Skocz do zawartości

Cieknący odpowietrznik mimo dokręcenia (odpowietrzanie hamulców)


maruss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem w tym że zacisk można rozpołowić ale to wszystko co można w nim zrobić. Generalnie składam go po 2 letnim postoju tłoczki stoją dęba. Nie wiem czy da się z nim co kolwiek zrobić

 

To taki zacisk, ale zdjęć rozpołowionego nie mogę znaleźć jeśli trzeba to mogę zrobić

 

256687643_1_644x461_zacisk-ajp-derbi-sen

256687643_3_644x461_zacisk-ajp-derbi-sen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz zacisk na dwie części. Jeżeli nie bedziesz mógł wyjąć tłoczków to weź drewniany klocek i przez jakąś szmatę uderz kilka razy korpusem od strony tłoczka o klocek. Tłoczek powinien się zacząć wysuwać. Nie próbuj go wyciągać kombinerkami itp ponieważ możesz tylko go zniszczyć. Jeżeli nie pomaga możesz go potraktować starym płynem hamulcowym powinno pomóc. Kiedy już będziesz miał rozpołowiony zacisk i wyjęte tłoczki zdemontuj gumki przciwkurzowe oraz ciśnieniowe a następnie dokłanie je wyczyśc z płynu hamulcowego aby nie spuchły. Jeżeli gumki są w jakiś sposób uszkodzone bądź sparciałe kup nowe. Następnie oceń w jakim stanie są tłoczki. Nie może być na nich żadnych zadziorów rdzy itp. Mają być gładkie i błyszczące. Kiedy juz ogarniesz te dwie rzeczy możesz się zabrać za korpusy. Bardzo ważne jest aby dokładnie oczyścić ich wnętrze szczególnie rowki w których znajdują sie gumki. Do czyszczenia możesz użyć stargo płynu hamulcowego bądź preparatu do czyszczenia hamulców zakupionego w jakimś motoryzacyjnym, Kiedy będą już czyste można by je było prysnąć jakimś lakierem aby lepiej wyglądały aczkolwiek nie est to konieczne. Składanie zaczynasz od założenia gumek, i tu jest kilka sposobów. Ja osobiście smaruję gumki oraz tłoczki dobrym smarem sylikonwym bądź specjalną pastą do tłoczków aczkolwiek możesz też użyć nowego płynu hamulcowego, Kiedy posmarujesz i umieścisz gumki na miejscu, Przesmaruj delikatnie tłoczki a następnie umieść je na swoim miejscu, Teraz pozostaje ci tylko skręcić korpusy oraz wymienić odpowietrznik jeżeli faktycznie jest uszkodzony. Tak zregenerowany zacisk powinien jeszcze długo posłużyć, Pamiętaj czysty zacisk to skuteczny zacisk. Ja regenerację dwóch zcisków w swoim moto przeprowadziłem sam i zajęlo mi to jedno popołudnie. Poniżej zamieszczam fotki. moich zacisków przed i po (Do czyszczenia korpusów uzyłem preparatu do czyszczenia felg NERTA ATC 100). I jeszce jedna bardzo ważna rzecz. Gumki oraz tłoczki muszą trafić w to samo miejsce z którego je wyciągnąłeś więc oznacz sobie to w jakiś sposób żeby ich nie pomieszać.

 

Zaciski przed

http://zapodaj.net/8619a1a6c3e69.jpg.html

Zaciski po

http://zapodaj.net/42de29de8aaf6.jpg.html

Edytowane przez arturwroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz zacisk na dwie części. Jeżeli nie bedziesz mógł wyjąć tłoczków to weź drewniany klocek i przez jakąś szmatę uderz kilka razy korpusem od strony tłoczka o klocek. Tłoczek powinien się zacząć wysuwać. Nie próbuj go wyciągać kombinerkami itp ponieważ możesz tylko go zniszczyć. Jeżeli nie pomaga możesz go potraktować starym płynem hamulcowym powinno pomóc.

 

 

Nie pomoże. Pomyśl jak bardzo tłoczki muszą być zapieczone że aż odpowietrznik puścił.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że nie pomoże ale jak wrzuci najpierw połówki zacisków na jakiś czas do płynu hamulcowego to może puści. Zawsze warto spróbować to nic nie kosztuje a może uda się je zregenerować. Na allegro czy innych serwisach aukcyjnych niekiedy ciężko znaleźć zacisk w dobrym stanie. To wszystko zależy od tego jaki to motocykl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest derbi senda ?

generalnie to bym zaryzykował z dobrym kluczem do rur, zacisk na pół i w imadło, łapiesz tłoczek za rowkiem na uszczelnienie tak aby powierzchni pracującej nie uszkodzić i kręcisz z jednoczesnym wyciąganiem , nie ma opcji żeby nie puściło

pewnie zacisk był suchy i amelinium skorodowało w miejscu pierścienia uszczelniającego i to właśnie trzyma

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...