Skocz do zawartości

Nie chodzi na 2 gary gsx600f 1991


korzen510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam problem ze swoją maszyną. Silnik 86koni, chłodzony olejem i powietrzem. Wszystko co opisuję jest z pozycji kierowcy siedzącego na motocyklu.

 

Na początku był problem z pierwszym garem. Sprawdzałem palcami tuż odpaleniu czy wszystkie się nagrzewają równo no i ten pierwszy był sporo zimniejszy- 2,3,4 kolektor parzył a tego mogłem spokojnie dotknąć. Wszystko działo się po odpaleniu silnika. Na zimno czuć było wyraźnie, że nie ma tej mocy co powinien (nie chodzi na 1 gar) mieć ale gdy się nagrzał wszystko pracowało normalnie, wszystkie tak samo gorące i maszyna jeździła ok.

 

Wczoraj zrzuciłem bak i zajrzałem co tam ciekawego jest. Odpiąłem fajki ze świec z zamiarem czysto kontrolnym. Podpiąłem spowrotem (tak jak należy, niczego nie pomyliłem) i sprawdziłem czy może coś się zmieniło. No i tak zmieniło sie ale na gorsze. Motocykl po odpaleniu pracował tylko na 2 i 3 garze, na 4 coś tam co chwilę strzelało w wydech a 1 jak umarł tak nie żyje. Nie było jakiej kolwiek mowy o pracy na wolnych obrotach - gasł. I zostawiłem tak to wszystko by się z tym przespać.

 

Po pierwsze interesuje mnie jak powinny być podpięte kable wn i fajki. U mnie są tak: 1wsza cewka: górny kabel na 1 gar, dolny kabel na gar 4, 2ga cewka: górny kabel na 3 gar i dolny kabel na 2gar. Tak trochę wygląda to jakby ta pierwsza cewka padnięta była, no ale jak pracowało to powinno pracować nadal.

 

 

 

Właśnie wyruszam do motocykla z manometrem by sprawić ciśnienia na wszystkich garach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mam tak długiego i wąskiego klucza do świec. Ogólnie to zrzuciłem pokrywę zaworów, gaźniki (2 króćce nieszczelne) i filtr powietrza cały do wymiany (połamany i poskręcany na blaszki i wkręty). Moim planem jest jutro ustawić zawory na 0,10mm, wykręcić te świece i zobaczyć ich stan, nowe przewody wn, gumy na fajkach, założyć szczelne króćce i nowe filtry. Przy okazji wyczyszczę gaźniki i załatwię wakuometry do synchronizacji. Wydaje mi się że po prostu ktoś baardzo zaniedbał czynności serwisowe przez co wszystko tak fatalnie pracuje. Mam jednak wątpliwość co do tych dwóch zdjęć. Może mi ktoś powiedzieć to to za trzy metalowe i zaślepione przewody? od czego toto jest? I mam także zdjęcie z wiązki przewodów idących nad silnikiem czy w ogóle kable od tego powinny być tak rozdłubane i poizolowane. Mała prośba do kogoś kto wie jak powinny iść te kable od cewek do fajek na świece.

 

<a href=http://zapodaj.net/8dbef633fc10f.jpg.html>032.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/34e938e6a8098.jpg.html>031.JPG</a>

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mam tak długiego i wąskiego klucza do świec. Ogólnie to zrzuciłem pokrywę zaworów, gaźniki (2 króćce nieszczelne) i filtr powietrza cały do wymiany (połamany i poskręcany na blaszki i wkręty). Moim planem jest jutro ustawić zawory na 0,10mm, wykręcić te świece i zobaczyć ich stan, nowe przewody wn, gumy na fajkach, założyć szczelne króćce i nowe filtry. Przy okazji wyczyszczę gaźniki i załatwię wakuometry do synchronizacji. Wydaje mi się że po prostu ktoś baardzo zaniedbał czynności serwisowe przez co wszystko tak fatalnie pracuje. Mam jednak wątpliwość co do tych dwóch zdjęć. Może mi ktoś powiedzieć to to za trzy metalowe i zaślepione przewody? od czego toto jest? I mam także zdjęcie z wiązki przewodów idących nad silnikiem czy w ogóle kable od tego powinny być tak rozdłubane i poizolowane. Mała prośba do kogoś kto wie jak powinny iść te kable od cewek do fajek na świece.

 

<a href=http://zapodaj.net/8dbef633fc10f.jpg.html>032.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/34e938e6a8098.jpg.html>031.JPG</a>

 

 

 

tak jak masz 1-4 i 2-3

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W zasadzie zdiagnozowałem co mu nie tak było. Zawory robił ktoś chyba na wyczucie. Zastanawiam się jak to miało prawo odpalać i jeździć jak zawory miały przerwy niekiedy nawet 0,3mm. Ustawione ssące na 0,10 i wydechowe na 0,12. Gdy tylko odpalę dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...