Skocz do zawartości

Sprzęgło niewysprzęgla triumph 1050


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Notorycznie mi się zdarza, że sprzęgło jakby nie wysprzęglało do końca w moim motocyklu. Wygląda to tak, jakby skok dźwigni na kapie nie był wystarczający do wysprzęglenia, a regulacji na nim już mi brakło, bo jeśli podciągnę linkę, do sprzęgło zaczyna się ślizgać. Zdarza się, że sprzęgło czasami działa ok. Może "popychacz" sprzęgła już jest wyrobiony? Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem moje położenie dźwignie - nie jest prostopadle w stosunku do linki, więc wydajność ciągnięcia też na tym cierpi. Byłbym pojechał do serwisu, ale we Wrocławiu IM wypiął się na triumphy :)

 

Zdjęcie o którą dźwignię mi chodzi...

post-12448-0-99777100-1462604970.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze znajomy niedawno robił podobno przegląd Tigera w Długołęce więc informacje na temat obsługi tej marki w dawnym serwisie bywają sprzeczne.Po drugie - przyczyną dolegliwości o których piszesz mogą być sklejone tarcze ( zdarza się np. po zimowanu z używanym olejem w silniku).Należy zdjąć tarcze , rozkleić je , umyć i jeśli trzymają normy to zamontować smarując przed montażem nowym olejem.Minimum serwisowe dla tarcz w tym silniku to 3,10 i 3,60 mm. ( są dwa rodzaje tarcz w koszu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc tarcze były w super stanie, do minimum serwisowego jeszcze im sporawo brakowało (sprzęgło oryginalne mimo przebiegu 86k km). Wodzik itd wyglądają na niezużyte. Teraz muszę poczekać na uszczelki, bo tylko z lewej strony silnika są metalowe :/

Wygląda na to, że muszę inny olej wlać - dotychczas wlewałem Repsola 10w40, zobaczę jaką markę zaleca triumph.

Edytowane przez _bollo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc tarcze były w super stanie, do minimum serwisowego jeszcze im sporawo brakowało

 

Nie chcę straszyć ale jak te tarczki zaliczyły sporo długich uślizgów to mimo zachowania wymiarów mogą być wyślizgane i nie będą działać poprawnie ;) Przerabiałem ten temat u siebie, musiałem ponownie rozbierać sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się tym, że w pierwszym poście napisałeś o podciągnięciu linki i skutkowało to ślizganiem sprzęgła. Z doświadczenia wiem, że kilkukrotne prześlizganie tarczek skutkuje tym, że tracą swoje cierne właściwości - a wspomniałeś też, że sprzęgło ma już nalatane 86 tys. km, może lepiej je wymienić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...