Skocz do zawartości

Biegi R1


Jarek19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dziwny przypadek, R1 RN09 kupiłem w grudniu za bardzo nią nie jeździłem praktycznie wcale. Ostatnio przejechałem się, na początku było wszystko ok biegi ładnie wchodziły z delikatnym pyknięciem niczym nie pokojącym, po chwilowej jeździe okazuje się że ciężko przebić biegi powyżej drugiego biegu . Olej zmieniony na świeży Motul5100 10w40 taki jak lał poprzedni właściciel filtr oleju też nowy ale pierwszy raz widziałem tą firmę w sklepie powiedziano mi że to nasz polski filtr i to samo co Hiflofiltro. Pisałem do poprzedniego właściciela i odpisał że biegi bardzo dobrze chodziły i nie było problemów nigdy. Dodam że na wyższych obrotach biegi wchodzą w miarę ale trzeba trochę odkręcić, ściągałem seta od strony biegów i potem regulowałem nóżkę od biegów. Nic nie wyrzuca ani nie szarpie skrzynią jest założony cały nowy kosz przez poprzedniego właściciela. Macie jakieś propozycje co może być nie tak czy ten model tak ma.

Edytowane przez Jarek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi mają się zmieniać idealnie w całym zakresie obrotów, także ten model tak nie ma...

 

Sprzęgło nie ciągnie na postoju?

A jak z przebijaniem biegów bez sprzęgła ?

 

Może być tak, że skrzynia jest mocno zmęczona od jazdy np na gumie i przebijania biegów podczas takiego manewru.

Mogą też być uszkodzone wodziki.

Te sprzęty z założenia nie mają lekkiego życia i kuszą właścicieli do wielu grzechów :)

 

Zaczęło się to dziać po wymianie oleju czy przed wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi mają się zmieniać idealnie w całym zakresie obrotów, także ten model tak nie ma...

 

Sprzęgło nie ciągnie na postoju?

A jak z przebijaniem biegów bez sprzęgła ?

 

Może być tak, że skrzynia jest mocno zmęczona od jazdy np na gumie i przebijania biegów podczas takiego manewru.

Mogą też być uszkodzone wodziki.

Te sprzęty z założenia nie mają lekkiego życia i kuszą właścicieli do wielu grzechów :)

 

Zaczęło się to dziać po wymianie oleju czy przed wymianą?

Ciężko mi powiedzieć czy działo się to przed tak naprawdę nie pokonałem ją nawet 10km przy kupnie ale wtedy biegi wchodziły ładnie zero oporów po kupnie zmieniłem olej na taki sam jak przedtem był zalany jedynie co filtr nie daje mi spokoju a czytałem że ciśnienie w silniku ma duży wpływ na zmianę biegów, moto stało aż do teraz, chciałem się przejechać na początku jeździłem 5-10km i było ok po dłuższej jeździe nagle napotkałem opór na wbijanie 3 i wyżej. Wchodzą ale to nie jest to na 100% trzeba albo dwa razy bić w stopkę albo mocniej i nie raz z zgrzytem wskoczy. Sprzęgło nic nie ciągnie i jest ciche, mało w której R1 jest tak ciche i bawiłem się popuszczałem i naciągałem linkę nic to nie dało

Edytowane przez Jarek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zalałeś taki sam olej...? Tutaj zaczynają się schody :)

Motul to najbardziej podrabiany u nas olej, więc istnieje ryzyko, że jeśli nawet był kupiony gdzieś w sklepie nie do końca masz pewność oryginału.

 

Nie chcę Cie wprowadzać w koszty ale ja bym na twoi miejscu kupił np na stacji Shell zwykłego Shell 10W40, zalał i zobaczył czy czasami podróbka Cię z tym Motulem nie dopadła bo coś mi na to wygląda...

Filtr Hiflo też majątku nie kosztuje więc wyeliminujesz dwie podstawowe rzeczy które w pierwszej kolejności są podejrzane...

 

Możesz zrobić przed wymianą oleju z filtrem dwa testy:

- pierwszy to zobaczyć jak zmieniają się biegi w górę bez sprzęgła,

- drugi to zmieniać biegi ze sprzęgłem na niskich obrotach tam gdzie są z nimi probelmy, ale przed zmianą zrobić przygazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zalałeś taki sam olej...? Tutaj zaczynają się schody :)

Motul to najbardziej podrabiany u nas olej, więc istnieje ryzyko, że jeśli nawet był kupiony gdzieś w sklepie nie do końca masz pewność oryginału.

 

Nie chcę Cie wprowadzać w koszty ale ja bym na twoi miejscu kupił np na stacji Shell zwykłego Shell 10W40, zalał i zobaczył czy czasami podróbka Cię z tym Motulem nie dopadła bo coś mi na to wygląda...

Filtr Hiflo też majątku nie kosztuje więc wyeliminujesz dwie podstawowe rzeczy które w pierwszej kolejności są podejrzane...

 

Możesz zrobić przed wymianą oleju z filtrem dwa testy:

- pierwszy to zobaczyć jak zmieniają się biegi w górę bez sprzęgła,

- drugi to zmieniać biegi ze sprzęgłem na niskich obrotach tam gdzie są z nimi probelmy, ale przed zmianą zrobić przygazówkę.

Ok jutro sprawdzę z biegami i dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na problemy ze sprzęgłem miałem taką przypadłość w swojej fzr jak mi tarcze odmówiły posłuszeństwa po zalaniu innym olejem :) Miałem trudności z przebicia z luzu na dwójkę trójkę, problem z luzem i straszne puknięcie przy redukowaniu po wymianie tarcz problem zginął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na problemy ze sprzęgłem miałem taką przypadłość w swojej fzr jak mi tarcze odmówiły posłuszeństwa po zalaniu innym olejem :) Miałem trudności z przebicia z luzu na dwójkę trójkę, problem z luzem i straszne puknięcie przy redukowaniu po wymianie tarcz problem zginął :)

Jutro przejadę trasę jakąś jak będzie pogoda w miarę i sprawdzę jak idą biegi bez sprzęgła to się wyjaśni a olej i tak raczej do zmiany bo pewnie to jakaś podróba choć kupowany w normalnym sklepie a nie przez allegro

 

Dzisiaj zrobiłem jazdę, biegi tak jak by lepiej zaczęły wchodzić na sprzęgle choć nie raz spotkałem opór bez sprzęgła idą gładko zero oporu na moją głowę coś z sprzęgłem....Regulacja nic nie pomaga sprzęgło bierze poza połową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podaję rozwiązanie zagadki a nic innego nie było winnego jak sam olej motul 5100 10w40, pojechałem do sklepu właściciele mi wyjaśnili że to oryginalny olej i napisali do motula o potwierdzenie. Więc temat na tym się zakończy pewnie i jestem w plecy parę zł na szczęście nie parę tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...