maruss Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Mam problem z cieknącymi odpowietrznikami w krosie, chodzi o to że odpowietrzniki mam sprawne bo trzymają ciśnienie na tylnym zacisku, a z przodu ciekną przy pompowaniu mimo że są dokręcone. Jaka może być przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 odpowietrznik albo zacisk ma defekt Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 13 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Może to być wina wciśniętych i stojących dęba tłoczków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Mogły do tego doprowadzić ale teraz nawet jak zrobisz serwis to odpowietrznik sam się magicznie nie uszczelni. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 13 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Dobra to wymienię zacisk bo chyba nic z tego mojego zacisku nie będzie. Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 wszystko jest do naprawienia Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Problem w tym że zacisk można rozpołowić ale to wszystko co można w nim zrobić. Generalnie składam go po 2 letnim postoju tłoczki stoją dęba. Nie wiem czy da się z nim co kolwiek zrobić To taki zacisk, ale zdjęć rozpołowionego nie mogę znaleźć jeśli trzeba to mogę zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Jest na to pewien sposób ale poradzi sobie z tym tylko fachowiec więc nie ma co opisywać bo łatwo można pogorszyć sprawę. Kwestia do jakiego to moto i ile kosztuje używka bo może się zwyczajnie nie opłacać. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 (edytowane) Rozbierz zacisk na dwie części. Jeżeli nie bedziesz mógł wyjąć tłoczków to weź drewniany klocek i przez jakąś szmatę uderz kilka razy korpusem od strony tłoczka o klocek. Tłoczek powinien się zacząć wysuwać. Nie próbuj go wyciągać kombinerkami itp ponieważ możesz tylko go zniszczyć. Jeżeli nie pomaga możesz go potraktować starym płynem hamulcowym powinno pomóc. Kiedy już będziesz miał rozpołowiony zacisk i wyjęte tłoczki zdemontuj gumki przciwkurzowe oraz ciśnieniowe a następnie dokłanie je wyczyśc z płynu hamulcowego aby nie spuchły. Jeżeli gumki są w jakiś sposób uszkodzone bądź sparciałe kup nowe. Następnie oceń w jakim stanie są tłoczki. Nie może być na nich żadnych zadziorów rdzy itp. Mają być gładkie i błyszczące. Kiedy juz ogarniesz te dwie rzeczy możesz się zabrać za korpusy. Bardzo ważne jest aby dokładnie oczyścić ich wnętrze szczególnie rowki w których znajdują sie gumki. Do czyszczenia możesz użyć stargo płynu hamulcowego bądź preparatu do czyszczenia hamulców zakupionego w jakimś motoryzacyjnym, Kiedy będą już czyste można by je było prysnąć jakimś lakierem aby lepiej wyglądały aczkolwiek nie est to konieczne. Składanie zaczynasz od założenia gumek, i tu jest kilka sposobów. Ja osobiście smaruję gumki oraz tłoczki dobrym smarem sylikonwym bądź specjalną pastą do tłoczków aczkolwiek możesz też użyć nowego płynu hamulcowego, Kiedy posmarujesz i umieścisz gumki na miejscu, Przesmaruj delikatnie tłoczki a następnie umieść je na swoim miejscu, Teraz pozostaje ci tylko skręcić korpusy oraz wymienić odpowietrznik jeżeli faktycznie jest uszkodzony. Tak zregenerowany zacisk powinien jeszcze długo posłużyć, Pamiętaj czysty zacisk to skuteczny zacisk. Ja regenerację dwóch zcisków w swoim moto przeprowadziłem sam i zajęlo mi to jedno popołudnie. Poniżej zamieszczam fotki. moich zacisków przed i po (Do czyszczenia korpusów uzyłem preparatu do czyszczenia felg NERTA ATC 100). I jeszce jedna bardzo ważna rzecz. Gumki oraz tłoczki muszą trafić w to samo miejsce z którego je wyciągnąłeś więc oznacz sobie to w jakiś sposób żeby ich nie pomieszać. Zaciski przedhttp://zapodaj.net/8619a1a6c3e69.jpg.htmlZaciski pohttp://zapodaj.net/42de29de8aaf6.jpg.html Edytowane 14 Września 2015 przez arturwroc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Rozbierz zacisk na dwie części. Jeżeli nie bedziesz mógł wyjąć tłoczków to weź drewniany klocek i przez jakąś szmatę uderz kilka razy korpusem od strony tłoczka o klocek. Tłoczek powinien się zacząć wysuwać. Nie próbuj go wyciągać kombinerkami itp ponieważ możesz tylko go zniszczyć. Jeżeli nie pomaga możesz go potraktować starym płynem hamulcowym powinno pomóc. Nie pomoże. Pomyśl jak bardzo tłoczki muszą być zapieczone że aż odpowietrznik puścił. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Możliwe że nie pomoże ale jak wrzuci najpierw połówki zacisków na jakiś czas do płynu hamulcowego to może puści. Zawsze warto spróbować to nic nie kosztuje a może uda się je zregenerować. Na allegro czy innych serwisach aukcyjnych niekiedy ciężko znaleźć zacisk w dobrym stanie. To wszystko zależy od tego jaki to motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Zdecydowanie lepiej kupić drugi zacisk Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 O ile znajdziesz taki w dobrym stanie. Ja z zaciskami do 12-stki miałem poważny problem. Reperaturki kosztowały mnie tyle co jeden uzywany zacisk w dodatku nie wiadomo w jakim stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 to nie jest derbi senda ?generalnie to bym zaryzykował z dobrym kluczem do rur, zacisk na pół i w imadło, łapiesz tłoczek za rowkiem na uszczelnienie tak aby powierzchni pracującej nie uszkodzić i kręcisz z jednoczesnym wyciąganiem , nie ma opcji żeby nie puściłopewnie zacisk był suchy i amelinium skorodowało w miejscu pierścienia uszczelniającego i to właśnie trzyma Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Cena za zacisk wychodzi ok. 70 zł używany nie wiadomo w jakim stanie. Tak jest do Derbi senda, dzięki za wszelkie odpowiedzi spróbuję wszystkiego co mi napisaliście jeśli nie poskutkuję to kupię używany zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.