Mimo_ck Opublikowano 6 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2003 Ja mam 92344,rok 1965,co dla mnie kompletnie nic nie znaczy,bo mój silnik i moje papiery to dwie różne bajki :D .Z tgo co opisalem o tym silniku,mógłby mi ktoś powiedzić orientacyjnie,który to może być rok???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 7 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Witam Do Wulcana. Po głębszych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że jednak możesz mieć ten rzadziej spotykany karter jeżeli masz w miejscu skrzyni biegów 4 szpilki do skręcania karterów i 4 mocujące napęd iskrownika. Ale tylko w tym właśnie wypadku, bo jak sam zauważyłeś masz drugi silnik w którym masz już mocowanie tylko na 3 szpilki w miejscu skrzyni biegów mimo że silnik jest z zewnątrz podobny. Wszystkie kartery, które mają mocowanie na 4 śruby w tym miejscu należą właśnie do tych rzadko już dziś spotykanych i wyróżniają się poza tym na pewno dwoma kanałami olejowymi u dołu silnika i 4 szpilkami mocującymi napęd iskrownika. Mimo wszystko model mimo_ck jest starszy ze względu na ten właśnie sposób odpowietrzania skrzyni korbowej wyprowadzony z nadlewu mocującego silnik do ramy. U niego koło pośrednie prądnicy nie pełni żadnej funkcji w procesie odpowietrzania. W mojej okolicy tych podobnych silników do pierwszych modeli jest od zaje****, tak samo tych z ostatnich modeli M10, stąd moja wypowiedź na temat silnika Wulcana była taka a nie inna. Jeżeli jest tak jak mówiłem i rzeczywiście masz taki silnik to zwracam honor :D . Po prostu za mało podałeś szczegółów, a te co opisałeś występują właśnie w tych typowych często spotykanych (przynajmniej w mojej okolicy) silnikach. Teraz do Maddog'a :D Nie będę zgadywał gdzie masz ten filtr oleju, bo po prostu nie wiem gdzie on jest, a piszę na tym forum tylko o tym co wiem i czym chce się podzielić z innymi, jeżeli tego nie chcecie to wystarczy tylko powiedzieć, a przestanę J. Widziałem co najmniej 3 miejsca w których ludzie montują filtry oleju ale nie chce mi się teraz opisywać tych patentów. Podejrzewam, że u Ciebie jest jeden z nich ale jak mówiłem, nie wiem, być może wymyśliłeś jeszcze jakiś inny. Mógłbyś się podzielić tutaj swoimi doświadczeniami jeżeli to nie tajemnica. Ja mam zamiar opisać tu wszystko o czym wiem i co sprawdziłem, a także chciałbym się dowiedzieć czegoś nowego, udoskonalić własne sposoby usprawniania i wypróbować patenty innych, które mogą przecież okazać się lepsze od tych które sam stosuję. Chciałbym też stworzyć tą stronę o Junaku ale jakoś nikt się nie zgłasza do pomocy przy jej stworzeniu, w końcu chyba sam będę musiał nauczyć się tworzyć strony :? .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Czesc! Do Raddy'ego - niestety mam tylko 3 szpilki :D W sumie to chyba zle sie wyrazilem, mowiac, ze mam silnik 07. Jest to faktycznie silnik M10, tylko przejsciowki, jeden z 1959 ( karoseria m07, tylko pelne bebny i oslona lncucha) a drugi z zmojej B20 z 1960r.Napisalem, ze mam silnik siudemkowski, bo z takim potocznie sie nazewnictwem spotykalem wlasnie takiego typu silnika.A u mnie w okolicy to ja mam tylko takie silniki... No i stad to nieporozumienie.A wogole, to nie jest tych silnikow ( co ja posiadam ) tak duzo. Najwiecej jest ( z cala pewnoscia ) tych ,,typowych" m10 z nadlewami, itd... ( ale z drugiej strony to pewnie tych ,,przejsciowek" jest z 20tys - co wcale nie jest tak malo ;-), a tych ,,prawdziwych" M10 - ok.50 tys.... )Pokrywy boczne maja odlane litery WSM, a nie ZSM1. Ale w tych prawdziwych M07, to jeszcze cos innego pisalo.Raddy, masz , wedlug mnie, szczescie, ze w okolicy masz tyle takich silnikow. Ja je wole od tych ,,prawdziwych M10 - tek, bo lepszy jest dostep do zebatki zadawczy, no i ma ,,zamek na polowkach karteru. A jak to wlasnie bylo z tymi walami?Bo w moim silniku mam wal ,,krotki" nr silnika cos 021***.Ale krotkie waly to podobno miala koncowe partie silnikow + kulkowe lozysko na prawym czopie. PozdrawiamWulkan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddog Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Widzę Randy po tonie wypowiedzi, że chyba cię uraziłem, albo zdenerwowałem, przepraszam, nie to było mym zamiarem. Zażartowałem, a nie chciałem żeby maddog coś powiedział a reszta zgadywała co to jest i do czego służy. Jednak musicie być cierpliwi. Jeśli ktoś nie wie, to zbliża się koniec semestru i sesja, kupę roboty, dlatego rzadko tu teraz zaglądam i jeszcze rzadziej będę, nie mówiąc już o pisaniu postów. Bądźcie zatem cierpliwi, czasy zawieruchy miną i znów powróci królowa Wiosna - ukojenie dla duszy i ciała. P.S. nie wiem czy ten patent jest powszechny, ja osobiście widziałem go w trzech egzemplarzach Junaków, jest on "wymysłem'" mojego kolegi Kosego ( którego pozdrawiam). Filtr jest zamocowany w tylnej części lewej połówki bloku silnikowego i wykorzystuje ten blok, jako swoją podstawę. Znajduje się pod wahaczem, dlatego go nie widać. W junakach, takich jak mój- koło 15", długi wahacz, nie ma z nim problemu. Z tego co kiedyś mówił Kosy, nie za bardzo się go da zamocować przy oryginalnym błotniku i kole 19" (no i oryginalnym wahaczu rzecz jasna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 8 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Witam Maddog, znowu nie przesadzaj :D. Nie obraziłem się tylko troche wkurzyłem, bo odniosłem wrażenie, że chciałeś mnie jakby sprawdzić czy jestem wszystkowiedzący, a ja wcale czegoś takiego nie deklarowałem :D. Widziałem sporo patentów w Junakach i z wieloma Junakami robiłem, zajmuje się nimi już conajmniej 8 lat ale to nie znaczy że wszystko na ich temat wiem. Na pewno jestem w stanie rozpoznać każdą cześć silnika jaką mi ktoś pokaże, czy na "oko" powiedzieć jaki rodzaj silnika jest w danym modelu i co powinien kryć wewnątrz. Ale nadal jest tak, że jak rozbieram kolejny silnik to zaskakuje mnie jakiś nowy szczegół z którym się wcześniej nie spotkałem lub ogólnie sądzono, że nie powinno go być w danym modelu. Dlatego właśnie nie polegam na danych o których mówił Wulcan (tych od Jacota). Co do filtra to akurat tak się składa że nie spotkałem się z takim patentem. Powiedz mi skąd i jak doprowadzony jest olej oraz która sekcja pompy została wykorzystana do obsługi filtra. Pozdrawiam (co złego to nie ja :D ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 28 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2003 Ktoś jakiś czas temu napisa, że odpowietrzenie przez korek znad laski popychacza zaworowego, jest głupie, bo to puszczanie wichury przez mijsce i tak dosyć słabo smarowane, ALE::::::::::mi się wydaje, że jedyne co się może stać to wręcz większe smarowanie tego miejsca.Na mechanice na poziomie akademickim na pewno się nie znam jak wiele chyba osób tutaj, ale na chłopski rozum, skoro leje się olej z normalnego odpowietrzenia, to i z takiego na samej górze też coś tam cieknie, i to dla zaworka, pomomo że będzie trochę z boku wiatrostrady coś tam zawsze kapnie- nie Jak uważacieTen temat był już i owszem poruszany, ale to konkretne rozwiązanie nie za bardzo, powierzchownie, o ile pamętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biskup Opublikowano 1 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2003 Witam! Gdzie najlepiej zamontowac filtr oleju? na sekscji odsysajacej czy podajacej olej? na odsysyajacej sprawa techniczna jest bardzo prosta a odpowiednio maly filtr ( oczym kazdy wie zapewne) mozna umiescic z tylu silnika pod wahaczem. W takim wypadku obawiam sie (P Sałek) ze filtr bedzie notorycznie zapychany prze tzw szlam olejowy, ktoory normalnie osadzal by sie na dnie zbiornika. Nie mialo by to miejsca gdyby filtr zmatowac na sekcji podajacej olej. Czy to prawda co o tym sadzicie? na ktoorej sekcji zamatowaliscie filtry u sibie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Witam Chciałem się podzielić moimi ostatnimi spostrzeżeniami odnośnie zaworu odpowietrzającego w Junaku.Otóż zauważyłem, że w bardzo wielu silnikach otwory odpowietrzające w kołach zębatych wywiercone są niedokładnie tak że przelot otwiera się niekiedy lewo w połowie!!Chciałbym nadmienić, że silnik w którym to stwierdziłem nie był wcześniej rozbierany i jest to jeden z ostatnich modeli M10 czyli z odpowietrzaniem na łańcuch napędowy. Reszte silników które akurat mam w naprawie też są modelami M10 i w każdym było podobnie.Wyszło to na jaw tylko dlatego że oś koła odpowietrzającego była łatwa do wyjęcia, a ja poszerzyłem otwór w kole o 1,5 mm w celu poprawienia odpowietrzania i chciałem zobaczyć jak to wygląda w praktyce. Sprawdziłem kilka innych kół pochodzących z innych silników i tylko jedno pokrywało się idealnie. Widać, że silnik ma niewielki przebieg i jest w wyjątkowo dobrym stanie, a to wszystko chyba za sprawą źle działającej odmy. Gdy zacząłem prace przy nim stwierdziłem, że prądnica i iskrownik są mocno zalane olejem ale nie przyszło mi wtedy do głowy że to może być ewidentna wina odmy tylko poprostu myślałem że zimmeringi poszły ze starości. Prądnica została wymieniona na "nową" (czyli zregenerowaną), a iskrownik zregenerowałem sam wykorzystując do tego mało używaną sztukę z AVO. Widocznie ktoś notorycznie miał kłopoty z zapłonem i ładowaniem i nie jeździł zbyt często :wink:. Niedługo sprawdzę jak ta sprawa wyglada w modelach przejściowych i napisze co stwierdziłem. Jeżeli ktoś ma okazję i możliwość sprawdzenia tego u siebie to proszę o opisanie jak to u niego wyglada. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 10 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2003 Krotkie pytanie - od czego moglaby pasowac sroba z zaworkiem plytkowym, ktora sluzy do przykrecania sie rurki odpowietrzajaca w pierwszym typie M07.Mialem kiedys bardzo wczesna siodemke /109nr ramy i 142 - silnik/, i jak mi sie ten zaworek skiepscil, to juz nie udalo mi siego dorobic.Czy ma ktos doswiadczenia? ponadto - jak juz o najmlodszych Jankach - moj kumpel ma M10 z 1967 roku - na papierze i na tabliczce widnieje 1967!!!. Junak jest do dzis 100% oryginalny - /prawdziwe kolekcjonerskie 100%/. Nie udalo nam sie dojsc, jak to sie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.