Skocz do zawartości

Piaggio NRG DT 50 blokada


NicNieWiem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to mój pierwszy temat na tym forum :)

Do rzeczy... Mam problem ze skuterem taki że nie wiem jak się zdejmuje tą blokadę i jak się do tego zabrać, jestem w tym zupełnie zielony :/

Liczę na to, że mi jakoś pomożecie i bede mógł rozwinąć większą prędkość niż 45km/h. Wiem tylko, że mam blokadę na wariatorze i że trzeba wyjąć jakąś białą tulejke... Nie znam się na motorach, ale nie chce płacić jakiemuś mechanikowi, który niby coś wie niby nie wie(w okolicy tylko takich mam), chce to zrobić sam(z waszą pomocą :P) tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz kopajkę, potem odkręcasz śruby pokrywy przekładni i zdejmujesz dekiel. Z przodu zobaczysz wariator. Na czas odkręcania musisz zblokować wariator żeby się nie kręcił. Albo kupić specjalną blokadę - albo dużym śrubokrętem umiejętnie przyblokować koło zębate od rozrusznika. Jeśli tego wcześniej nie robiłeś i jesteś zielony to nie stosuj mojej metody przy użyciu śrubokręta bo na 99% narobisz szkód i połamiesz zęby od koła. Blokada przyda ci się na późniejsze odkręcania jak np. będziesz chciał zmieniać rolki w wariatorze. Jak zblokujesz to klucz w rękę i odkręcasz nakrętkę na wentylatorze. Tam chyba jest lewy gwint, nie pamiętam bo dawno nie odkręcałem. Jak odkręcisz to wszystko po kolei zdejmujesz i na samym końcu wałka za wariatorem będziesz miał nałożoną tulejkę dystansową, która uniemożliwia wariatorowi przesuwanie się dalej i w konsekwencji uzyskanie większej prędkości skutera. Wyjmij tulejkę i wszystko poskładaj w odwrotnej kolejności.