Skocz do zawartości

Piaggio NRG DT 50 blokada


NicNieWiem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to mój pierwszy temat na tym forum :)

Do rzeczy... Mam problem ze skuterem taki że nie wiem jak się zdejmuje tą blokadę i jak się do tego zabrać, jestem w tym zupełnie zielony :/

Liczę na to, że mi jakoś pomożecie i bede mógł rozwinąć większą prędkość niż 45km/h. Wiem tylko, że mam blokadę na wariatorze i że trzeba wyjąć jakąś białą tulejke... Nie znam się na motorach, ale nie chce płacić jakiemuś mechanikowi, który niby coś wie niby nie wie(w okolicy tylko takich mam), chce to zrobić sam(z waszą pomocą :P) tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz kopajkę, potem odkręcasz śruby pokrywy przekładni i zdejmujesz dekiel. Z przodu zobaczysz wariator. Na czas odkręcania musisz zblokować wariator żeby się nie kręcił. Albo kupić specjalną blokadę - albo dużym śrubokrętem umiejętnie przyblokować koło zębate od rozrusznika. Jeśli tego wcześniej nie robiłeś i jesteś zielony to nie stosuj mojej metody przy użyciu śrubokręta bo na 99% narobisz szkód i połamiesz zęby od koła. Blokada przyda ci się na późniejsze odkręcania jak np. będziesz chciał zmieniać rolki w wariatorze. Jak zblokujesz to klucz w rękę i odkręcasz nakrętkę na wentylatorze. Tam chyba jest lewy gwint, nie pamiętam bo dawno nie odkręcałem. Jak odkręcisz to wszystko po kolei zdejmujesz i na samym końcu wałka za wariatorem będziesz miał nałożoną tulejkę dystansową, która uniemożliwia wariatorowi przesuwanie się dalej i w konsekwencji uzyskanie większej prędkości skutera. Wyjmij tulejkę i wszystko poskładaj w odwrotnej kolejności.

 

Dodatkowo polecam dokładnie wyczyścić rolki oraz ich prowadnice, one muszą lekko się przesuwać. Przy okazji oceń też talerze wariatora czy nie mają w jednym miejscu progu. Prawie każdy skuter jeżdżący na blokadzie ma w jednym miejscu talerza próg od paska bo jeździł najczęściej z maksymalną dostępną prędkością. Taki próg będzie powodował nierówne przyspieszanie. Możesz to albo wyrównać papierem ściernym albo kupić nowe talerze bo są tanie.

 

Mi to zajmowało około 10 - 15 minut, jak nie czujesz się na siłach to może jednak daj do mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wariator to niech mu ktoś za piwo pneumatem odkręci -podjechać do kogoś zbrać go z nabitą sprężarką i pneumatem i niech wbija i odkręca

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po co ma odkręcać kopkę do zdjęcia pokrywy ? o.O :banghead:

Ja blokuje przeciwtalerz przedłużką od zestawu kluczy nasadowych o ząbek a drugim końcem o ramę.

Gwint jest prawy normalnie na wale ;).

U mnie blokadą były dwie grubsze podkładki które znajdowały się przed wariatorem patrząc od strony pokrywy

Edytowane przez NrgRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...