Skocz do zawartości

CRF 450 2002 do rejestracji, ogłoszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem na jeździe testowej i już nie jest tak różowo.

Mega ciężko pali, jak zapali to nie trzyma wolnych obrotów, strzela z wydechu nie miłosiernie. Znajomy twierdzi że motor stał dwa lata i trzeba gaźnik wyregulować i wyczyścić.

Najgorsze jest to że po odpaleniu przez ten przeźroczysty dekielek na sprzęgle widać kawowy olej. Sprzedawca twierdzi że to wilgoć w oleju ponieważ motor stał długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko pali strzela, stał długo nie wiadomo ile minęło od ostatnich regulacji zaworów stawiałbym na to...

Jawa mustang x 3 --->Wsk 125-->quad hensim 110 --->

Yamaha RD80 --->Gilera Coguar 125---> Jawa TS 350 ---> Suzuki Bandit 600 N ---> KTM SX 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma wyczyścić ten gaźnik , zawory wyregulować i przejrzeć rozrząd. Jak po tym będą problemy z odpaleniem to odpuszczę chyba temat.

Jeśli faktycznie to tylko gaźnik to umówiliśmy się że części typu łańcuszek, zawory ja stawiam robotę pokrywa on.

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozebrał górę silnika. Łańcuszek rozrządu do wymiany.

Zawory:

Valve clearence IN: 0.16+/-0.03mm (0.006+/-0.001 in)

zmierzony luz 0.20

płytki

Prawy ssący 165, Lewy ssący 163

Valve Clearence EX: 0.28+/-0.03mm (0.011+/-0.001 in)

zmierzony luz 0.28

płytki

Prawy wydechowy 230, Lewy wydechowy 230

 

Czy te zawory się jeszcze do czegoś nadają czy trzeba nowe?

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takich informacjach nie da się tego stwierdzić. Luzy są w ok, one się zacieśniają więc pewnie ktoś wyregulował na górną granicę. Jeśli trzeba co 15 godzin robić regulację to znak, że powłoka tytanów już się zużyła i wypadałoby je zmienić. Płytki nie są najgrubsze ale różnie to bywa, u mnie po wymianie zaworów w roczniku 2005 płytka była 1.80 ale to w każdym egzemplarzu jest inaczej inaczej.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadałem CRF 450 z 2003 roku. Kupiona również od znajomego. Jedyne co wyszło to zawory ssące. Raz były regulowane a później już wymiana. Uczulano mnie wcześniej, że zawory w tych Hondach lubią padać. Poza tym oleje i filtr+kilka rzeczy eksploatacyjnych. Żadnych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak ocenić te zawory?

Gorsza sprawa jest że są tam na bank zawory stalowe bo sprawdzałem magnesem. Czytałem że stalówki potrafią wyklepać głowice.

Nic Ci nie wyklepią, ważniejszą sprawą jest to czy są tam sprężyny dedykowane do stalowych zaworów czy stare od tytanowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak ocenić te zawory?

 

Niestety jedyny sposób to zrzucić głowicę. W crf seryjnie są tytany ssące i stalowo tytanowe wydechowe (talerz stalowy). Jak nie rozbierzesz to nie ma opcji aby sprawdzić zawory i gniazda. Ogólne zazwyczaj siadają ssące a ich zrobienie na stalówkach wraz z robotą głowicy to około 500zł, tytan proxa 300zł/szt, oem 400zł szt.

 

Sprężyny zawsze są stalowe:) Do stalowych proxa są podwójne ale występują też pojedyncze do stalówek.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...