączyłem ponownie, tym razem para nie wystrzeliła, czyli jakby dziury nie było. Chłodnice zaczęły parować dopiero po ok. minucie. Płyn w środku się zagotował, więc go wyłączyłem. Następnie zdemontowałem chłodnice, podmuchałem w nie i wydają się być drożne. Dodam, że w motocyklu był robiony remont ok. 20 mth temu, tłok, szlif, uszczelki silnika, rozrząd. Co może być zatem przyczyną tego "zjawiska"? Silnik nie bierze płynu. Jedyne stawiam na pompę, ale nie jestem pewien, doradźcie coś :( Oczywiście pacjent to Yamaha YZF250 2009r.
  5. No, zdjęć tych tulejek nie dodam bo już lagi złożyłem w takiej kolejności jak opisałem. Są tak zajebiście twarde, że jak stawałem na kole, jechałem po dziurach to nieźle dawało po łapach. Ogólnie w serwisówce jest napisane, żeby lać max 370ml oleju no i w sumie ja zalałem ten max czyli 370ml. No i są mega twarde, bujając motocyklem, lewo się uginają. No nic, spróbowałem regulacji. W lewej ladze- spoko. W drugiej- coś ta śruba od regulacji nie działała i... no cóż, zniszczyłem ją, mimo, że robiłem to bardzo ostrożnie. Ech, co za gówno-aluminium. Śruba nie chciała ruszyć. Co ciekawe w dolnej regulacji tej prawej lagi- to samo, też śruba nie chciała ruszyć ale już nie kombinowałem. Tak bardzo nie znam przeszłości tego motocykla... Potem przeszedłem do tylnego zawieszenia. Olałem jakąś wstępną regulację i górę (przy zbiorniku ciśnienia) wyregulowałem na 12 kliknięć od oporu a dół co ciekawe był wyregulowany na najbardziej soft. Dziwne. Przednia opona ma napisane "enduro competition" także podejrzewam, że poprzedni właściciel nią jeździł enduro. W sumie typek od którego ją kupiłem jeździł w górach, ale miał ją kilka miesięcy i, żeby tak zajechać przednią oponę... Mówił też, ze motocykl ten jest sprowadzony ze stanów także podejrzewam, że w jakiś sposób ta yamaha została przystosowana do jazdy w terenie, ale nie przez tego właścieciela od którego kupiłem. Oczywiście mowa tu tylko o oponach i regulacji zawieszenia. sprawdź jaką masz spreżyne może za twardą Nie ma opcji, żeby była za twarda. Po kupnie motocykla fajnie pracowało, potem zaczęło cieknąć, oddałem do mechanika który mnie okradł z uszczelniaczy (założył jakieś stare), ale przez 5 mth jak nie ciekły to działały fajnie, a teraz jak sam wymieniłem uszczelniacze i olej to takie twarde się zrobiły....Co może być przyczyną tej twardości? Mam nadzieję, ze jak wyleję z 50ml oleju to będzie ok :/ .... Sprawa kolejna- sprzęgło. Przed remontem silnika działało okej. Po remoncie jechałem raz i słabo tzn. Na zgaszonym silniku nie dało się prowadzić motocykla na biegu ze wciśniętym sprzęgłęm i jak normalnie nim jeździłem to biegi 1-3 dosyć ciężko wchodziły. Dzisiaj je naciągłem i wszystko fajnie ok, ale zatrzymuję się, wciskam sprzęgło a motocykl powoli się toczy jakbym jechał na półsprzęgle. Potem trochę pojeździłem i normalnie działało- mogłem stać w miejscu z wciśniętym sprzęgłęm, ale biegi 1-3 nadal wchodzą ciężej niż przed remontem :( Załączam zdjęcie- którymi nakrętkami ja mam operować, żeby regulować sprzęgło? Załączam też zdjęcie lag, nie wiem po co w sumie i tak trochę nie wyraźne. Zakładając samemu trochę uszkodziłem ten uszczelniacz, ale już do końca sezonu na nim przejeżdżę w nadzieji, że laga się nie zrzyga olejem jak to kiedyś miało miejsce No i jeszcze ten wężyk od chłodnicy. Nie pamiętam, żeby przed remontem on się stykał z kolankiem czy jak to się nazywa. Dzisiaj zauważyłem, że zaczyna sie chyba przepalać, topić. Czym to zabezpieczyć? Co do zdjęć tulejek- no tak jakby biały kawałek rurki pcv o długości 5cm, grubości ścianki 3 lub 4mm. Przepraszam za chaos w wypowiedzi :( Lagi Reiger- chyba są oryginalne :(
  6. Na schemacie jest to element zaznaczony 19,43. Nie mam teraz jak załączyć dokładnego zaznaczenia z rysunku, ale ja tej części nie mam i zamiast tego dwie tulejki i o ringi jak pisałem wcześniej. I nie wiem jak je poprawnie ułożyć :(
  7. Niedawno zrobiłem remont w mojej YZF250, lecz chwilę później rozciekły się lagi. Wymieniłem uszczelniacze, zalałem olejem, 370ml do lagi i 150 do kartridża. Teraz na motocyklu przednie zawieszenie jest mega twarde, tak, że jak zeskoczyłem z półmetrowej górki to nieźle dostałem po łapach. No, ale to jest typowa crossówka, jeszcze zalałem główną komorę lag do maximum to nie ma co się dziwić, ale nie w tym rzecz. Podczas składania zapomniałem jak były złożone. Teraz czytajcie uważnie: Nie mam w lagach tej części zaznaczonej na rysunku cyfrą 1. Zamiast tego mam dwie plastikowe tulejki (tak jakby 5cm odcinki rurki). Jedna z tych tulejek zakończona jest twardą gumą. Do tego są tam jeszcze dwie plastikowe o ringi. I teraz nie wiem jak to powinno być poprawnie ułożone. Założyłem tak, ale nie wiem czy dobrze: TULEJKA (z gumą w stronę kartridża)---<O RING<---SPRĘŻYNA<----O RING<-----TULEJKA No i pytanie czy to jest dobra kolejność?
  8. Są za długie :D Dla mnie nie są wygodne ponieważ używam palca wskazującego i środkowego do wciskania klamki sprzęgła i w momencie kiedy dociskam tę klamkę to tak jakby "przytrzaskuję" sobie resztę palców, a jakoś tak mam, że lubię czuć, że mam wciśnięte sprzęgło do końca :D
  9. Witam, pytanie dosyć głupie i krótkie. Szukam krótszej klamki sprzęgła niż te oryginalne. Znalazłem na przykład taką: http://www.24mx.pl/dzwignia-sprzegla-twenty Ale nigdzie nie jest napisane, jaki to wymiar. Czy mógłby mi ktoś podlinkować, doradzić, jakąś (w miarę tanią <100zł) krótszą klamkę sprzęgła? Taką, żeby dwa, trzy palce się na niej mieściły...
  10. Żeby nie zakładać nowego tematu to kilka pytań żółtodzioba: 1. Co ile się wymienia w tym sx 125 olej w lagach? 2. Co ile olej w silniku, czy tam skrzyni biegów :D 3. Co jeszcze powinno się wymieniać dosyć często? Słyszałem coś o filtrze... rozjaśni mi ktoś temat :P? 4. Jaką oponę byście polecili i ile by kosztowała :P (tylnią)? Zmieszczę się w 300zł?
  11. Niestety interesują mnie tylko KTM. Po pierwsze ze względu na moc, po drugie firma z opinii wydaje się być solidna a po trzecie- no jakoś się zauroczyłem w KTMach, szczególnie w 125. Gdybym miał kupić jakąś większą pojemność to rozważał bym inne firmy ale jeżeli chodzi o 125 to ostro się uparłem na KTM'a :D Co do terenu- mam na prawdę blisko, jakieś 200 metrów :D
  12. Źle mnie zrozumiałeś. Gdybym go kupił to chciałbym się zmieścić w 500-700zł :P Mam nadzieję, że nie będę musiał robić tuleji :D To zakładam w najbardziej pesymistycznej wersji. Mam 16 lat i sądzę, że nie opłaca mi się robić prawa jazdy na 125 biorąc pod uwagę fakt, że za 2 lata mogę zrobić prawko na 40KM :P Mieszkam na takiej dzielnicy o charakterze wiejskim, że rzadko kiedy jest tu policja i kilka osób jeździ tu endurakami, crossami bez blach. Raczej zamierzam używać tego SX'a do jazdy w lekkim terenie podobnym do toru MX. Ten SX spokojnie mi wystarczy, nawet mam obawy czy jego moc mnie nie przerośnie :D
  13. Ile może kosztować taka wymiana łańcucha? Ponoć SX 125 a EXC 125 aż tak się nie różnią... Widziałem wiele razy na filmach na YouTube jak ludzie "endurzą" SX'em 125. Po za tym nie zamierzam jakoś ostro go tyrać. Drogi transportu rolnego, hałdy- na pewno będzie się tam sprawdzał. Myślałem jeszcze nad 250 w 4t ale na moje doświadczenie z motocyklami to wolę 2t. To racja i z tym się liczę. Wolę kupić tego za 6000zł niż tego za 7200zł i tego za 6k utargować na jakieś 5,5 i mieć trochę kasy na remont. Najbardziej się boję, że jest tam już "wyjechany" nicasil... Zamierzam nim jeździć jakieś 2, max 3 lata i chciałbym zmieścić się z remontem w 500-700zł. Jeżeli bym go kupił to pojeździłbym nim 5-7mth i oddałbym go w ręce mechanika :D
  14. http://olx.pl/oferta/ktm-sx-125-04r-CID5-IDcsfjl.html#ce3163c975 A ten :D? Opony wyglądają całkiem nieźle, tylko coś za szeroka ta tylnia się wydaje. Moto pewnie sprowadzone ale naklejki, opony, chyba "gripy" czy jak to się nazywa na kierownicy sprawiają wrażenie, że właściciel dbał. Wolałbym takiego utargować za 5,5tys i mieć wrazie czego kasę na remont :D
  15. Znalazłem takiego SX'a niedaleko mojej miejscowości. Jak oceniacie po zdjęciach? Jak sytuacja z oponami? Ktoś był, widział :D ? http://olx.pl/oferta/ktm-sx-125-CID5-IDbLVwN.html#94603904ea
×
×
  • Dodaj nową pozycję...