Skocz do zawartości

Honda MTX 125R '92 - moduł zapłonu


berix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od dłuższego czasu poszukuje modułu zapłonu do tego modelu i nie mogę nidzie znaleźć.. Najlepiej gdyby był orginalny, używany i sprawny. Każdy już tą część ma sprzedaną:/ Wiecie coś na ten temat? Jeśli nie używana to może zamiennik lub orginał ale gdzie??

 

Z góry dzięki za pomoc

Berix

post-57833-0-19183200-1442673171.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zaryzykować od chińskiego skutera z podobną wtyczką , pewnie kosztuje grosze , ale to ryzyk fizyk......

 

Jesteś pewny że na 100000% moduł ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zaryzykować od chińskiego skutera z podobną wtyczką , pewnie kosztuje grosze , ale to ryzyk fizyk......

 

Jesteś pewny że na 100000% moduł ?

 

Własnie nie jestem pewny, że to na 100% moduł. Mechanik który mi naprawia mówi, że to pewnie on.. Nie ma iskry na świecy... Dużo rzeczy było sprawdzonych i wypadło na moduł.. Jest jakaś metoda sprawdzenia modułu czy rzeczywiście nie działa? Odpada przełożenie do innego bo nie mam takiego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma dającej 100% metody na sprawdzenie modułu -niestety jedyna to motocykl i odpalić się i przejechać ( bo to że jest iskra też o niczym nie świadczy )

 

 

W tych mtx często pada cewka lądująca moduł,od tego bym zaczął sprawdzać.

 

Tylko że na tą cewkę też nie ma 100% metody dla zwykłego zjadacza chleba -90% skuteczna to oscyloskop :D Ja niedawno w swoim skuterze miałem sytuację z impulsatorem że zgadzała się oporność , generował jakieś napięcie i iskra na świecy była( byle jaka przy szybkim kopnięciu ale była ) i skuter nie palił i po wymianie na nowy jak ręką odjął :D

 

Generalnie to naprawa elektryki w motocyklu dla amatora sprowadza się do wymiany części na 100% sprawdzone i tyle.... Podmieniał już twój mechanik wszystko co mógł ? Cewkę zapłonową , świecę , fajkę , kabel WN , sprawdzał oporności cewek w statorze i instalacje elektryczną pod kątem zwarć i przerw ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych mtx często pada cewka lądująca moduł,od tego bym zaczął sprawdzać.

 

A która to jest cewka lądująca moduł??

 

nie ma dającej 100% metody na sprawdzenie modułu -niestety jedyna to motocykl i odpalić się i przejechać ( bo to że jest iskra też o niczym nie świadczy )

 

 

Tylko że na tą cewkę też nie ma 100% metody dla zwykłego zjadacza chleba -90% skuteczna to oscyloskop :D Ja niedawno w swoim skuterze miałem sytuację z impulsatorem że zgadzała się oporność , generował jakieś napięcie i iskra na świecy była( byle jaka przy szybkim kopnięciu ale była ) i skuter nie palił i po wymianie na nowy jak ręką odjął :D

 

Generalnie to naprawa elektryki w motocyklu dla amatora sprowadza się do wymiany części na 100% sprawdzone i tyle.... Podmieniał już twój mechanik wszystko co mógł ? Cewkę zapłonową , świecę , fajkę , kabel WN , sprawdzał oporności cewek w statorze i instalacje elektryczną pod kątem zwarć i przerw ?

 

Czy wszystko sprawdzał mechanik niestety nie wiem.. Twierdzi, że to moduł do wymiany tylko boję się, że przyczyna może być gdzieś indziej.. Nie kupie modułu to się nie przekonam.. Chyba, że ta cewka jak napisał Goofer jest padnięta, może to będzie tańszy interes? Tylko która to jest? Bo nie wiem jak ją szukać.. Chyba, że kupić jednak za grosze moduł od chińskiego skutera jak pisał kolega wcześniej i sprawdzić na nim... tylko znowu od jakiego skutera?? Pełno ich na rynku:/

Edytowane przez berix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tylko znowu od jakiego skutera?? Pełno ich na rynku:/

 

trzeba by znaleźć coś z identyczną wtyczką wtedy jest szansa że będzie działać, aczkolwiek tylko szansa a nie 100% gwarancji...

 

cewki samej nie kupisz , zostanie albo przewinięcie albo cały stator ( stojan ) i to będzie droższy interes spytaj tego swojego speca czy sprawdzał ją omomierzem i voltomierzem....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie na cmsnl.com ale cena może być wyższa niż wartość motocykla :D

 

Możesz też spytać w jakimś ASO wróżąc z fusów to myślę że mniej jak 500 nie krzykną ale pytanie nic nie kosztuje.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 zł moim zdaniem szkoda ryzykować , w teori w starych 4T iskra jest podobno co obrót wału czyli teoretycznie mogłby zadziałać jeśli pinout złącza jest taki sam ale moduł do 4T starego singla może mieć jakąś regulację elektroniczną wyprzedzenia i to może chyba coś zepsuć ?

 

Najlepiej szukać od chińskiego kibla tam moduły zapłonowe są bardzo proste i w zasadzie identyczne jak do 2T , nie mogę znaleźć ale jakiś kibel miał takie złącze na 100%........

 

W zasadzie to możesz spróbować znaleźć elektronika być może ten moduł da się rozebrać , ja już kilka nienaprawialnych naprawiłem , albo wszczepić tam jakiś inny po przeróbce kabli i złącza, przez internet ci tego nie wytłumaczę bo jak nie masz podstaw to dnia mi braknie żeby ci wszystko wytłumaczyć :D

 

aczkolwiek moja xr600 ma np identyczną wtyczkę jak popularny moduł do chińskich kibli za 25 zł ale moduł od chińskich kibli w niej nie działa ( nie ma iskry ) więc różnie to bywa ....

 

jest jeszcze jedna metoda na zasadzie albo zniszczysz moduł albo zadziała ale to raczej jako ostatecznośc wykorzystaj bo jak nie pomoże to zniszczy moduł-grzać opalarką na siłę od strony przeciwnej niż gniazdo jest opcja że się stopi plastik i od temperatury zgrzeje jakiś zimny lut i zadziała ale jak nie zadziała to moduł do śmieci.....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa - widzę, że fachowo gadasz:) Mój mechanik twierdzi, że moduł jest niesparwany na 99% wieć mu wierzę. Może Tobie uda się go naprawić?? :) Nie będę płacił połowę wartości sprzętu za orginalny moduł.. Więc jak się podejmiesz będę bardzo wdzieczny i zapłace:) Nie będe też miał pretensji jeśli coś pójdzie nie tak. To jak?? :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie będziesz miał pretensji jak spitole to może spróbować aczkolwiek bez motocykla to wiesz , jak seks przez internet , znajdę zimny lut , poprawię , wyślę , okaże się że nie działa bo coś jest spalone oprócz zimnego lutu ...........tam najczęściej robią się zimne luty sporadycznie coś się spali , na 8 naprawionych nierozbieralnych modułów z chińskich kibli tylko w jednym się spalił tyrystor w reszcie po prostu puścił lut i stykło spruć i podgrzać lutnowcią i cyny dolać...

 

ale jak obie wysyłki opłacisz i nie będziesz miał pretensji jak wyjdzie lipa to możemy spróbować

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź mechanika któremu zapłacisz za naprawe , a nie robisz po kosztach i jeszcze masz szukać części , jak chcesz samemu zdiagnozować czy to moduł czy inne elementy zapłonowe to musisz być 100% pewny stanu każdego z nich , a jak mechanik mówi że to moduł to daj mu zadanie niech on kupi czesci a ty tylko zapłacisz za zrobienie iskry i zobaczysz czy się podejmie takiej akcji i co powie , druga sprawa to czy napewno masz środki na taką naprawe bo może sam powiedziałeś mechanikowi ze ma być tanio ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...