Skocz do zawartości

Chrzczone paliwo czy jakaś usterka GSX750F


Leon84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z powyższego tematu wyciągnąłem sobie dwa wnioski:

1. Nie skuszę się nigdy na benzynę 98 oktanów - bo mało kto ją bierze więc z dystrybutora może lecieć dziwna substancja zamiast benzyny

2. Będę unikał tankowania na zapuszczonych, słabo obleganych stacjach paliw

 

Prawdę mówiąc jak miałem samochód na LPG to tankowałem gaz najchętniej na małych stacjach, przeważnie tylko sprzedających LPG. Robiłem to z jednego powodu. Prezes Orlenu, Lotosu itd. jak u niego nie zatankuje to i tak nie zbiednieje. A jak zatankuje to dorzucam mu się do np czwartego apartamentu...

Wolę więc dać zarobić lokalnemu sprzedawcy, który za zarobione pieniądze sfinansuje wyprawkę dla dzieci, wczasy dla rodzinny itd. Słowem chcę dać zwykłym ludziom godziwie żyć, a nie wpychać pieniądze do kieszeni tym ludziom, którzy i tak maja ich już wiele.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mnie podkusiło aby podjechać pod dystrybutor z 98 :blush:

Co to musi być w takim razie za breja, skoro poczciwy olejak na gaźnikach nie może jej strawić.

Rozumiem pogorszenie pracy silnika (szorstka praca, gorsza dynamika itp.) ale on praktycznie całkowicie zdychał.

Benzyna leży w słoiczku, kolorek ma lekko zielonkawy, nic w niej nie pływa, nic się nie wytrąca, tylko śmierdzi jakoś specyficznie.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam kilka słów od siebie.

Po pierwsze liczba oktanów, a raczej pomiędzy 95, a 98 nie podniesie nam mocy. Wyższa liczba oktanowa, oznacza odporność na spalanie stukowe.

 

Co do stacji no name, to macie rację, ale:

To też zależy od silnika.

Przykładowo, niedaleko mnie kiedyś była sobie stacja no name, a że ze 200 metrów od domu to miałem blisko i zawsze kupowałem tam palwiko w kanistrze do motocykla jakim jest cz 175 model 487 silnik dwusuwowy, nigdy nie było problemów. Z tej samej stacji braliśmy paliwo do piły łańcuchowej jaką jest husqvarna 340, były problemy z odpaleniem, i to spore. Problem zawsze znikał, jak paliwo było kupowane ze stacji BP. Teraz już ta stacja upadła. Więc na obecną chwilę mam dwie stację do wyboru albo huzar, albo BP.

Jeżeli chodzi o stację BP to nigdy z nią nie było problemów, dobrze pracuje na niej kosa spalinowa, kosiarka spalinowa, piła i motocykl. Co do huzara, to jest jedno mało ale. Były pewne okresy, że i w CZ silnik gasł na wolnych, czy przerywała, albo nie chciała odpalić.

Na razie paliwo chyba jest ok. Bo kosa spalinowa dobrze pracuje, ale kosiarka która ma silnik 4T ciężko zapala , a i jak już odpali to nie może utrzymać obrotów. Znajomi też czasem skarżyli się właśnie na tego huzara.

 

Wnioski:

Uważać na stację no name no i te mniej popularne też. I nie każdy silniki lubi to samo paliwo. Może to głupio brzmi, ale po moich doświadczeniach jestem tego pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad punkt 1 on jest scisle zwiazany z punktem drugim.

 

Jak zalejesz vpower 95 czy vpower racing 100 z shella, verve 98 orlenu lub 98 ultimate BP to nic sie nie powinno dziać złego.

Te paliwa maja dodatki myjące i inne szuwaksy. Kumpel tytlko takie tankuje i jego olej jest koloru fabrycznego botankuje bezsiarkową na statoilu. Tylko.

Ja tankuje paliwa premium raz na jakis czas w celu poprawy wrażenia jezdzenia na lepszym paliwie

 

Zwykla 95 vs zwykle 98 to juz zupelnie inna kwestia, Nie ma sensu lac zwyklej 98 bo jest bez dodatków

https://drive.google.com/file/d/0B1CLXaqcDgOtSzBoVFNVX0g5S1U/view?usp=drivesdk

Edytowane przez MrGlub

161875.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...