Skocz do zawartości

Gaz i hamulec - jak trzymac


bdem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie robię sobie kurs na moto i na pierwszej lekcji kiedy chwyciłem prawą ręka - tak jak mi się wydawało zdrowo i normalnie - z dwoma palcami na hamulcu zostałem wyśmiany przez instruktora - jak to jest ?? cała łapa na hamulcu/gazie czy jak zostało to nazwane przez instruktora "kombinowane" trzymanie ??

 

Jak wy trzymacie prawą ręke ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie wyglada to tak: cała łąpa na gazie oczywiscie w trasie albo jak nie ma katamaranow ale jesli przeciskam sie miedzynimi w miescie albo sa jakies skrzyzowania gdzie moze mi wyjechac jakis przyglup w bmw to asekuracyjnie palce na klamce, zawsze o ta sekunde czy 2 zaczne szybciej hamować a przy większych prędkościach 2 sekundy to spory kawałek drogi :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze dwoma lub jednym palcem naciskam hamulec, reszta jest na gazie. Nie rozumiem czemu instruktor Ciebie wysmial ?? Przeciez on powinien uczyc ? Zmien lepiej instruktora. No chyba ze prawko robisz na jakims rusku, albo jakiejs starej ciezkiej maszynie to tam czasem trzeba i czterema palcami naciskac na hebla. Ale we wiekoszsci hamulcow to max 2 palce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście generalnie jeżdże z dwoma palcami na klamkach hamulca i sprzęgła (przyzwyczajenie - mój spowalniacz wymaga naciskania całą ręką) , zawsze to szybciej przenieśc później reszte palców. Zresztą hamowanie zaczynam dwoma a później dokładam resztę.

 

W trasie raczej całą rękę trzymam na manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze całą łapą na gazie w sytłacjach awaryjnych tył a dopiero puźiej przód ' date='zawsze hamuje najpierw tyłem a potem przodem 2 chamulcami .[/quote'] To masz szczescie zes jeszcze nie przyszlifował... Nie polecam tej metody, tzn. nożny sie przydaje, ale za latwo z nim wpasc w poslizg. Ja jak nic sie nie dzieje to cala lapa na gazie, jak jest cos niepewnego to dwa palce na klamce hamulca i noga czujnie na noznym tak dla pomocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce dziela sie na 1,2 i 3 palcowe oczywiscie tak jak juz ktos napisal przy satrym sprzecie i 4 nieraz trzeba ciagnac. Przy nowoczesnych maszynach nawet 1 palcem mozna zablokowac kolo.

Jeden lub dwa palce powinny byc caly czas na klamce nawet ulamek sekundy spoznienia grozi wladowaniem sie w cos w ruchu miejskim. Oczywiscie bez przesady w trasie bo tam kiedy mam duza przestrzen to jakos cala reka na gazie nawet jesli by to mialo byc nieprawidlowe :banghead:

Moze facet byl ze starej szkoly kiedy to prawie nie hamowalo sie przodem tylko tylem albo po prostu nie jezdzil nowoczesnymi motocyklami z tarczami z przodu i dobrymi pompkami :D

Ja osobiscie cala reka nie polecam hamowac bo mozna odwinac gaz hamujac albo w panice tak scisnac klamke ze jak mocno nie przytrzymamy kierownicy to bedziemy robic loty nad przeszkoda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze całą łapą na gazie w sytłacjach awaryjnych tył a dopiero puźiej przód ' date='zawsze hamuje najpierw tyłem a potem przodem 2 chamulcami .[/quote'] To masz szczescie zes jeszcze nie przyszlifował... Nie polecam tej metody' date=' tzn. nożny sie przydaje, ale za latwo z nim wpasc w poslizg. Ja jak nic sie nie dzieje to cala lapa na gazie, jak jest cos niepewnego to dwa palce na klamce hamulca i noga czujnie na noznym tak dla pomocy.[/quote']

 

Dokłądnie, nie wiem po co najpierw tyłem jak wtym momęcie tracisz cenny czas... i metry... nie lepiej odrazu hamować a nie zwalniać... Przetestuj po jakim czasie zahamujesz tyłem a przodem z tej samej prędkości...

 

Tył przydaje sie na piasku, albo jak cchesz przyhamować bez trzymania kierownicy :banghead: albo jak chcesz wpaść w poslizg albo tak jak ja hamuje np. dojezdzajac do czerwonego swiatla tylem zeby oszczedzac klocki z przodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo upieczona Amazonka :mrgreen: po szkole Tomka Kulika, gdzie uczono mnie, ze hamujemy dwoma paluszkami (wskazujacym i srodkowym), a reszta paluszkow pilnuje manetki gazowej. Lapka sprzeglowa cala dlonia sciska klamke sprzeglowa.

Polecam "Z pamietnika Lady Shadow..." (to sie nazywa autoreklama!!!), gdzie dokladnie wyjasniam po co i dlaczego tak a nie inaczej trzyma sie lapki na kierownicy, a takze opisuje perypetie nauki jazdy na moto ;-)

 

Powodzenia w nauce,

 

Wasza Lady Shadow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostales opierniczony bo w czasie jazdy nie trzyma sie reki na sprzegle tak samo jak bledem jest trzymanie nogi na sprzegle w samochodzie.

Szybkie uzycie sprzegla nie jest tak wazne jak szybkie uzycie hamulca a po co niszczyc sprzeglo ?

Co do trzymania sprzegla najczesciej klamke trzyma sie cala dlonia przy wysprzeglaniu ale w jezdzie enduro dwa palce sa na sprzegle i dwa na hamulcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostales opierniczony bo w czasie jazdy nie trzyma sie reki na sprzegle tak samo jak bledem jest trzymanie nogi na sprzegle w samochodzie.

Szybkie uzycie sprzegla nie jest tak wazne jak szybkie uzycie hamulca a po co niszczyc sprzeglo ?

Co do trzymania sprzegla najczesciej klamke trzyma sie cala dlonia przy wysprzeglaniu ale w jezdzie enduro dwa palce sa na sprzegle i dwa na hamulcu

 

 

wiadomo ze nie trzymalem sprzegla...tzn nie wciskalem go podczas jazdy...mialem na nim tylko polozone palce...nie wiem...moze sluszenie zostalem opierniczony...dotychczas jezdzilem dwusuwami i mysle ze to jest tego przyczyna...podczas zjazdow z gorki albo jechalem na luzie albo z wcisnietym sprzeglem bo o hamowaniu silnikiem w dwusuwie nie ma mowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...