Skocz do zawartości

TDR 125 dobór tłoka i składanie silnika.


Kazinek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno zakupiłem TDR i do wymiany był simmering. W trakcie rozbiórki okazało się, że również łożyska wału się kwalifikują się do wymiany. Uszczelniacze i łożyska już zamówiłem. Po zrzuceniu cylindra i po pomiarach (średnicówkami i mikrometrami) okazuje się, że cylek ma 56mm na całej długości. Powłoka nicasylowa w ładnym stanie. Tłok natomiast na górze ma 55.60mm a u dołu 55.93mm.

 

Tutaj pierwsze pytanie. Jaki tłok dobrać żeby nie spasować zbyt ciasno ani też za luźno? Na allegro wyszukałem w 3 rozmiarach:

-Wossner 55.94

-Wossner 55.96

-Vertex 55.95

I kilka jakiś tanich chińskich odpowiedników o tych samych wymiarach ale to raczej pominę.

Później są już tylko większe

 

Kolejne pytanie. Jak będę to składał czym uszczelnić kartery? Producent z tego co udało mi się znaleźć nie przewidział uszczelek na środek. W kompletach na allegro również nie ma tych uszczelek na łączenie karterów zarówno w tych tanich jak i droższych.

 

Jeszcze jedna kwestia. Moja TDRka zanim ją kupiłem stała gdzieś w Niemczech dość długo. Z ruszeniem niektórych śrub był problem. Są jeszcze dwie bardzo istotne których nie idzie odkręcić. Mianowicie śruba regulująca przepustnice oraz od ustawienia składu mieszanki (jeśli źle ją nazwałem proszę mnie poprawić) Znacie jakiś sposób na zażarte śrubki itp. Ta regulująca mieszankę nie wiem z jakiego materiału jest wykonana ale jak ją zarysowałem śrubokrętem to świeci na złoto. Zauważyłem, że jest bardzo krucha.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Kazinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasowanie cylinder-tłok powinno być z zachowaniem luzu montażowego zalecanego przez producenta tłoka.

Z tego co się orientuje to wossner zaleca 0,04 mm (czyli wypadałoby założyć tłok o rozmiarze 55,96 mm). Ale lepiej się upewnij czy w tym modelu też.

 

Do składania kartery,użyj jakiejś masy uszczelniającej. Ja używam wurth-a.

 

Śruba składu mieszanki jest z mosiądzu. Kiedyś też miałem podobny problem. Po kąpieli w ultradźwiękach wszystkie śruby odkręciłem bez problemu,a i gaźnikowi to wyszło na dobre,bo od razu wymyty

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co się orientuje to wossner zaleca 0,04 mm

 

w crm 125 wossner miał 0.06 trzeba sprawdzić na pudełku od tłoka do konkretnego modelu..........

 

 

Jeszcze jedna kwestia. Moja TDRka zanim ją kupiłem stała gdzieś w Niemczech dość długo. Z ruszeniem niektórych śrub był problem. Są jeszcze dwie bardzo istotne których nie idzie odkręcić. Mianowicie śruba regulująca przepustnice oraz od ustawienia składu mieszanki (jeśli źle ją nazwałem proszę mnie poprawić) Znacie jakiś sposób na zażarte śrubki itp. Ta regulująca mieszankę nie wiem z jakiego materiału jest wykonana ale jak ją zarysowałem śrubokrętem to świeci na złoto. Zauważyłem, że jest bardzo krucha.

 

a nie da się do tego kupić całego nowego gaźnika tanio ?

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są nowe zamienniki ale z tego co mi powiedział sprzedający w sklepie motocyklowym, który mamy na miejscu to jest problem z ich odpowiednim wyregulowaniem. Jutro zabiorę go do pracy może uda się to odkręcić. Jeśli nie to spróbuję z myjką ultradźwiękową jak podpowiedział DZIKOWSKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulująca mieszankę jest pewnie mosiężna , ale mosiądz nie koroduje chyba , raczej śniedzieje :D ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W otworze, w którym znajduje się ta śrubka był zielono szary nalot. Wcześniej go usunąłem i spryskałem środkiem na do tego typu rzeczy. Jutro się pobawię w trakcie przerwy w pracy.

 

Co do cylinderka mam nicasyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba regulacyjna wykręcona. Niestety nie nadaje się do użytku. Jutro dotrze do mnie nowa:) Łożyska już odebrałem (Koyo 6305R1) czekam jeszcze za uszczelniaczami wału. Zamówiłem z firmy Athena. Poza tym czekam jeszcze za kompletem uszczelek i tłokiem.

 

Może ktoś jeszcze coś podpowie na temat samego składania karterów? Na co bez uszczelki żeby nie bylo wycieków ze skrzyni biegów ani przecieków do skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a producent nie przewiduje uszczelki papierowej ? pewny jesteś ?

Jak nie to dirko albo reinzosil , w 2T możesz grubo smarować , jak coś się oderwie to spali/przemieli i nic mu nie będzie......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, patrzyłem i nie znalazłem. W żadnym komplecie czy to tańszy czy też droższy nie ma na środek. Wczoraj dotarł do mnie taki komplet wraz z tłokiem. W poniedziałek po pracy zacznę składać:) Jak już wszystko porobię i poskładam moto to pokaże jakieś fotki.

Edytowane przez Kazinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a producent nie przewiduje uszczelki papierowej ? pewny jesteś ?

Jak nie to dirko albo reinzosil , w 2T możesz grubo smarować , jak coś się oderwie to spali/przemieli i nic mu nie będzie......

 

Yamaha w wielu modelach 2T (nawet w off road) nie stosuje uszczelki na łączeniu karterów.

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace idą do przodu. Dziś złożyłem kartery, sprzęgło, założyłem rozrusznik i magneto. Jutro został do założenia tłok i cylinder i jutro silnik powinien znaleźć się w ramie. Gaźnik wyczyszczony i poskładany. Zostanie mi się tylko uzupełnienie płynów i regulacja gaźnika (czynność, której nie lubię)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...