Skocz do zawartości

Niepokojące odgłosy ZX12R


arturwroc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie... wyciągałeś tylny wałek wyrównoważający? Wyjmij go i sprawdź dampery, które się w nim znajdują. Żaden serwis nawet tam nie zagląda, tylko każdy pieprzy o panewkach. Mi tak puka 25kkm i jakoś nie nasiliło się i korby nie wyleciały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś, że silnik już został przejrzany. Na moje standardy to jest łomot, a taki dźwięk musi mieć widoczne podłoże. Silnik był rozbierany na czynniki pierwsze?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czynniki pierwsze nie ponieważ koszt samych uszczeek to 1200zł? Zastanawiam się czy te gumy znajdujące się wewnątrz zębatki wałka wyrównoważającego mogą dawać takie objawy? Jeszcze jedno pytanie, Dlaczego kosz sprzęgowy w zx12r ma jakby zębatkę 2W1 to znaczy zębatka która przenosi moment obrotowy z wału ma dodatkową zębatkę obok tej zamej średnicy która jest delikatnie przesunięta względem tej pierwszej? na zdjeciu możecie zobaczyć jak to wygląda http://www.ebay.de/itm/Kupplung-Korb-Kawasaki-ZX-12R-ZXT20A-00-06-clutch-Kupplungskorb-/301109097217?hash=item461b803301



Na czynniki pierwsze nie ponieważ koszt samych uszczeek to 1200zł? Zastanawiam się czy te gumy znajdujące się wewnątrz zębatki wałka wyrównoważającego mogą dawać takie objawy? Jeszcze jedno pytanie, Dlaczego kosz sprzęgowy w zx12r ma jakby zębatkę 2W1 to znaczy zębatka która przenosi moment obrotowy z wału ma dodatkową zębatkę obok tej zamej średnicy która jest delikatnie przesunięta względem tej pierwszej? na zdjeciu możecie zobaczyć jak to wygląda http://www.ebay.de/itm/Kupplung-Korb-Kawasaki-ZX-12R-ZXT20A-00-06-clutch-Kupplungskorb-/301109097217?hash=item461b803301

 

Mariusz nie wyciągałem tych dumperów onieważ to wiąże się z rozpoławianiem silnika więc zanim to zrobie muszę sprawdzić wszystko wokół aby nie okazało się że bez sensu rospołowiłem kartery a jeszcze nikt tego silnika nie rozpoławiał więc fajnie by było jak by tak zostało.

 

Trafiłem na wyjątkowo kumatego mechanika który zablokował silnik na 2tys obr aby dobrze było słychać i po osłuchaniu silnika stetoskopem stwierdził że dziwięk dochodzi z prawej dolej części silnika tuż pod deklem srzęgła . W poniedzałek oddaje mu motocykl na warsztat.

Mariusz dlaczego napisałeć tylny wałek? Z moich obserwacji wynika iż jest jeden i znajduje się pod 3 i 4 cylindrem.

Edytowane przez arturwroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kasowania luzu międzyzębnego, żeby ciszej kosz pracował.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam... myślałem, że tam są 2 wałki...a może to stuka zębatka napędzająca pompę oleju?Mi już brakuje pomysłów co to może być...a dlatego mówiłem o gumkach balancera, bo kiedyś czytałem o takim przypadku w jakimś vulkanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta zębatka do kasowania luzu międzyzębnego może dawać takie objawy ? Studiowalem w ostatnich dniach konstrukcje tego silnika i z tego co zauwarzylem to zewnetrzna czesc kosza sprzegolowego czyli na czesc z zebatka pracuje caly czas a po wcisnieciu sprzegla zatrzymuje sie tylko srodkowa czesc tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak działa sprzęgło właśnie, duży kosz się kręci zawsze, z niego jest też napęd na pompę oleju. Nie sądzę by to stukały jakieś wyrobione gumki.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiąjąc się nad tym wszystkim dochodzę do następująch wniosków. Skoro stukanie zanika/cichnie przy zadanym obciążeniu (np Próba ruszenia z zaciśniętym hamulcem) to przyczyna musi znajdować się po stronie przeniesienia napędu. W tym silniku jest to ono bardzo proste. Zebatka na wale korbowym zazebia się z zębatką na koszu sprzęglowym a ten po puszczeniu sprzęgła przenosi moc na wałek pośredni skrzyni begów. Skoro dzwięk nie zanika po wciśnięciu sprzęgła to skrzynia jest ok. Wałek balansujący nie przenosi żadnych obciążeń wyrównoważa tylko wał korbowy ale nie ma styczności z przeniesieniem napędu więc mógł by stukać ale zmiana obciążenia nie powinna mieć na niego żadnego wpływu, Poza koszem sprzęgłowym nie ma żadnego innego elemetu który przenosi moment obrotowy z wału korbowego na skrzynię biegów tak więc to kosz sprzęgłowy ( a konkretnie jego zewnętrzna częśc) musi być w jakiś sposób uszkodzona i to ona powoduje ten hałas, Wydaje mi się że nic innego nie może dawać takich objawów. Jutro postaram się wyjąć kosz osobiście i ocenić w jakim jest stanie.



Aha jeszcze jedno pytanie. Czy jest jakiś skuteczny domowy sposób na odkręcenie nakrrętki kosza sprzęgłowego bez jego zniszczenia? Nie posiadam klucza fabrycznego klucza blokującego kosz i mogę mieć poważny problem aby go zdemontować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcenie tak, gorzej z dokręceniem. Do odkręcenia użyj, klucza udarowego- pneumatycznego bądź elektrycznego. Jeśli nie masz, to motocykla na bieg, i oba hamulce wciśnięte- może puści.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. W serwisówce znalazłem jakiś wątek o ustawieniu kosza. Niestety nie znam na tyle jezyka angielskiego aby zrozumieć o co tu chodzi. Zamieszczam zdjęcie tego tekstu. Może sposób monatżu jest nieprawidłowy.

sprzegloj_spnwrhe.jpg

 

Piszą coś o ustawieniu otworu kosza do przodu silnika. Tylko jakiego otworu? I względem czego mam go ustawić. Czy silnik ma mieć odpowiednio ustawiony wał w momencie montażu? W Firebladzie chyba nie ma czegoś takiego jak odpowiednie ustawienie kosza na wałku.

Edytowane przez arturwroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bez znaczenia, jeśli nie używasz specjalnego narzędzia to wyrównania zębów kosza sprzęgłowego w celu jego łatwiejszego montażu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem sprzęgło. Jutro zdejmę kosz sprzęgłowy (muszę zrobić sobie ze starych przekladek narzędzie do przytrzymywania kosza). Przekładki praktycznie wszystkie są mocno przebarwione (załączam zdjęcie jednej z nich). Kosz sprzęgłowy ma znaczne luzy na sprężynach ale jest też luz na łożysku (kiedy się złapie obydwoma rękami za kosz czuć wyrąźny luz i słychać stukanie) załaczam film niestety ciężko mi było przytrzymać telefon więc słabo widać. Co więcej pod nakrętką kosza sprzęgłowego nie ma tej podginanej podkładki (patrz zdjęcie) a chyba powinna być nie?. Co więcej kiedy mocno szarnąłem za kosz obydwiema rękami mialem wrażenie jak bym obrócił o kilkanaście stopni ten aluminiowy wieniec w stosunku do zębatki kosza (to jest w ogóle możlwie?). Nigdy więcej nie oddam motocykla do mechanika. Koleś podobno sprawdził kosz i powiedział "nie jest idealny ale to raczej nie on tak stuka". Dziwi mnie że to sprzęgło w ogóle funkcjonowało. Co wy o tym sądzicie ? Czy kosz mógł być przyczyną tych stuków? Jutro zdejmę kosz i zobaczę jeszcze w jakim stanie są zęby na koszu i na wale ale wydaje się że są ok.

Brak podkładki
201509062_spnaexq.jpg
Zdjęcie przekładek
201509062_spnaeqr.jpg
Film ukazujący stan kosza

 

I CO WY NA TO PANOWIE?

Edytowane przez arturwroc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być to!!!!! nie pamiętam teraz jak było w XX-sie-czy kosz miał luz który można było wyczuć ręką. Ale wydaje mi się, że po dokręceniu nakrętki nie powinno być możliwości zrobienia ręką stuk-stuk-stuk. W takim razie pewnie tulejka i łożysko kosza. Ja będę rozkręcał po sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...