Jarek19 Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) Witam. Mam dziwny przypadek, R1 RN09 kupiłem w grudniu za bardzo nią nie jeździłem praktycznie wcale. Ostatnio przejechałem się, na początku było wszystko ok biegi ładnie wchodziły z delikatnym pyknięciem niczym nie pokojącym, po chwilowej jeździe okazuje się że ciężko przebić biegi powyżej drugiego biegu . Olej zmieniony na świeży Motul5100 10w40 taki jak lał poprzedni właściciel filtr oleju też nowy ale pierwszy raz widziałem tą firmę w sklepie powiedziano mi że to nasz polski filtr i to samo co Hiflofiltro. Pisałem do poprzedniego właściciela i odpisał że biegi bardzo dobrze chodziły i nie było problemów nigdy. Dodam że na wyższych obrotach biegi wchodzą w miarę ale trzeba trochę odkręcić, ściągałem seta od strony biegów i potem regulowałem nóżkę od biegów. Nic nie wyrzuca ani nie szarpie skrzynią jest założony cały nowy kosz przez poprzedniego właściciela. Macie jakieś propozycje co może być nie tak czy ten model tak ma. Edytowane 27 Lutego 2016 przez Jarek19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Biegi mają się zmieniać idealnie w całym zakresie obrotów, także ten model tak nie ma... Sprzęgło nie ciągnie na postoju?A jak z przebijaniem biegów bez sprzęgła ? Może być tak, że skrzynia jest mocno zmęczona od jazdy np na gumie i przebijania biegów podczas takiego manewru.Mogą też być uszkodzone wodziki.Te sprzęty z założenia nie mają lekkiego życia i kuszą właścicieli do wielu grzechów :) Zaczęło się to dziać po wymianie oleju czy przed wymianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek19 Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) Biegi mają się zmieniać idealnie w całym zakresie obrotów, także ten model tak nie ma... Sprzęgło nie ciągnie na postoju?A jak z przebijaniem biegów bez sprzęgła ? Może być tak, że skrzynia jest mocno zmęczona od jazdy np na gumie i przebijania biegów podczas takiego manewru.Mogą też być uszkodzone wodziki.Te sprzęty z założenia nie mają lekkiego życia i kuszą właścicieli do wielu grzechów :) Zaczęło się to dziać po wymianie oleju czy przed wymianą?Ciężko mi powiedzieć czy działo się to przed tak naprawdę nie pokonałem ją nawet 10km przy kupnie ale wtedy biegi wchodziły ładnie zero oporów po kupnie zmieniłem olej na taki sam jak przedtem był zalany jedynie co filtr nie daje mi spokoju a czytałem że ciśnienie w silniku ma duży wpływ na zmianę biegów, moto stało aż do teraz, chciałem się przejechać na początku jeździłem 5-10km i było ok po dłuższej jeździe nagle napotkałem opór na wbijanie 3 i wyżej. Wchodzą ale to nie jest to na 100% trzeba albo dwa razy bić w stopkę albo mocniej i nie raz z zgrzytem wskoczy. Sprzęgło nic nie ciągnie i jest ciche, mało w której R1 jest tak ciche i bawiłem się popuszczałem i naciągałem linkę nic to nie dało Edytowane 27 Lutego 2016 przez Jarek19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Czy zalałeś taki sam olej...? Tutaj zaczynają się schody :)Motul to najbardziej podrabiany u nas olej, więc istnieje ryzyko, że jeśli nawet był kupiony gdzieś w sklepie nie do końca masz pewność oryginału. Nie chcę Cie wprowadzać w koszty ale ja bym na twoi miejscu kupił np na stacji Shell zwykłego Shell 10W40, zalał i zobaczył czy czasami podróbka Cię z tym Motulem nie dopadła bo coś mi na to wygląda...Filtr Hiflo też majątku nie kosztuje więc wyeliminujesz dwie podstawowe rzeczy które w pierwszej kolejności są podejrzane... Możesz zrobić przed wymianą oleju z filtrem dwa testy:- pierwszy to zobaczyć jak zmieniają się biegi w górę bez sprzęgła, - drugi to zmieniać biegi ze sprzęgłem na niskich obrotach tam gdzie są z nimi probelmy, ale przed zmianą zrobić przygazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek19 Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Czy zalałeś taki sam olej...? Tutaj zaczynają się schody :)Motul to najbardziej podrabiany u nas olej, więc istnieje ryzyko, że jeśli nawet był kupiony gdzieś w sklepie nie do końca masz pewność oryginału. Nie chcę Cie wprowadzać w koszty ale ja bym na twoi miejscu kupił np na stacji Shell zwykłego Shell 10W40, zalał i zobaczył czy czasami podróbka Cię z tym Motulem nie dopadła bo coś mi na to wygląda...Filtr Hiflo też majątku nie kosztuje więc wyeliminujesz dwie podstawowe rzeczy które w pierwszej kolejności są podejrzane... Możesz zrobić przed wymianą oleju z filtrem dwa testy:- pierwszy to zobaczyć jak zmieniają się biegi w górę bez sprzęgła, - drugi to zmieniać biegi ze sprzęgłem na niskich obrotach tam gdzie są z nimi probelmy, ale przed zmianą zrobić przygazówkę.Ok jutro sprawdzę z biegami i dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Mi to wygląda na problemy ze sprzęgłem miałem taką przypadłość w swojej fzr jak mi tarcze odmówiły posłuszeństwa po zalaniu innym olejem :) Miałem trudności z przebicia z luzu na dwójkę trójkę, problem z luzem i straszne puknięcie przy redukowaniu po wymianie tarcz problem zginął :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek19 Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Mi to wygląda na problemy ze sprzęgłem miałem taką przypadłość w swojej fzr jak mi tarcze odmówiły posłuszeństwa po zalaniu innym olejem :) Miałem trudności z przebicia z luzu na dwójkę trójkę, problem z luzem i straszne puknięcie przy redukowaniu po wymianie tarcz problem zginął :)Jutro przejadę trasę jakąś jak będzie pogoda w miarę i sprawdzę jak idą biegi bez sprzęgła to się wyjaśni a olej i tak raczej do zmiany bo pewnie to jakaś podróba choć kupowany w normalnym sklepie a nie przez allegro Dzisiaj zrobiłem jazdę, biegi tak jak by lepiej zaczęły wchodzić na sprzęgle choć nie raz spotkałem opór bez sprzęgła idą gładko zero oporu na moją głowę coś z sprzęgłem....Regulacja nic nie pomaga sprzęgło bierze poza połową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 No to odpowiedź już masz... Teraz pytanie czemu tak nagle sprzęgło się wysypało... Olej?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek19 Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 No to odpowiedź już masz... Teraz pytanie czemu tak nagle sprzęgło się wysypało... Olej Przy rozkręceniu wyjdzie co się tam dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek19 Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Podaję rozwiązanie zagadki a nic innego nie było winnego jak sam olej motul 5100 10w40, pojechałem do sklepu właściciele mi wyjaśnili że to oryginalny olej i napisali do motula o potwierdzenie. Więc temat na tym się zakończy pewnie i jestem w plecy parę zł na szczęście nie parę tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.