Skocz do zawartości

Yamaha Majesty 125, 2006 - przerywa podczas jazdy


tex00
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu:

opis usterki: kilka dni temu podczas jazdy skuter zaczął mi przerywać, nie w jakimś konkretnym zakresie obrotów a losowo (przy ruszaniu, podczas jazdy), wygląda to tak, że jakby tracił zapłon (zaczął tracić iskrę?), jedzie, przez chwilę zwalnia i zaraz potem znowu przyśpiesza. Czuć też że nie ma takiego przyśpieszenia jak normalnie, w chwili obecnej usterka stała się powtarzająca - praktycznie za każdym razem po zagrzaniu się silnika pojawia się przerywanie, jak go zgaszę w takim stanie, trzeba dłużej nim pokręcić przy odpalaniu (i tu udało mi się sprawdzić czy jak tak kręci i nie odpala to czy jest iskra - JEST)

 

Dodam że do chwili pojawienia się usterki wszystko było w jak najlepszym porządku.

 

Nagrałem film jak to wygląda (moment podjazdu na wiadukt, dźwięk mógłby być lepszy ale dość dobrze słychać jak silnik "prycha"), może teraz ktoś coś będzie w stanie mi coś podpowiedzieć:

https://vimeo.com/137280567

 

co zrobiłem/sprawdziłem/wymieniłem: spuszczone paliwo z baku i zalane nowe (żeby wykluczyć ewentualną słabą jakość paliwa), wymieniona świeca, podmieniona cewka (wraz z kablem), poprawione masy, styki modułu, styki przewodów idące ze statora i impulsatora, pomierzony multimetrem stator z impulsatorem i jest OK zgodnie z serwisówką, dodatkowo został on cały zdemontowany wraz z magneto celem wzrokowej inspekcji - jest OK, sprawdzona kompresja (11.5 bara na ciepłym silniku), sprawdziłem zawory - wszystko jest OK (wartości są zgodnie z tym co podaje instrukcja serwisowa), wyczyszczony gaźnik

 

i do tej pory jest bez poprawy.

 

Powoli kończą mi się już pomysły (nie wliczając podmiany statora z impulsatorem i modułu, może cewka która wytwarza iskrę jak się nagrzeje nie opracuje prawidłowo?).

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź. Filtra paliwa fabrycznie nie ma, przy czyszczeniu gaźnika oczyściłem to sitko które jest na wejściu z przewodu paliwowego - nie pomogło i praktycznie nie było brudne. Pompki żadnej też nie ma, jest tylko zawór podciśnieniowy przy baku paliwa (sterowany weżykiem który jest podłączony do kolanka pomiędzy gaźnikiem a głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki tam jest typ ssania? Automatyczne? Jeśli tak to je zdemontuj i podepnij na krótko żeby sprawdzić czy działa jak należy, na youtube znajdziesz filmik jak to powinno działać.

I druga sprawa - czy gaźnik był tylko czyszczony, czy może były sprawdzane też ustawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie jest automatyczne, taki "siłownik z iglicą", na zimnym obroty są podwyższone, jak się zagrzeje spadają - jeżeli chodzi o skutek działania tego urządzenia jest OK. Gaźnik był czyszczony na początku sezonu (przeze mnie) i regulowany w serwisie motocyklowym (co do samej regulacji nie mam ręki). Teraz wszysko rozebrałem, myłem, przedmuchałem i skręciłem ale nic się nie poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zabrałem maszynke na przejażdzkę - myślę może cos wyjdzie i wyszło. Z jednej strony nie byłem jestem szczęśliwy bo pchałem skuter do domu z drugiej strony mam chyba przyczynę awarii. Jak przejechałem się skuterem to zaczął już gasnąć na maksa. Tak że po wyłączeniu silnika nie odpala. Miałem że sobą kilka narzędzi, zdemontowałem siedzenie i sprawdzam. Okazuje się jednak że brak jest iskry (na samej fajce też). Jak ostatnio to sprawdzałem w bardzo podobnej sytuacji ale jeszcze ledwo opalał to iskra była (stąd napisałem 2 posty wyżej tak a nie inaczej). Cewkę już zmieniałem i było to samo wiec przyczyny mogą być 3: instalacja, moduł albo stator z impulsatorem (są na jeden wiazce kabli). Po dotarciu do domu jak skuter się ostudził pojawiła się iskra ale i tak jeszcze muszę chwile poczekać bo nie pali, pewnie jest zalany.

Zamówiłem stator z impulsatorem - w pierwszej kolejności wyminię to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana - temat zamknięty.
Sprawcą całego zamieszania była cewka na statorze która wytwarza iskrę na świecę, wg instrukcji serwisowej jej rezystancja powinna wynosić (jest błąd w druku, zamiast Ω jest W):

 

post-83214-0-86324800-1441707233.png

 

natomiast wartość rezystacji mojej cewki to:

post-83214-0-01297600-1441707235.jpg

 


dodatkowo przy podgrzewaniu ją opalarką rezystancja dalej maleje.

Kupiłem używany stator (wg zapewnień sprzedawcy wszystko miało być OK, tymczasem nie było ładowania - na szczęście był to tylko przetarty kabel - został zlutowany i zabezpieczony koszulką termokurczliwą).
Po jeździe testowej problem już nie występuje. Dziękuję wszystkim za rady.

post-83214-0-86324800-1441707233.png

post-83214-0-01297600-1441707235.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...