maroFX Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Witam,opisze problem od początku, a kwestia dotyczy dźwięków wydobywających się z prawej strony silnika. Motocykl ma teoretycznie 35tys km przebieg. Odpala wzorowo i od niskich temperatur nie jest to szczególnie irytujące, ale gdy tylko nabierze temperatury z okolic łańcucha rozrządu słychać takie coś: Dźwięk szorowania, chrobotania. Słysze go zawsze jak jadę lub stoję na światłach. Wzmaga się przy hamowaniu silnikiem, albo pojawia się wtedy jakiś dodatkowe rytmiczne cykanie. Nie wiem czy mam jakieś skrzywienie na punkcie dźwięków, ale jak dla mnie nie brzmi to normalnie. Z mojej wstępnej oceny: napinacz rozrządu na zimnym silniku ma jeszcze 12 mm do końca pełnego wysuwu. Niestety serwisówka milczy na temat limitów... Zastanawiam sie czy przypadkiem łańcuch po rozgrzaniu nie rozciąga się do tego stopnia, że napinaczowi kończy się zakres? Sam napinacz wygląda dobrze, trzpień siedzi sztywno i naciągniecie sprężyny przy wkładaniu w głowice wymaga więcej siły niż miałem w Hornecie. Czy możliwe, żeby po 35tys łańcuch aż tak się wyciągnął? Dodam, że nie słyszę charakterystycznych metalicznych dźwięków przy schodzeniu z obrotów silnika, a sam silnik wpada w niewielkie wibracje przy 5-5,5tys obr/min. Nie słyszę też stukania od zaworów.Mogę nagrać jeszcze inne filmy do oceny. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Wykręć centralną śrubkę w napinaczu, włóż do środka cienki śrubokręt i przekręć minimalnie w lewo na pracującym silniku. Jak dźwięk ustanie to masz odpowiedź. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) Z tego filmu na moje ucho pracuje normalnie ;-)Cykać może pair mod standard w hondach.Zazwyczaj problemy z rozrządem w tym silniku objawiają się terkotaniem w pewnym zakresie obrotów.Łańcuch rozrządu mógłby szeleścić w przypadku kiedy jest bardzo luźny (problem z napinaczem lub ślizgiem).Miałem takie szeleszczenie w innym moto po glebie kiedy napinacz się zaciął, dźwięk był głośny słyszalny podczas jazdy jakby plastikowy worek ciągnął się za moto. Edytowane 10 Czerwca 2016 przez pit Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.