Maneta Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Witam serdecznieMam mały problem z w/w Kawasaki,mianowicie coś puka po odpaleniu silnika,częstotliwość pukania bywa różna i nie jest zależna od obrotów silnika,raz puka głośniej raz ciszej,zostały sprawdzoneczopy korbowodówkosz sprzęgłowywałki rozrządu,luzy zaworowe,prowadnice,napinacz,wszystko w klasie.Ciśnienie sprężania super,na każdym cylindrzePo zlaniu oleju,nie było"gruzu panewkowego w kolorze złota Azteków.Korbowody sztywne "zero luzu"poza luzem montażowym.Czy miał ktoś taki przypadek/przypadłość lub zetknął się z takim problemem.Ręce mi już opadają jak powieki po alkoholu i nie wiem gdzie już szukać.Gdyby ktoś wpadł na pomysł to poproszę o podpowiedzSerdecznie pozdrawiamD.Czy mogą/może to być sworzeń tłokowy?pukanie raczej słychać w przodzie silnika od strony kolektorów wydechowych , po stronie impulsatora,zapłonu. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez Maneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Stetoskop techniczny i namierzać źródło. Po wciśnięciu sprzęgła następuje jakaś różnica? Silnik dobrze przykręcony? Kolektory dobrze przykręcone? Nie wydmuchało uszczelki po kolektorem? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Po wciśnięciu sprzęgła,bez zmian,silnik dokręcony,kolektory również,silnik chłodzony cieczą,brak przedmuchów do układu chłodzenia,olej śliczny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 a tam nie jest jak w starych kawach przeniesienie napędu łańcuszkiem na alternator i rozrusznik? czy już na kołach zębatych. osobną kwestią jest system dopalania spalin - miałem wielokrotnie takie przypadki - tam jak dobrze pamietam są zaworki płytkowe które lubią świrować (w pokrywie zaworów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 przeniesienie napędu - koła zębate, brak łańcucha pierwotnego,chodzi zapewne o Air Suction Valve,znajdujące się w pokrywie zaworów,wyczyszczone,czyściutkie,stukanie słychać z przodu silnika,na wysokości kolektorów które posiadają uszczelki i są dokręcone,żadnych przedmuchów świstów nie ma,nie ma też żadnego błędu na wyświetlaczu,motocykl odpala od strzał i chodzi bardzo ładnie w pełnym zakresie obrotów.....tylko postukuje sobie,może po prostu poczekać aż coś się "wystuka" :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Czasem to jedyna metoda ale lepiej takiej unikać. Może być sworzeń ale sprawdzana była góra silnika, zawory, szklanki, czy któraś śruba nie lata luźno...? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 jak już tyle zrobiłeś to weź wymień te uszczelki, kosztują grosze a też potrafią wyprowadzić w pole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Dlatego pytałem bo nie wiem czy pamiętasz Toowde był podobny temat w mechanice z takim finałem, ze winowajcą była uszczelka na wydechowym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Cała góra jest posprawdzana na tip-top,WSZYSTKO,do wszystkiego używane klucze dynamometryczne,momenty zgodnie z serwisówką ......wymienię uszczelki przy wydechu tak pro forma,ale jestem przekonany ze stuka w środku i nie jest to cykliczne stukanie,albo od tego stukania już mi się po...... wszystko,jutro wymienię uszczelki, dam natentychmiast znać,dziękuje,dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Coś kiedyś było, ba sam kiedyś szukałem kwadratowych jaj bo cichło cykanie jak zaworu po rozgrzaniu a to uszczelka była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Witam serdecznie.Wymienione zostały uszczelki kolektorów,niestety bez poprawy stuki pozostały,ale postanowiłem rozgrzać porządnie motocykl,,wcześniej nie grzałem ze względu na niezidentyfikowane zjawiska akustyczne,więc postanowiłem go rozgrzać porządnie do temperatury pracy,tak też uczyniłem,na początku stukanie takie sobie raz jest mniej raz więcej,motocykl pracuje bez zarzutu,odpala za kazdym razem nic się nie świeci nie mruga,miga........ale z biegiem czasu stukanie zaczęło narastać, z większą częstotliwością,więc wyłączyłem zapłon,jeszcze raz zlałem olej i pacze........ czyściutki,hmmm,postanowiłem zdjąć jeszcze raz miskę olejową,tak tez uczyniłem,ale przy okazji zdjąłem JESZCZE raz rozrząd,napinacz mostki,wałki,łańcuch i poruszać wałem bez obciążenia,więc świece zapłonowe na bok,niby wszystko w klasie,no to postanowiłem ruszyć wał kluczem,najpierw pomału jak żółw ociężale,wszystko w OK,ruchy lewo prawo,no to sru raz dynamicznie w lewo i raz w prawo i sru mu ..............motyla noga tam do kata,panewka na 3 cylindrze ma luzy,dla pewności jeszcze raz .............PRZEPIĘKNIE PUKA, :biggrin:Serdecznie dziękuję "Monterowi" oraz "Toowdiemu" za dobre "serducho" i szczere chęci!Ps.Moto dojechało do mnie z Francji........................... niestety :dry: !Kurna za pierwszym razem nie czułem "pod palcami" luzu na korbowodzie.......mea culpa, mea maxima culpa Edytowane 16 Grudnia 2015 przez Maneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Pod palcami...to wyjaśnia zmyłkę.Ważne, że wiesz o co chodzi. Tak dla jasności szukaj pieca, żadnych szlifów. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Szlify wałów w motocyklach ,można zaliczyć do świetnych baśni,takich jak na przykład baśnie braci Grimm.Ps>Silnik załatwiony,goły tzw "słupek"...........może będzie dobry :biggrin:Pozdrawiam serdecznie. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez Maneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.