Skocz do zawartości

Nieseryjny wydech


Rekomendowane odpowiedzi

Kamilu

Widzę że Ty z tych bardziej "dociekliwych".

Ów układ jest prosty i wystarczy jak udasz się do sklepu elektronicznego i oni Ci tam wszystko dobiorą. Nie ma w tym większej finezji.

Pytasz czy ktoś ma. Tak, ja mam. Ale na półce. Bo po co mam używać coś takiego skoro można wyłączyć siłownik przepustnicy tłumika spod kompa.

Ale działać raczej powinno.

Co do tego "check engine" w motocyklu o którym piszesz to na pewno nie świeci się bez powodu. Check engine od tak nie powinno się świecić - informuje ono o niepoprawnej pracy/odczycie któregoś z czujników/obwodów np. temperatury powietrza, sondy lambda, pracy wentylatora itd itp...

Na miejscu użytkownika tego motocykla bym się tym zainteresował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego "check engine" w motocyklu o którym piszesz to na pewno nie świeci się bez powodu. Check engine od tak nie powinno się świecić - informuje ono o niepoprawnej pracy/odczycie któregoś z czujników/obwodów np. temperatury powietrza, sondy lambda, pracy wentylatora itd itp...

Na miejscu użytkownika tego motocykla bym się tym zainteresował.

 

maarp, u mnie też wywala check i po podłączeniu kompa wychodzi na to że jest to błąd związany z exup'em. Poprzedni właściciel wymienił oryginalny wydech na sebringa i z obudowy filtra zdemontował silnik sterujący zaworem oraz linkę. Nie zawsze, ale czasem kiedy ostrzej odkręcę do wysokich obrotów to zapala mi się check który albo pali się do wyłączenia zapłonu albo sam gaśnie w trakcie jazdy. Parę razy podłączałem bułę pod ECMspy i jedyny błąd jaki znajdował to ten związany z zaworem - jeśli dobrze pamiętam to "EXHAUST VALVE STUCK OPEN". Uznałem że skoro błąd dotyczy zaworu którego w akcesoryjnym wydechu nie ma to nie ma co sobie tym głowy zawracać. Co o tym myślisz? Mam wersję FREE ECMspy i czy mogę i przy jej pomocy wyłączyć EXUP aby problem z checkiem zniknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie temat umarl a ja tez chcialbym sie dowiedziec jak w Ecmspy tego exapa zneutralizowac. Nawet nie wiem czy u mnie to by dzialalo. Wydech mam Quill Evo 2 (chyba jakis kombinowany) i zdemontowana linke. Przy zwyklej przygazowce ciegno linki (to na obudowie air boxu) sie nie obraca - to oznacza ze jest zepsuty?. I dodatkowe pytanie: czy orginalny wydech z xb9 bedzie pasowal do xb12 ( oprocz tego ze xb9 nie ma exapa?

Edytowane przez Jasik xb12r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj wyłączałem u siebie więc jeśli masz ecmspy w wersji 2.0.x to wchodzisz w zakładkę SYSTEM, potem EXHAUST VALVE i odznaczasz ENABLE EXHAUST VALVE. Następnie przechodzisz do zakładki EEPROM i zapisujesz zmiany. Całe 15 sekund roboty ;)

 

Jeśli masz ecmspy w wersji 1.x.x to zawór wyłącza się w zakładce DIAGNOSTICS. Wpisz w google i jest opis na zagranicznych forach. Równie banalne jak w ecmspy 2.0.x.

 

Odnośnie Twojego pytania o linkę, sprawdzałeś czy silniczek nią sterujący nie jest odpięty? Wywala Ci checka podczas jazdy czy nigdy nie miałeś żadnych błędów?

Edytowane przez lukasz1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyłączałem u siebie więc jeśli masz ecmspy w wersji 2.0.x to wchodzisz w zakładkę SYSTEM, potem EXHAUST VALVE i odznaczasz ENABLE EXHAUST VALVE. Następnie przechodzisz do zakładki EEPROM i zapisujesz zmiany. Całe 15 sekund roboty ;)

 

Jeśli masz ecmspy w wersji 1.x.x to zawór wyłącza się w zakładce DIAGNOSTICS. Wpisz w google i jest opis na zagranicznych forach. Równie banalne jak w ecmspy 2.0.x.

 

Odnośnie Twojego pytania o linkę, sprawdzałeś czy silniczek nią sterujący nie jest odpięty? Wywala Ci checka podczas jazdy czy nigdy nie miałeś żadnych błędów?

Mam EcmSpy for Mono 2.0.31.2 narazie udało mi się zresetować TPSa i teraz moto chodzi jak wściekły (zniknęły czkawki i inne dziwne przypadłości). Staram się działać ostrożnie i wprowadzam po jednej zmianie i po tym jazda próba żeby jak coś wiedzieć co poszło nie tak. W wolnej chwili odłączę i wywalę to ustrojstwo i ale na razie korzystam z pogody i ujeżdżam maszynę. Czek mi się nie zapalił ani razu. Moto śmiga bezawaryjnie tylko żona po przejażdżce na dystansie 150mil się zraziła i powiedziała ze nie będzie nim ze mną jeździć bo niewygodny i bardzo narowisty (nie bardzo jestem tym zmartwiony, z nakładką na siedzeniu pasażera i bez podnóżków wygląda lepiej :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz najnowszą wersję ecmspy, tą którą ja. Jak znajdziesz 2 minuty to szybko sprawdzisz czy masz aktywnego exupa. Zachęciłeś mnie do zresetowania TPSa - może i u mnie czkawki na zimnym silniku znikną bo innych negatywnych objawów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...