IZO Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 WitajcieNa tapecie jest Subaru z piecykiem 2.0 ej20 wolnossak + lpgGdzieś mi się w necie obiło o czy że w tych silnikach jest problem z luzami zaworowymi, a mianowicie luzy zamiast zwiększać, kasują się. Wiem czy grozi jazda na podpartych zaworach, ale nie mogę teraz za cholerę znaleźć info na ten temat i zastanawiam się czy mi się nie uroiło :D No i mam kilka pytań. 1. Czy to prawda że w tych silnikach luzy zaworowe się kasują ? o ile wszystko dobrze ustaliłem są 2 typy ej20, mechanika i hydraulika i ja mam do czynienia oczywiście z mechaniką.2. Co ile km zaglądać do zaworów ?3. Fura lata na Lpg, czy to faktycznie skróci interwały jeśli chodzi o ustawianie luzów zaworowych ? takie wieści można w internecie znaleźć.Generalnie chodzi o furę Mamuśki, oczywiście jej wszystko chodzi dobrze bez zarzutów :D ale ja jej nie wierzę i się martwię :D No i skasowanych luzów nie słychać. Liczę szczególnie na Tommo, on zdaje się zjadł zęby na Subarakach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Już odpowiadam :-)Luzy sprawdzasz co 50-60 tys km. Najczęściej wystarczy samo sprawdzenie. Jak trzeba regulować odkręcasz wałki i podmieniasz płytki. W 2.0 na nie ma kompensatorów hydraulicznych.Oczywiście nowe uszczelki tylko ori, zamienniki będą ciekły.Z którego roku ten ej20 ? Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) 98'Myślałem że luzy ustawia się na śrubkiA te luzy faktycznie się kasują ? To mnie ciekawi najbardziej, bo jeśli tak, i luzy się już pokasowały to grozi to agonią dla silnika. Edytowane 28 Listopada 2015 przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Tak luzy się zmniejszają niestety. Ręczną reg. miały starsze silniki chyba do 96 roku. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Czym to jest spowodowane ? Gniazda zaworowe siadają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Jak będe przy normalnym kompie to wrzucę fajną pracę badawczą nt. wpływu zasilania LPG na trwałość zaworów.Izo a w moim tłok się poddał. Właśnie odbudowuje silnik na kutych gratach. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Jak będe przy normalnym kompie to wrzucę fajną pracę badawczą nt. wpływu zasilania LPG na trwałość zaworów.Fajnie było by poczytać coś konkretnego a nie wiejskie mity i legendy, z góry dzięki ! Izo a w moim tłok się poddał. Właśnie odbudowuje silnik na kutych gratach.O ile dobrze kojarzę upalałeś na seryjnym słupku ? Ile czasu i jakie doładowanie znosił seryjny piec ? To jakie doładowanie planujesz skoro kucizna wlatuję ? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.