Skocz do zawartości

Brak ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem kłopoty z akumulatorem, wydawało mi się że już padł jednak po naładowaniu prostownikiem trzyma nawet tydzień wiec jest ok. Wczoraj po trasie zauważyłem, że aku. jakby osłab, po sprawdzeniu ładowania na klemach mam 12,25V przy włączonym oświetleniu. Na wyższych obrotach 12,50V. Miałem nadzieję, że to wtyczka regulatora ale przeczyściłem i dalej to samo. Podmieniłem regulator napięcia i jest bez zmian. Może sprawdzić coś jeszcze co może powodować brak ładowania. Obawiam się, że może być problem z alternatorem, czy zna Ktoś sposób na jego sprawdzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczkę przed regulatorem i pomierz woltomierzem ( nastaw na prąd Przemienny) jaki masz prąd. Oczywiście na pracującym silniku. Napisz co Ci wychodzi.

Zrobiłem pomiar i na chłodnym silniku (chodził na ssaniu) miernik pokazał 18V po mocnej przy gazówce 60-70V. Jednak w miarę rozgrzewania się wartości te spadały i na rozgrzanym silniku były około 10-13V na wolnych na wyższych obrotach 30-40V. Na mocno rozgrzanym silniku wartość te były już 0,5-1V. Jak trochę ostygł na wolnych było 8-10V na wyższych obrotach 25-30V. Trochę to pochrzanione i pewnie alternator do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej mam RevTech do sprzęgła. Też obstawiam stator i szykuje się do zakupu i wymiany, serwisówka opisuje, że do wymiany demontuje się też sprzęgło czy jest to konieczne? Nie chciałbym za dużo rozbierać. Pytanie też czy kupić nowy stator czy może spróbować regeneracji uzwojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, nakrętka na zębatce silnika ma prawy gwint ale na sprzęgle - lewy. Primary inside cover ( dekiel sprzęgła od strony silnika ) też musisz zdemontować. Aha, uszczelki i simmeringi nowe, a śrubki obowiązkowo na Loctite 243. :-)

Uzwojenie nowe, no chyba, że masz fachowca, który przysięgnie na krzyż , że zrobi i będzie działać

pzdr Piotrek



 

Mam jeszcze istotne pytanie - jaki masz olej w sprzęgle?

Eee, olej to chyba nie ma tu istotnego znaczenia ?

pzdr Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem co trzeba i mam stator wyjęty. Jest on przepalony jeden z kabli od wtyczki jest całkowicie upalony. Oddaję go do przezowojenia i mam pytanko czy można gdzieś dokupić tą gumową wtyczkę bo kondycja mojej jest kiepska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...